O «Άγιος Βασίλης πέθανε», έγραφαν τα δημοσιεύματα του Τύπου τον Οκτώβριο του 2014, όταν ένας 86χρονος Βρετανός έφευγε από τη ζωή. Η Coca-Cola εξέδωσε ανακοινωθέν τιμώντας τον άντρα που είχε προσλάβει να ενσαρκώσει τον Άγιο των Χριστουγέννων, αποκαλώντας τον «πραγματικό πνεύμα» της γιορτής. Κι αυτό γιατί ο Τζον Μουρ αποτέλεσε το ανθρώπινο πρόσωπο του Άγιου Βασίλη της Coca-Cola, από τη στιγμή τουλάχιστον που η εταιρία αποφάσισε να περάσει από τα καρτούν στον ψηφιακά επεξεργασμένο ανθρώπινο παράγοντα. Ο Μουρ δάνεισε το πρόσωπό του σε τόσες και τόσες χριστουγεννιάτικες διαφημίσεις της Coca-Cola και ταυτίστηκε με τον Άγιο Βασίλη χάρη στο παχουλόκομψο παρουσιαστικό, την κατάλευκη γενειάδα αλλά και το πλατύ του χαμόγελο. Κι ενώ μπορεί σήμερα να μοιάζει αιώνιος, ο Άγιος Βασίλης δεν ήταν πάντα ανάμεσά μας. Όχι τουλάχιστον με τον τρόπο που τον ξέρουμε πια. Γιατί αυτός ο Άγιος με τα ερυθρόλευκα, τους ταράνδους και τον σάκο με τα δώρα ήταν ολότελα δημιούργημα της Coca-Cola και του δημιουργού Haddon Sundblom, ο οποίος πέρασε όλα τα χρόνια μεταξύ 1931-1965 φιλοτεχνώντας την τελική εικόνα του Santa. Ο γραφίστας στράφηκε σε ένα ποίημα του 1822 που απεικόνιζε τον Άγιο Νικόλαο ως έναν καλοσυνάτο χοντρούλη τύπο, ο οποίος φορούσε παρεμπιπτόντως κόκκινη κάπα πολύ πριν την Coca-Cola. Τα αρχικά σχέδια του Sundblom δεν σώζονται, οι τελικές εκδοχές που καθορίστηκαν ωστόσο το 1964 λειτούργησαν ως βάση για όλες τις κατοπινές απεικονίσεις του Αγίου της Coca-Cola στις δεκαετίες που θα έρχονταν. Το 2001, η Coca-Cola βάσισε και πάλι την τηλεοπτική της διαφήμιση στα σχέδια του Sundblom, γεννώντας ένα από τα πλέον αρχετυπικά καλούπια του Άγιου Βασίλη. Ό,τι κι αν κάνει η φίρμα με τον Άγιο, έχει πάντα κάτι μέσα του από την αισθητική του Sundblom. Όταν θέλησαν λοιπόν να στραφούν στον πραγματικό ανθρώπινο παράγοντα και να ξεφύγουν από τα κινούμενα σχέδια, εννοείται ότι έψαχναν έναν άντρα με ευγενικά χαρακτηριστικά και καλή καρδιά. Αλλά και ροζ μάγουλα, σπινθηροβόλα μάτια και μπόλικα παραπανίσια κιλά. Και τον βρήκαν στην Αγγλία! Ήταν μάλιστα τέτοια η απήχησή του ως Άγιος Βασίλης που έπαιξε ακόμα και σε διαφημίσεις άλλων εταιριών. Για γνωστή αλυσίδα σούπερ μάρκετ, αγόραζε από ένα κατάστημά της καρότα για τους ταράνδους του. Όταν δεν πρωταγωνιστούσε στη χριστουγεννιάτικη τηλεόραση, φορούσε την ερυθρόλευκη στολή και τις κατάμαυρες μπότες του και όργωνε τις φιλανθρωπικές εκδηλώσεις της χώρας του, κάνοντας τα παιδάκια να ουρλιάζουν από τη χαρά τους. Ο δικός τους Άγιος Βασίλης ήταν βλέπετε ο αληθινός!
Σπαράγματα βιογραφίας
Η Coca-Cola έτριψε τα μάτια της από την ομοιότητα με τον δικό της καρτουνίστικο Άγιο Βασίλη και έκανε έτσι το πέρασμα στον (ψηφιακά επεξεργασμένο) ανθρώπινο Άγιο, παρακολουθώντας τη ζωή ενός κοριτσιού που συναντούσε τον Άγιο Βασίλη κάθε χρόνο από τη δεκαετία του 1930 μέχρι και τις μέρες μας.
O Τζον Μουρ ήταν τώρα το πρόσωπο του Άγιου Βασίλη της Coca-Cola και δεν έκρυβε τη χαρά του! Όργωνε πια τις φιλανθρωπικές εκδηλώσεις της Βρετανίας για να χαρίσει χαμόγελα και δώρα στα παιδιά, καθώς όλα τον αναγνώριζαν από τη διαφήμιση και πίστευαν πως ήταν ο πραγματικός.