Η περιβόητη μέγαιρα της εθνικής μας κινηματογραφίας με τα σφιγμένα χείλη και τη χαρακτηριστική αυστηρότητά της σμίλεψε την εικόνα της κακιάς και έκανε έναν ολόκληρο λαό να τη μισεί! Να μισεί την κινηματογραφική της εικόνα βέβαια, αυτή της δολοπλόκας πεθεράς, της άσπλαχνης αδερφής ή της ανελέητης δεσμοφύλακα αναμορφωτηρίου, που συνήθιζε να κάνει κόλαση τις ζωές των νεαρών ενζενί του ελληνικού σινεμά. Η τυποποίηση στον ρόλο της κακιάς, της ψηλομύτας, της εκδικητικής και αρχοντογυναίκας της έκανε μάλιστα καλό, ανοίγοντας διάπλατα για την πολυτάλαντη μαθήτρια του Τσαρούχη και του Κουν τις πόρτες του κινηματογράφου: «Ήμουν αυστηρή. Όχι κακιά, αλλά σωστή για τα δεδομένα της εποχής. Δεν είχα άδικο να αντιπαθώ την Τζένη Καρέζη, που τα ’φτιαξε με τον Κούρκουλο, που ήταν αρραβωνιασμένος με την κόρη μου, ή με τον Μάνο Κατράκη, που η κομμώτρια Λάσκαρη τον απατούσε και του έτρωγε τα λεφτά». Κι όμως, αυτό το πολυθρύλητο βλοσυρό της βλέμμα που γέμιζε με βάσανα και δεινά τις κινηματογραφικές της θυγατέρες, νύφες και μικρότερες αδελφές την καθιέρωσε στον ρόλο της στρίγγλας και δύσκολα θα μπορούσες να φανταστείς καλύτερη επιλογή για την ανελέητη κακιά του ελληνικού σελιλόιντ από την Τασσώ Καββαδία, έναν γλυκύτατο, καλό και ευγενικό άνθρωπο εκτός οθόνης που όλοι είχαν να πουν έναν καλό λόγο για κείνη. Η πολυτάλαντη Τασσώ έκανε πολλά και διάφορα στη ζωή της, αφήνοντας την τυποποίησή της στο σινεμά σε δεύτερο και τρίτο φόντο, καθώς παράλληλα με την υποκριτική ασχολήθηκε με τη δημοσιογραφία, τη μετάφραση λογοτεχνικών έργων, ακόμα και τη σκηνογραφία. Αν και το σαράκι της ηθοποιίας πάντα σιγόκαιγε μέσα της, βρίσκοντας διέξοδο στο ραδιόφωνο, το σανίδι, την τηλεόραση και τον κινηματογράφο τελικά. «Όλα άρχισαν όταν πρωτόπαιξα στην ταινία του Μιχάλη Κακογιάννη ‘‘Το κυριακάτικο ξύπνημα’’ τη νευρωτική σύζυγο του παπά. Άρεσε τόσο που στη συνέχεια ο ρόλος της κακιάς μού δόθηκε σε πολλές ταινίες που ακολούθησαν. Μου έκανε καλό, δεν με περιόρισε. Τον ήξερα καλά αυτόν τον ρόλο, τον πληρωνόμουνα και τον έπαιζα. Έπαιξα και άλλους ρόλους και την ωραία κυρία… Και τι έγινε; Σιγά, κανείς δεν τους θυμάται. Οι ρόλοι της κακιάς ήταν αυτοί που με καθιέρωσαν», θα πει χρόνια αργότερα η μεγάλη μας ηθοποιός για την κινηματογραφική μανιέρα της μέγαιρας. Αν και οι ρόλοι της αυταρχικής και σκληρής γυναίκας που ερμήνευσε κατά κόρον έρχονταν σε τραγική αντίθεση με το ήπιο και καλοσυνάτο του χαρακτήρα της, καθώς η Καββαδία υπήρξε μία εξαιρετική και καλοκάγαθη καλλιτέχνης με ευρεία μόρφωση και γλωσσομάθεια…
Πρώτα χρόνια
Η Τασσώ ηθοποιός
Καριέρα στο σινεμά
Η κινηματογραφική τυποποίηση της Καββαδία ήδη από τον πρώτο της ρόλο δεν άρεσε βέβαια καθόλου στον μεγάλο δάσκαλό της Κάρολο Κουν, που ένιωθε ότι το ποιοτικό ύφος της σχολής του δεν συμβάδιζε με το εμπορικό σινεμά: «Καυγαδίζαμε συνέχεια και θυμάμαι πόσο μαρτύρησα μαζί του όταν έμαθε ότι θα παίξω στη δεύτερη ταινία μου, τη “Στέλλα”», εξομολογήθηκε αργότερα η μεγάλη μας ηθοποιός.
Το μοναδικό της ταλέντο αλλά και η αρχοντική της παρουσία ήταν κομμένα και ραμμένα για τον ρόλο της ψηλομύτας και εκδικητικής, σε μια ευτυχή παντρειά κατά την οποία το ελληνικό σινεμά βρήκε τη μεγάλη του καρατερίστα. Η κινηματογραφική ακμή της Καββαδία κράτησε πάνω από είκοσι χρόνια και η ίδια συμμετείχε σε 70 κοντά ταινίες, υποδυόμενη αρχοντικές και κακές γυναίκες.
Όπως δήλωσε σε συνέντευξή της για την τυποποίησή της: «Στην πρώτη μου ταινία έπαιξα μια άρρωστη γυναίκα που έχει χάσει το παιδί της και επειδή ζηλεύει τον άντρα της του κάνει τη ζωή πατίνι. Τους άρεσα πώς έπαιζα αυτόν τον ρόλο και από τότε άρχισαν να μου προτείνουν ανάλογες ηρωίδες. Δεν ξέρω τι ήταν αυτό που έκανε τους σκηνοθέτες να μου προτείνουν να παίζω όλες τις στρίγκλες. Ο Κακογιάννης μου είπε κάποτε ότι έχω κάτι στο βλέμμα μου που καρφώνει τον άλλον. Δεν θα ξεχάσω στα γυρίσματα της ‘‘Στέλλας’’ που η Μελίνα αναρωτιόταν πώς θα μου δώσει εκείνο το χαστούκι. ‘‘Μη σε νοιάζει’’, της απάντησε ο Κακογιάννης, ‘‘την ώρα που θα παίζετε, η Τασσώ θα σε κοιτάζει με τέτοιο βλέμμα που θα σε κάνει να της δώσεις τέσσερα χαστούκια’’. Ένα άλλο γεγονός που με έκανε να παίζω τελικά την κακιά του σινεμά ήταν ότι δεν με ένοιαζε να παίζω την άσχημη. Στην προσωπική μου ζωή είμαι εντελώς διαφορετική και οι νύφες μου λένε ότι είμαι καλή πεθερά»…
Άλλες δραστηριότητες και προσωπική ζωή