Η 23η Μαΐου 2014 ήταν, όπως όλα έδειχναν, μία συνηθισμένη ημέρα για την Μαργαρίτα η οποία αποφάσισε να πάει για φαγητό με το γιο της, στο κέντρο της Αθήνας.
Γράφει η Μαρία Ζαχαροπούλου
Η γυναίκα πέρασε το κατώφλι του μαγαζιού μαζί με το γιο της και αφού κάθισαν στο τραπέζι τους και έδωσαν παραγγελία πήγε στην τουαλέτα. Λίγα λεπτά αργότερα και ενώ επέστρεφε στο τραπέζι της, το οποίο ήταν δίπλα στο παρασκευαστήριο καφέ, πέρασε από το διάδρομο που σχημάτιζαν τα ψυγεία των αναψυκτικών γλίστρησε και έπεσε φαρδιά πλατιά στο πάτωμα.
Ο γιος της έσπευσε να τη βοηθήσει να σηκωθεί αλλά γλίστρησε κι ο ίδιος κινδυνεύοντας να βρεθεί στο έδαφος το οποίο, όπως διαπίστωσε, ήταν βρεγμένο. Αμέσως μετά κλήθηκε ασθενοφόρο αλλά και ένας αστυνομικός της ομάδας ΔΙΑΣ που βρισκόταν έξω από το μαγαζί. Η γυναίκα μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο όπου οι γιατροί διέγνωσαν ότι από την πτώση είχε χτυπήσει στο δεξί χέρι της.
Όπως διαπίστωσαν στη συνέχεια, η γυναίκα γλίστρησε γιατί την ώρα που βρισκόταν στην τουαλέτα μία υπάλληλος του καταστήματος είχε σφουγγαρίσει το πάτωμα αλλά δεν φρόντισε να ενημερώσει, με οποιοδήποτε τρόπο, τους πελάτες ότι υπήρχε κίνδυνος να πέσουν στην περίπτωση που πατούσαν στο βρεγμένο πάτωμα.
Η Μαργαρίτα ταλαιπωρήθηκε αρκετό καιρό από τον τραυματισμό της και για το λόγο αυτό αποφάσισε να προσφύγει στη δικαιοσύνη διεκδικώντας αποζημίωση από τον ιδιοκτήτη του καταστήματος.
Ενώπιον του δικαστηρίου ο γιος του θύματος περιέγραψε τι ακριβώς συνέβη εκείνη την ημέρα, υπογραμμίζοντας πως και ο ίδιος κινδύνευσε να πέσει λόγω της ολισθηρότητας του πατώματος.
Στο βήμα του μάρτυρα ανέβηκε και ένας υπάλληλος του καταστήματος ο οποίος έπεσε σε αντιφάσεις. Και αυτό γιατί, αν και τελικά παραδέχτηκε πως άκουσε την γυναίκα να φωνάζει ότι γλίστρησε, νωρίτερα είχε ισχυριστεί πως την είδε να μπερδεύεται στα σκαλοπάτια και να πέφτει στο ίδιο σημείο. Ο μάρτυρας κατέθεσε πως δεν είδε την υπάλληλο να σφουγγαρίζει σε σχετικές ερωτήσεις απάντησε, ωστόσο, πως «… δεν έκανε και πολλή ώρα. Τσακ μπαμ σφουγγάρισε εκεί πέρα» και στη συνέχεια επέστρεψε στις άλλες υποχρεώσεις της.
Τελικά, το δικαστήριο δικαίωσε την γυναίκα υποχρεώνοντας τον καταστηματάρχη να της καταβάλει αποζημίωση ύψους 1.834,40 ευρώ. Το δικαστήριο αποφάνθηκε πως την ευθύνη, σε περίπτωση πτώσης και τραυματισμού πελάτη που γλίστρησε σε ολισθηρό δάπεδο, φέρει αποκλειστικά ο ιδιοκτήτης του καταστήματος όταν επιτρέπει τον καθαρισμό σε ώρα που υπάρχουν αρκετοί πελάτες, καθώς η υπάλληλος που καθάρισε όχι μόνο δεν φρόντισε να χρησιμοποιήσει τη σχετική κίτρινη προειδοποιητική πινακίδα περί ολισθηρότητας του δαπέδου, αλλά δεν ειδοποίησε, έστω και προφορικά, τους πελάτες.
Σύμφωνα με την απόφαση «η σωματική βλάβη της ενάγουσας οφείλεται κατ’ αιτιώδη συνάφεια στην παράνομη και υπαίτια (αμελή) συμπεριφορά της προστηθείσας υπαλλήλου της εναγόμενης, συνεπώς η τελευταία (εναγόμενη) υποχρεούται να αποζημιώσει την ενάγουσα για κάθε ζημία που υπέστη λόγω του τραυματισμού της».