Αν δεν ήταν τόσο δυναμική προσωπικότητα, η Ροσελίνι θα μπορούσε να είχε άνετα συντριβεί κάτω από το βάρος του ονόματός της, αν και αυτή έκανε αντιθέτως τους άντρες να αναστατώνονται στο πέρασμά της και τους οίκους μόδας να σέρνονται στα πόδια της. Η ενσάρκωση της φλογερής ιταλίδας ντίβας ξεκίνησε τη ζωή της με μια βαριά κληρονομιά στις πλάτες της, ως άλλη μια «γαλαζοαίματη» του κινηματογράφου δηλαδή, κόρη καθώς ήταν του σπουδαίου ιταλού σκηνοθέτη και πατριάρχη του νεορεαλισμού Ρομπέρτο Ροσελίνι και της ντίβας από τη Σουηδία, Ίνγκριντ Μπέργκμαν! Η πανέμορφη Ροσελίνι δεν θα έχανε καιρό και θα γινόταν σύντομα τόσο συνώνυμο της αισθαντικότητας όσο και sex symbol διεθνούς βεληνεκούς, διανύοντας μια μακρά πορεία στη showbiz και αποδεικνύοντας πως ήταν πάντα πολλά περισσότερα από παιδί των διάσημων γονιών της. Η μελαχρινή ηθοποιός έκανε παράλληλα καριέρα ως μοντέλο και έγινε μούσα μεγάλων οίκων μόδας και καλλυντικών, αν και τα έκανε όλα με την ίδια χαλαρότητα που αντιμετωπίζει τη ζωή. Καλλονή, φινετσάτη και σταρ, με την παλιά και κλασική χολιγουντιανή έννοια, ο καρπός του θυελλώδους έρωτα του Ροσελίνι και της Μπέργκμαν ξεκίνησε από την «αριστοκρατία» του παγκόσμιου καλλιτεχνικού στερεώματος για να κατακτήσει τον κόσμο τόσο με την καριέρα της όσο και την προσωπική της ζωή, παραμένοντας μια ανεξάρτητη γυναίκα που δεν χρωστά σε κανέναν. Από τον γάμο με τον Μάρτιν Σκορσέζε και τους έρωτές της με τον Ντέιβιντ Λιντς και τον Γκάρι Όλντμαν, η Ιζαμπέλα Ροσελίνι ξέφυγε από την καθιερωμένη μοίρα των παιδιών διάσημων γονέων, παραμένοντας στην πρώτη γραμμή της διασημότητας για πολλά χρόνια, ανοιγοκλείνοντας τις πόρτες του modeling και της υποκριτικής λες και είχε πάντα όλα τα κλειδιά στην πανάκριβη τσάντα της…
Πρώτα χρόνια
Η Ιζαμπέλα Φιορέλα Ηλέκτρα Τζιοβάνα Ροσελίνι γεννιέται στις 18 Ιουνίου 1952 στη Ρώμη ως μια από τις δίδυμες κόρες που απέκτησαν ο Ρομπέρτο Ροσελίνι και η Ίνγκριντ Μπέργκμαν. Η μικρή μεγαλώνει μέσα στις ανέσεις πλάι στα εφτά ετεροθαλή αδέρφια της (παιδιά από παλιότερους γάμους των γονέων) και περνά τον χρόνο της μεταξύ Ρώμης και Παρισιού. Παρόλα αυτά τους γονείς της σπανίως τους βλέπει και τα παιδιά μεγαλώνουν με νταντάδες και σοφέρ, αν και όχι την οικογενειακή θαλπωρή. Ταυτοχρόνως, ταλαιπωρείται από διάφορα προβλήματα υγείας και υποβάλλεται σε πλήθος διορθωτικών επεμβάσεων για τη βαριά της σκολίωση. Το κλίμα επιδείνωσε σαφώς ο χωρισμός των γονιών της το 1957. Τώρα τα παιδιά ζουν σε ξενοδοχείο με στρατιά από νταντάδες και οικονόμους: «Η μαμά μου ζούσε στο Παρίσι, ο μπαμπάς μου στη Ρώμη, ερχόντουσαν να μας επισκεφθούν, αλλά δεν ζούσαν μαζί μας, ήταν σαν να ζούμε σε ένα παράξενο κιμπούτς», θα πει χρόνια αργότερα για την παιδική της ηλικία. Με μεγάλη αγάπη για τα ζώα ήδη από μικρή, η Ροσελίνι ήθελε να ασχοληθεί με τη φύση και να γράφει στο περιοδικό «Νational Geographic», αν και στα 19 της στάλθηκε στη Νέα Υόρκη για να σπουδάσει δημοσιογραφία. Η φήμη του ονόματός της ωστόσο την ακολουθεί παντού, κι έτσι μετά το πτυχίο επιστρέφει στην Ιταλία για να δουλέψει ως ρεπόρτερ για το κανάλι RAI αλλά και μεταφράστρια. Το παιδί φαινόταν να είχε βρει τον δρόμο του, αν και δεν θα ήταν παρά στην αρχή ακόμα μιας πολυσχιδούς σταδιοδρομίας στη showbiz…
Υποκριτική και modeling
Η Ροσελίνι ξεκίνησε την καριέρα της στο σινεμά το 1976 σαν από πλάκα, παίζοντας ένα μικρορολάκι στην ταινία της μητέρας της «A Matter of Time». Η μεθυστική ομορφιά της την κάνει αμέσως γνωστή στη Δύση και ένα νέο sex symbol γεννιέται.
Κατόπιν εμφανίστηκε σε μια πληθώρα τηλεοπτικών σειρών ευρωπαϊκής εμβέλειας πριν κάνει το μεγάλο της βήμα στο σινεμά το 1979 με το αριστουργηματικό «Λιβάδι» των αδελφών Ταβιάνι…
Παρά το γεγονός ότι το όνομά της ήταν τώρα γνωστό και η ίδια είχε αρκετές προτάσεις για πρωταγωνιστικούς ρόλους τόσο στην ευρωπαϊκή κινηματογραφία όσο και το Χόλιγουντ, στις αρχές της δεκαετίας του 1980 η μελαχρινή καλλονή έκανε ένα διάλειμμα από το σινεμά για να ανοιχτεί σε μια νέα περιπέτεια, το modeling. Το 1982 γίνεται το πρόσωπο της Lancοme, το μακροβιότερο μάλιστα πρόσωπο της εταιρίας καλλυντικών, αφού κράτησε τη θέση μέχρι το 1996! Παρά το γεγονός ότι μετά το δυναμικό ντεμπούτο της στα ντεφιλέ κράτησε το modeling σταθερά σε δεύτερη μοίρα, κόσμησε τα εξώφυλλα των μεγαλύτερων γυναικείων περιοδικών μόδας και έγινε σύμβολο καλοντυμένης σταρ. Στο σινεμά επέστρεψε και μάλιστα δυναμικά, καθώς εκεί θα βρει ταυτοχρόνως και τον πρώτο της μεγάλο έρωτα, τον αμερικανό σκηνοθέτη Μάρτιν Σκορσέζε. Το ειδύλλιο καταλήγει σε γάμο το 1979 και οι δυο τους θα παραμείνουν μαζί μέχρι το 1983. Το 1985 επιστρέφει λοιπόν στη μεγάλη οθόνη στις «Λευκές Νύχτες» δίπλα στον Μιχαήλ Μπαρίσνικοφ, με τον οποίο διατήρησε θυελλώδη δεσμό. Και βέβαια την επόμενη χρονιά θα αφήσει κινηματογραφική ιστορία με τον ρόλο της στο σπουδαίο «Μπλε Βελούδο» του Ντέιβεντ Λιντς, αποδεικνύοντας ότι η σαγηνευτική Ιταλίδα μπορούσε πράγματι να παίξει.
Με τον σκηνοθέτη Λιντς θα γίνουν ζευγάρι και θα ζήσει άλλον έναν παθιασμένο δεσμό. Η φήμη της ως τραγουδίστρια Dorothy Vallens στο «Blue Velvet» εξαργυρώθηκε στο «Cousins» (1989), με το οποίο απέσπασε διθυραμβικές κριτικές και καθιερώθηκε ως ηθοποιός πρώτης γραμμής. Το ειδύλλιο με τον Λιντς λήγει απρόοπτα για την ίδια, η οποία σπεύδει να δηλώσει: «Ο Ντέιβιντ ήταν ο έρωτας της ζωής μου. Πίστευα ότι με αγαπά το ίδιο, αλλά προφανώς έκανα λάθος. Πίστευα ότι ήμασταν ένα ευτυχισμένο ζευγάρι, αλλά αγαπούσε μια άλλη γυναίκα. Το πιο δύσκολο ήταν ότι δεν μπορούσα να εμπιστευθώ πια το ένστικτό μου.. Για να το ξεπεράσω, με βοήθησε η ψυχοθεραπεία και ο χρόνος»…
Στη δεκαετία του 1990 συνεχίστηκαν οι κινηματογραφικές επιτυχίες, όπως στη μεγάλη ταινία του Λιντς «Ατίθαση Καρδιά» (1990), η οποία παρά τον Χρυσό Φοίνικα στις Κάννες σόκαρε κοινό και κριτικούς. Στις επόμενες ταινίες της θα ακολουθήσει πιο συμβατικούς ρόλους παίρνοντας μέρος σε μεγάλες χολιγουντιανές υπερπαραγωγές, όπως τα «Death Becomes Her», «Wyatt Earp» και «Immortal Beloved». Τρελή επιτυχία θα ζήσει το 1995 με τη συμμετοχή της στο «Big Night» με το all star καστ, αν και η ίδια έψαχνε πάντα πιο απαιτητικούς ρόλους σε ευρωπαϊκές ταινίες τέχνης, κληρονομιά της Ίνγκριντ Μπέργκμαν και του Ρομπέρτο Ροσελίνι. Η Ιζαμπέλα σόκαρε το κοινό της το 1992 όταν πόζαρε για το προκλητικό λεύκωμα της Μαντόνα «Sex» και πήρε μετά μέρος στο καυτό βιντεοκλίπ του «Erotica»! Μια δυναμική γυναίκα που δεν δίσταζε να εκτεθεί δηλαδή. Μετά ακολουθούν πλήθος τηλεοπτικών σειρών και η Ροσελίνι δεν φεύγει ποτέ από τα φώτα της δημοσιότητας. Από το 1994-1996 θα περάσει δύο θυελλώδη χρόνια στο πλευρό του Γκάρι Όλντμαν…
Τελευταία χρόνια
Ορόσημο στην καριέρα της ήταν η στροφή της στη σκηνοθεσία το 2006, κι αυτό για να κάνει ένα αφιερωματικό ντοκιμαντέρ στον σπουδαίο πατέρα της. Το «My Dad Is 100 Years Old», στο οποίο ενσαρκώνει τους ρόλους του Φελίνι, του Χίτσκοκ και της μητέρας της(!), θα της φέρει ωστόσο θύελλα διαμαρτυριών από τη δίδυμη αδερφή της, με τις σχέσεις τους να διαταράσσονται άρδην.
Κάτω από τη μεγάλη αγκαλιά του Ρόμπερτ Ρέντφορντ και του ανεξάρτητου δικτύου διανομής του Sundance, η Ροσελίνι άρχισε να γυρίζει φιλμάκια για το ίντερνετ για ένα θέμα που την απασχολούσε από τα μικράτα της: τη συμπεριφορά των ζώων. Για τις ανάγκες μάλιστα των 40 μίνι ντοκιμαντέρ επέστρεψε στα πανεπιστημιακά έδρανα για να σπουδάσει ζωολογία!
Πέρα από τη δουλειά της σε πασαρέλες και μεγάλο πανί, η Ροσελίνι είναι γνωστή παγκοσμίως για το ακτιβιστικό της έργο υπέρ των ζώων και της φύσης, διατηρώντας θέσεις σε διοικητικά συμβούλια αμέτρητων μη κυβερνητικών οργανώσεων και φιλανθρωπικών φορέων. Έχοντας αποκτήσει έναν γιο και μια κόρη, η διαχρονική ντίβα συνεχίζει δυναμικά και δεν σταματά να πειραματίζεται, καθώς φαίνεται ότι ο κόσμος της ανήκει… Δείτε όλα τα πρόσωπα που φιλοξενούνται στη στήλη «Πορτραίτα» του newsbeast.gr