Οι Γάλλοι περίμεναν πώς και πώς την τελετή έναρξης στους Ολυμπιακούς Αγώνες 2024 για να εντυπωσιάσουν τον πλανήτη αλλά τελικά τον εξόργισαν με όσα παρουσίασαν, με αποτέλεσμα η ΔΟΕ να κατεβάσει το σχετικό βίντεο από το επίσημο κανάλι της στο Youtube.
Το Παρίσι ήθελε να αφήσει άφωνο όλο τον κόσμο με το πρόγραμμα που είχε ετοιμαστεί για την τελετή έναρξης και όντως τον άφησε. Όχι για καλό, όμως, αφού οι αντιδράσεις σε όλο τον κόσμο συνεχίζονται, με συνέπεια τόσο οι διοργανωτές όσο και η ΔΟΕ να έρθουν σε δύσκολη θέση.
Τόσο δύσκολη ώστε το βίντεο της τελετής έναρξης να κατέβει από το επίσημο κανάλι της ΔΟΕ στο Youtube, την ίδια ώρα που είναι όλο και περισσότεροι αυτοί που υπενθυμίζουν πόσο άψογη ήταν η τελετή έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων 2004 και όχι μόνο.
Βασικά, όλες οι προηγούμενες τελετές έναρξης μοιάζουν καλύτερες από τη φετινή, με τις αντιδράσεις να συνεχίζονται με αμείωτο ρυθμό στα social media.
Θυμίζουμε ότι σε μια άνευ προηγουμένου επίδειξη συμπερίληψης, οι drag queens βρέθηκαν στο επίκεντρο της τελετής έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων του Παρισιού, αναδεικνύοντας τον ζωντανό και σημαίνοντα ρόλο της γαλλικής LGBTQ+ κοινότητας.
Και μπορεί οι διοργανωτές των Ολυμπιακών Αγώνων στο Παρίσι να ζήτησαν σήμερα συγγνώμη από Καθολικούς και άλλους Χριστιανούς που τυχόν προσβλήθηκαν από αυτό που τηλεθεατές θεώρησαν ως παρωδία του διάσημου έργου του Λεονάρντο ντα Βίντσι «Μυστικός Δείπνος» κατά την τελετή έναρξης αλλά η η απόφαση της ΔΟΕ να αποσύρει το βίντεο με τα highlights της τελετής δείχνει ότι πήρε σοβαρά υπόψη της την αντίδραση της γαλλικής Καθολικής Εκκλησίας, η οποία έκανε λόγο για «χλευασμό» του Χριστιανισμού «που μειώνει τις υπόλοιπες καλές στιγμές της διοργάνωσης».
Συγγνώμη από τους διοργανωτές για το «Μυστικό Δείπνο» στην τελετή έναρξης – «Λυπούμαστε αν κάποιους προσβάλαμε»
Οι διοργανωτές των Ολυμπιακών Αγώνων στο Παρίσι ζήτησαν σήμερα συγγνώμη από Καθολικούς και άλλους Χριστιανούς που τυχόν προσβλήθηκαν από την παρωδία του διάσημου έργου του Λεονάρντο ντα Βίντσι, «Μυστικός Δείπνος», κατά την τελετή έναρξης την Παρασκευή.
Το σκετς περιελάμβανε 18 ερμηνευτές που πόζαραν πίσω από ένα μακρύ τραπέζι με παρόμοιο τρόπο όπως απεικονίζονται ο Ιησούς και οι 12 απόστολοί του στον πίνακα του ντα Βίντσι. Ανάμεσα στους ερμηνευτές ήταν, drag queens, ένα τρανσέξουαλ μοντέλο και ένας γυμνός τραγουδιστής, που υποδυόταν τον θεό Διόνυσο, γεγονός που προκάλεσε την καταδίκη της Καθολικής Εκκλησίας.
«Σαφώς δεν υπήρξε καμία πρόθεση να δείξουμε ασέβεια απέναντι σε οποιαδήποτε θρησκευτική ομάδα. Η τελετή έναρξης επιχείρησε να γιορτάσει την ανοχή εντός της κοινότητας. Πιστεύουμε ότι επιτεύχθηκε αυτή η φιλοδοξία. Λυπούμαστε πολύ αν τυχόν ο κόσμος προσβλήθηκε», δήλωσε σε συνέντευξη Τύπου η εκπρόσωπος της διοργάνωσης Παρίσι 2024, Αν Ντεσάμπ.
Από την πλευρά του, ο Τομά Ζολί, σκηνοθέτης της τελετής έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων σε συνέντευξη που παραχώρησε εξήγησε πως δεν ήταν σκοπός του να κοροϊδέψει ή να σοκάρει τους θεατές.
«Αυτό που ήθελα, ήταν να πω ότι είμαστε ένα τεράστιο «εμείς»», ανέφερε, προσθέτοντας: «Στη Γαλλία έχουμε το δικαίωμα να αγαπάμε ο ένας τον άλλον, όπως θέλουμε, με όποιον θέλουμε, στη Γαλλία έχουμε το δικαίωμα να πιστεύουμε και να μην πιστεύουμε. Στη Γαλλία, έχουμε πολλά δικαιώματα».
Επιπλέον, ο σκηνοθέτης σημείσε πως το θέαμα που παρουσίασε – για το οποίο δούλευε μαζί με τους συνεργάτες του για περίπου δύο χρόνια – προώθησε «τις δημοκρατικές ιδέες της συμπερίληψης ένταξης, της καλοσύνης, της γενναιοδωρίας και της αλληλεγγύης». «Ήθελα να στείλω ένα μήνυμα αγάπης, ένταξης, δεν επιθυμούσα να διχάσω. Την εχθρότητα και το μίσος τα γνωρίζω από την παιδική μου ηλικία γιατί ήμουν θύμα παρενόχλησης. Πάντα ήθελα να καταπολεμήσω αυτήν την εχθρότητα μέσω του θεάτρου, που τιμά τη μοναδικότητα του καθενός».
Παράλληλα, αναφέρθηκε και στην έντονη βροχόπτωση κατά τη διάρκεια της τελετής. «Η ζωή δεν είναι να περιμένεις να περάσουν οι καταιγίδες, αλλά να μάθεις να χορεύεις στη βροχή. Αυτό είδα χθες, ανθρώπους να χορεύουν», είπε, μιλώντας για το αίσθημα που ένιωσε ότι «το καθήκον εκπληρώθηκε», παρά τις πρόσθετες τεχνικές δυσκολίες λόγω της βροχής, οι οποίες κυρίως ανάγκασαν να ακυρωθούν οι σκηνές χορού και μουσικής στις ταράτσες του Παρισιού. «Όλοι ήταν μέσα στη βροχή. Ήμασταν μαζί γι’ αυτή την κοινή πανανθρώπινη σκηνή στην οποία ο καθένας μπορούσε να αναγνωρίσει τον εαυτό του, να βρει τον εαυτό του και να πει: ναι, είμαστε όλοι διαφορετικοί, αλλά είμαστε όλοι μαζί. Αυτή ήταν πραγματικά η ιδέα αυτής της τελετής».
Δείτε το βίντεο: