Νέα αμερικανική μελέτη αναφέρει ότι ένας στους 25 εφήβους έχει «μία ακαταμάχητη επιθυμία» να σερφάρει στο διαδίκτυο, ότι νιώθει εκνευρισμό όταν είναι εκτός αυτού ή ότι επιχείρησε να «απεξαρτητοποιηθεί» ή να μειώσει το χρόνο παραμονής του στο Ίντερνετ.
Επιπλέον, η έρευνα στην οποία συμμετείχαν περισσότεροι από 3.500 μαθητές Γυμνασίου στην πολιτεία του Κονέκτικατ συμπέρανε ότι οι μαθητές εκείνοι που έκαναν «προβληματική χρήση του Ίντερνετ» ήταν πιθανότερο να εμφανίσουν συμπτώματα κατάθλιψης, επιθετική συμπεριφορά και να κάνουν χρήση ναρκωτικών σε σχέση με τους συνομηλίκους τους.
Αλλά ο επικεφαλής της έρευνας, ο Τίμοθι Λιου του πανεπιστημίου Yale, και οι συνεργάτες του, εξήγησαν ότι δεν μπορούν να αποδείξουν μία σχέση “αιτίας-αποτελέσματος” ως προς τη χρήση του Διαδικτύου, την κατάθλιψη και τη χρήση ναρκωτικών.
«Η προβληματική χρήση του Ίντερνετ ενδεχομένως να παρουσιάζεται περίπου στο 4% των μαθητών Γυμνασίου στις ΗΠΑ», έγραψαν οι συγγραφείς της μελέτης στην επιθεώρηση Journal of Clinical Psychology.
«Μπορεί να συνδέεται με την κατάθλιψη, τη χρήση ουσιών και την επιθετική συμπεριφορά. Οι μαθητές του Γυμνασίου, ωστόσο, ενδέχεται να κάνουν μεγαλύτερη χρήση του Ίντερνετ και να είναι λιγότερο ενήμεροι για τα προβλήματα που αυτή προκαλεί».
Στην έρευνα μετείχαν μαθητές από δέκα διαφορετικά γυμνάσια στο Κονέκτικατ, οι οποίοι κλήθηκαν να απαντήσουν σε περισσότερες από 150 ερωτήσεις που αφορούν την υγεία, την ριψοκίνδυνη συμπεριφορά και την παρορμητικότητα, μεταξύ των οποίων και σε επτά ερωτήσεις για τη χρήση του Ίντερνετ.
Οι έφηβοι κλήθηκαν να απαντήσουν αν είχαν χάσει ποτέ μαθήματα ή κάποια άλλη κοινωνική εκδήλωση επειδή σερφάριζαν στο Ίντερνετ ή αν η οικογένειά τους είχε εκφράσει ανησυχία επειδή περνούν πολύ ώρα στο Διαδίκτυο.
Τρεις ερωτήσεις ήταν ειδικά σχεδιασμένες ώστε να διακριβώνεται αν ένας μαθητής κάνει «προβληματική χρήση του Ίντερνετ». Οι μαθητές ρωτήθηκαν αν ένιωσαν ποτέ «ακαταμάχητη επιθυμία» να μπουν στο Ίντερνετ, αν βίωσαν «αυξανόμενη ένταση ή άγχος που απομακρυνόταν μόνο μπαίνοντας στο Ίντερνετ» ή «αν επιχείρησαν ποτέ να απαλλαγούν από τη συνήθεια».
Από τους 3.560 μαθητές, το 4% ενέπιπτε στην κατηγορία «προβληματική χρήση του Ίντερνετ».
Οι περισσότεροι από αυτούς ήταν ασιάτες ή ισπανόφωνοι, παρότι η πλειονότητα των ερωτηθέντων μαθητών ήταν λευκοί.
Τα κορίτσια ήταν πιθανότερο να απαντήσουν θετικά σε μία από τις ερωτήσεις, αλλά περισσότερα αγόρια απάντησαν ότι περνούν πάνω από 20 ώρες την εβδομάδα στο Διαδίκτυο, περίπου το 17% των αγοριών σε σύγκριση με 13% των κοριτσιών.
Οι μαθητές οι οποίοι ήταν προβληματικοί χρήστες του Ίντερνετ, ήταν, σύμφωνα με την έρευνα, και πιο επιρρεπείς στην κατάθλιψη και εμπλέκονταν συχνότερα σε καυγάδες. Και τα αγόρια σε αυτή την κατηγορία είχαν περισσότερες πιθανότητες να καπνίζουν ή να κάνουν χρήση ναρκωτικών ουσιών.
Ωστόσο, με βάση τους βαθμούς τους στο σχολείο, δεν είχαν χειρότερες επιδόσεις και οι ειδικοί δηλώνουν ότι είναι δύσκολο να ερμηνευτεί η σχέση αυτή.
Τα πρωταρχικά στοιχεία υποδεικνύουν ότι η προβληματική χρήση του Ίντερνετ έχει κοινά χαρακτηριστικά με τις διαταραχές από την κατάχρηση ναρκωτικών και αλκοόλ, με την ψυχαναγκαστική-καταναγκαστική διαταραχή και με τις διαταραχές ελέγχου της παρόρμησης.
Άλλοι επιστήμονες εκτιμούν ότι τα στοιχεία υποδηλώνουν εθισμό.