Η αρχαία Ελλάδα μπορεί να δημιούργησε ένα σπουδαίο πολιτισμό, ωστόσο δεν αντιμετώπιζε και με τον καλύτερο τρόπο τις γυναίκες, με την ανισότητα να διέπει και τους Ολυμπιακούς Αγώνες.
Στη σπουδαία διοργάνωση που διεξάγονταν κάθε τέσσερα χρόνια μπορούσαν να λάβουν μέρος και να παρακολουθήσουν όλοι οι ελεύθεροι άνδρες πολίτες. Δεν ίσχυε όμως, το ίδιο για τις γυναίκες.
Αντιθέτως, επιτρεπόταν να είναι μόνο στο κοινό και συγκεκριμένα οι ανύπαντρες. Όσες ήταν παντρεμένες ή χήρες απαγορευόταν να πατήσουν το πόδι τους στην αρχαία Ολυμπία και τιμωρούνταν με θάνατο. Εξαίρεση, αποτελούσε η ιέρεια της Δήμητρας, θεάς της γονιμότητας, που κατείχε προνομιακή θέση στο στάδιο.
Η μοναδική γυναίκα που αμφισβήτησε το νόμο και έμεινε στην ιστορία για αυτό τον λόγο, ήταν η Καλλιπάτειρα, κόρη του θρυλικού πυγμάχου Διαγόρα της Ρόδου, που παρήγαγε τρεις γενιές Ολυμπιονικών. Σύμφωνα με τους αρχαίους Έλληνες, μπήκε μεταμφιεσμένη σε άντρα και όταν κέρδισε ο γιος της, έτρεξε να τον αγκαλιάσει, αλλά έπεσε ο χιτώνας της, αποκαλύπτοντας την αληθινή της ταυτότητα.
Οι Ελλανοδίκες σκέφτηκαν να την τιμωρήσουν για το σκάνδαλο που προκάλεσε, ωστόσο σεβάστηκαν τα ολυμπιακά επιτεύγματα της οικογένειας της και την άφησαν να χαρεί τη στιγμή. Έκτοτε καθιέρωσαν οι θεατές να μπαίνουν γυμνοί στο στάδιο ή να φοράνε ελάχιστα ρούχα, ώστε να αντιμετωπίσουν τυχόν νέες απόπειρες παραβίασης του νόμου.
Εντούτοις, παρά τους περιορισμούς που είχαν οι γυναίκες, όσες ήταν ανύπαντρες μπορούσαν να απολαύσουν και τους δικούς τους αγώνες, που διεξάγονταν παράλληλα με τους Ολυμπιακούς, έγραψε το Penn Museum από την Πενσυλβάνια των ΗΠΑ.
Κάθε τέσσερα χρόνια στην αρχαία Ολυμπία πραγματοποιούνταν μια ξεχωριστή γιορτή προς τιμήν της Ήρας. Η γιορτή αυτή περιελάμβανε αγώνες δρόμου για ανύπαντρες κοπέλες, με τον Παυσανία να αναφέρει ότι όλες φορούσαν ένα χιτώνα που κάλυπτε τον αριστερό ώμο και το στήθος, ενώ εκτείνονταν μέχρι τα γόνατα.
Επίσης, οι συγκεκριμένοι αγώνες εποπτευόταν από μια επιτροπή 16 γυναικών από τις πόλεις της Ηλείας, ενώ οι άνδρες δεν είχαν δικαίωμα να παρακολουθήσουν τη διοργάνωση.