Με τον Ψαθά έπαιζαν σφαλιάρες ως πιτσιρίκια και με τον Χορν εξασκούσαν τα ποντιακά τους στο γύρισμα. Ο λόγος για τον Περικλή Χριστοφορίδη, τον ακάματο θεατρικό και κινηματογραφικό ηθοποιό που μέτρησε πέντε δεκαετίες καριέρας και η χάρη του ξεδιπλώθηκε σε 200 περίπου φιλμ του παλιού καλού ελληνικού σινεμά! Αναγνωρίσιμος και αγαπητός σε όλους, ο Χριστοφορίδης ήταν ένας από κείνους τους ηθοποιούς που τυποποίησε το εμπορικό μας σινεμά και κατόπιν του έγιναν απαραίτητοι. Ουρές έκαναν οι παραγωγές για να τον εξασφαλίσουν στο καστ τους, καθώς η φυσιογνωμία του παραήταν γνωστή και συμπαθής στο ευρύ κοινό. Οι μελετητές της εθνικής μας κινηματογραφίας ερίζουν ακόμα αν ήταν ο Λαυρέντης Διανέλλος, o Γιώργος Βελέντζας ή ο Περικλής Χριστοφορίδης ο απόλυτος ρέκορντμαν συμμετοχών του ελληνικού σινεμά, αν και συναίνεση δεν φαίνεται να υπάρχει. Οι 200 ταινίες του είναι πάντως μια πολύ σοβαρή υποψηφιότητα! Τον Χριστοφορίδη τον θυμόμαστε όλοι στα φιλμ «Λατέρνα Φτώχεια και Φιλότιμο», «Η κυρά μας η μαμή», «Μανταλένα», «Ο Κατήφορος», «Κάτι να καίει», «Δεσποινίς Διευθυντής», «Γαμπρός απ’ το Λονδίνο», «Η χαρτοπαίχτρα», «Ένας απένταρος λεφτάς», «Σήκω χόρεψε συρτάκι», «Φως, νερό, τηλέφωνο, οικόπεδα με δόσεις», «Οι κληρονόμοι», «Ζητείται ψεύτης», «Η κοροϊδάρα» και τόσες ακόμα κλασικές ταινίες που δεν χορταίνουμε να βλέπουμε και να ξαναβλέπουμε. Ποιος μπορεί εξάλλου να τον ξεχάσει στο «Μια ζωή την έχουμε», όταν ανακαλύπτει έκπληκτος την κατάχρηση του ταμία Χορν; Σεμνός και διακριτικός σε όλα του, ο Περικλής Χριστοφορίδης υπηρέτησε με σεβασμό το πανί και το σανίδι για 50 ολόκληρα χρόνια τόσο ως κωμικός ηθοποιός όσο και ως δραματικός. Ηθοποιός ήταν μάλιστα από τα γεννοφάσκια του, καθώς τόσο ο πατέρας όσο και ο παππούς του ήταν επίσης ηθοποιοί στην Τραπεζούντα, αλλά και τα αδέλφια του, Τάκης και Στέλλα!
Πρώτα χρόνια
Καριέρα
Κι αυτό γιατί ο Χριστοφορίδης ήταν αγαπητός σε όλους και όλοι είχαν να πουν έναν καλό λόγο γι’ αυτόν. Χαρακτηριστική είναι εδώ η μαρτυρία του Νίκου Ξανθόπουλου, που έτρεφε κι αυτός μεγάλη εκτίμηση για το πρόσωπό του: «Ο Περικλής ήταν έντιμος άνθρωπος, πολύ καλός επαγγελματίας και συνεπής στις υποχρεώσεις του. Εξαίρετος ηθοποιός, παίξαμε σε μερικές ταινίες μαζί κι ερμήνευε με μοναδική ακρίβεια το ρόλο που του ανέθεταν». Κι έτσι ήρθαν ταινίες σαν «Το ποντικάκι», «Η καφετζού», «Η άγνωστος», «Κλοτσοσκούφι», «Μανταλένα», «Το δόλωμα», «Ο κατήφορος», «Ζητείται ψεύτης», «Σκλάβοι της μοίρας», «Γαμπρός από το Λονδίνο», «Μαχαραγιάς», «Ξεριζωμένη γενιά», «Η τύχη μου τρελάθηκε», «Ο Μικές παντρεύεται» και τόσες μα τόσες ακόμα, στις οποίες ερμήνευε τους είτε κωμικούς είτε δραματικούς ρόλους του με την ίδια άνεση και μαεστρία.
Ο Χριστοφορίδης αποδείχτηκε τέτοιο ορόσημο ως δευτερορολίστας που δεν σταμάτησε να παίζει ποτέ μέχρι να αποσυρθεί από την ενεργό δράση το 1973 (έκανε πάντως μια μικρή επιστροφή το 1979 για το «Ταξίδι του μέλιτος» του Πανουσόπουλου)! Αρκεί να αναφερθεί ότι το 1967 γύρισε 12 ταινίες και το 1968 άλλες 17! Όσο η συνολική κινηματογραφική παραγωγή ενός παραγωγικού ηθοποιού δηλαδή σε μόλις δύο χρόνια! Από το 1929 ως το 1979 πέρασαν πενήντα χρόνια, πενήντα χρόνια πάνω στο σανίδι και το πλατό, πενήντα χρόνια ζώντας και αναπνέοντας σινεμά. Γι’ αυτό και δικαιούμαστε να πούμε ότι άφησε το δικό του χνάρι στο ελληνικό σινεμά, που δεν θα ήταν ίδιο χωρίς τον μεγάλο αυτό τυπίστα, που λάτρευαν εξάλλου σκηνοθέτες, σεναριογράφοι και παραγωγοί.