Τουλάχιστον εδώ και μια δεκαετία η Μαρία Σαράποβα ήταν νικήτρια εντός και εκτός γηπέδων. Έξυπνη, ελκυστική και απίστευτη τενίστρια βρισκόταν στο νούμερο 7 της παγκόσμιας κατάταξης, όταν σόκαρε τον κόσμο του αθλητισμού -και όχι μόνο- ανακοινώνοντας πως απέτυχε να περάσει τις εξετάσεις ντόπινγκ για το Αυστραλιανό Open.
Η ουσία που βρέθηκε θετική, όπως παραδέχθηκε η ίδια, είναι το «meldonium», ενώ πρόσθεσε πως δεν έχει ενημερωθεί ακόμη για τη λίστα με τα απαγορευμένα συστατικά για το 2016, που είχε στείλει η παγκόσμια οργάνωση κατά του ντόπινγκ τον περασμένο Δεκέμβριο.
Η Ρωσίδα εξήγησε πως δε γνωρίζει λεπτομέρειες, ο δικηγόρος της όμως κάνει λόγο για πολύ βαριά τιμωρία, που μπορεί να φτάσει ακόμα και τα τέσσερα χρόνια αποκλεισμού.
Τι σημαίνει αυτό για τα οικονομικά της Ρωσίδας τενίστριας; Σημαίνει ότι κινδυνεύει να χάσει ετήσια κέρδη ύψους… 30 εκατ. δολαρίων με τους χορηγούς έναν-έναν να την εγκαταλείπουν.
Σύμφωνα με το περιοδικό Forbes, η αθλήτρια μέσα από τις συμφωνίες με χορηγούς, καθώς και μέσα από όλες τις δραστηριότητές της είχε καταφέρει να κερδίσει 285 εκατομμύρια δολάρια και να βρίσκεται στη θέση της πιο ακριβοπληρωμένης αθλήτριας του κόσμου εδώ και 11 συναπτά έτη!
Πλέον, τα οικονομικά της τενίστριας οδεύουν προς κατάρρευση και τα χρυσά της συμβόλαια κάνουν… φτερά.
Τέλος στα χρυσά συμβόλαια
Η 28χρονη Ρωσίδα κέρδισε μόνο πέρσι σχεδόν 27 εκατομμύρια ευρώ, ενώ η περιουσία της προέρχεται περισσότερο από τα ακριβοπληρωμένα συμβόλαια με μεγάλες μάρκες πολυτελείας παρά από τα κέρδη για τις πολυάριθμες νίκες της στα γήπεδα. Έχει κερδίσει 36,8 εκατ. δολάρια σε χρηματικά έπαθλα κατά τη διάρκεια της καριέρας της, ενώ περισσότερα από 200 εκατομμύρια δολάρια υπολογίζεται πως έχουν εισρεύσει στους λογαριασμούς της από συνεργασίες-χορηγούς, εμφανίσεις, δικαιώματα, κλπ.
Από τους χορηγούς της Σαράποβα, η πρώτη που ανακοίνωσε πως διακόπτει τη συνεργασία μαζί της είναι η ελβετική μάρκα ρολογιών Tag Heur. Το συμβόλαιο βρισκόταν σε διαδικασία επαναδιαπραγμάτευσης καθώς είχε λήξει στις 31 Δεκεμβρίου 2015. Η ελβετική εταιρία ρολογιών ανακοίνωσε: «Η Μαρία Σαράποβα είχε συμβόλαιο με την TAG Heuer μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου 2015. Τους τελευταίους μήνες, ήμασταν σε συζητήσεις για να επεκτείνουμε τη συνεργασία μας. Με την παρούσα κατάσταση, όμως, θα σταματήσουμε τις διαπραγματεύσεις, καθώς αποφασίσαμε να μην ανανεώσουμε το συμβόλαιο».
Ίσως το μεγαλύτερο πλήγμα ήρθε και από τον πρώτο χορηγό της Ρωσίδας που διέκοψε τη συνεργασία μαζί της και ήταν η Nike. «Νιώθουμε λύπη και έκπληξη για τα νέα σχετικά με τη Μαρία Σαράποβα. Αποφασίσαμε να διακόψουμε τη σχέση μας μαζί της, όσο συνεχίζεται η έρευνα. Ωστόσο, θα συνεχίσουμε να παρακολουθούμε την κατάσταση», ανέφερε η εταιρία-κολοσσός με την οποία λέγεται πως η 28χρονη κάτοχος πέντε Γκραν Σλαμ τίτλων είχε υπογράψει το 2010 οκταετή επέκταση συμβολαίου, που θα της επέφερε 70 εκ. δολάρια! Όπως υποστηρίζει το Business Insider, το συμβόλαιο της Ρωσίδας αθλήτριας με τη συγκεκριμένη εταιρεία αγγίζει τα 12, 5 εκατομμύρια δολάρια το χρόνο.
Όσο για την Πόρσε που είχε ανακηρύξει την όμορφη αθλήτρια σε πρέσβειρα των πολυτελών της αυτοκινήτων, ανακοίνωσε την αναστολή του συμβολαίου.
Σημειώνεται πως το 2004, όταν κέρδισε το Wimbledon, η Σαράποβα είχε μόνο δύο συμβόλαια, με την Nike και την Prince.
Γρήγορα όμως έγινε το αγαπημένο παιδί πολλών εταιρειών-κολοσσών, υπογράφοντας συμφωνίες με την Canon, τη Motorola, την Colgate-Palmolive και άλλες.
Η αξία της συμφωνίας της με τη Nike διπλασιάστηκε, ενώ ακολούθησαν κι άλλα συμβόλαια με τη Land Rover, την PepsiCo και την Sony, ενώ τα σημερινά της deals περιλαμβάνουν την American Express, την Avon, την Evian, την Head, την Nike, την Porsche και την Tag Heuer, αποφέροντάς της σχεδόν 30 εκατ. δολ. ετησίως.
Πάντως η εταιρεία αθλητικών ειδών Head ανήκει στις εταιρείες που στηρίζουν την τενίστρια. Στην ανακοίνωση της μάλιστα η Head, κάνει λόγο για λάθος της Μαρία, το οποίο όμως δεν μπορεί να καταστεί ικανό ώστε να διακοπεί μια συνεργασία ετών ανάμεσα στις δύο πλευρές. Η εταιρία δε, δηλώνει περήφανη σε αυτή την κοινή πορεία με τη Ρωσίδα, όλα αυτά τα χρόνια.