Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία Daimler ετοιμάζεται να δοκιμάσει μέχρι το τέλος του 2015 τις αυτόνομες νταλίκες της στους δρόμους της χώρας. Μέχρι στιγμής οι δοκιμές της, που είχαν ξεκινήσει φέτος το Μάιο, γίνονταν στη Νεβάδα των ΗΠΑ και σε εγκαταστάσεις της Daimler στη Γερμανία.
Η εταιρεία, σύμφωνα με το BBC και το πρακτορείο Reuters, ήδη έχει καταθέσει αίτηση για τη δοκιμή των «έξυπνων» φορτηγών της κοντά στη Στουγκάρδη και αισιοδοξεί ότι θα εξασφαλίσει τη σχετική άδεια μέσα στις επόμενες εβδομάδες.
Προς το παρόν, για καλό και για κακό, η νταλίκα είναι ημιαυτόνομη, καθώς ένας οδηγός βρίσκεται μέσα στο όχημα, το οποίο όμως ελέγχεται πλήρως από τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές του.
Εκπρόσωπος της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας δήλωσε ότι ήρθε πλέον η ώρα να υπάρξει εμπειρία από την κυκλοφορία μιας αυτόνομης νταλίκας σε πραγματικές συνθήκες στους γερμανικούς δρόμους. Εμφανίσθηκε επίσης καθησυχαστικός, λέγοντας ότι το σύστημα μπορεί να συγκριθεί με τον αυτόματο πιλότο που χρησιμοποιείται εδώ και χρόνια στα αεροπλάνα και ο οποίος αντικαθιστά τον άνθρωπο πιλότο.
«Πιστεύουμε ότι είναι ασφαλέστερό και πιο αποτελεσματικό, όταν το φορτηγό οδηγείται μόνο του στη διάρκεια ενός μακρού ταξιδιού σε δρόμο ταχείας κυκλοφορίας», ανέφερε ο Βόλφγκανγκ Μπέρνχαρντ.
Τα φορτηγά της Daimler χρησιμοποιούν ένα συνδυασμό από υπολογιστές, κάμερες, λέιζερ και ραντάρ για να εντοπίζουν τα εμπόδια και τα όρια του δρόμου, ενώ ο «εγκέφαλος» του οχήματος κάθε στιγμή επεξεργάζεται τα δεδομένα και λαμβάνει αποφάσεις (επιτάχυνση, φρενάρισμα, στρίψιμο κ.α.). Σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, ο άνθρωπος οδηγός μπορεί να πάρει τον έλεγχο της νταλίκας.
Οι ειδικοί εκτιμούν πάντως ότι θα περάσουν αρκετά χρόνια, έως ότου τόσο μεγάλα οχήματα επιτραπεί να κυκλοφορήσουν στους δρόμους πλήρως αυτόνομα, δηλαδή χωρίς την παθητική παρουσία οδηγού σε ρόλο επόπτη-παρατηρητή. Θεωρείται ότι δύσκολα η κοινωνία θα αποδεχθεί ένα πλήρως αυτόνομο φορτηγό, αν δεν πεισθεί ότι αυτό στην πράξη τα καταφέρνει πολύ καλύτερα από τον άνθρωπο οδηγό.
Η παραγωγή των «έξυπνων» φορτηγών αναμένεται να ξεκινήσει σε δύο έως τρία χρόνια. Ο Μπέρνχαρντ τόνισε ότι, παρά τις προσπάθειες στο νέο πεδίο των αυτόνομων οχημάτων εκ μέρους αμερικανικών εταιρειών όπως η Google, η Daimler παραμένει πρωτοπόρα διεθνώς και δεν σκοπεύει να συνεργασθεί με καμία άλλη, αλλά να προχωρήσει μόνη της. Μάλιστα, όπως είπε, δεν δίνει ιδιαίτερη σημασία στις προσπάθειες δυνητικών ανταγωνιστών της, όπως η Apple, να της «κλέψουν» στελέχη.