Ο ζωντανός θρύλος του παγκόσμιου κινηματογράφου και πρωταγωνίστρια του Βισκόντι, του Φελίνι, του Λεόνε και πολλών ακόμα σπουδαίων ιταλών κινηματογραφιστών δεν λέει να καταλαγιάσει, παρά το προχωρημένο της ηλικίας της. «Αν πάψω να εργάζομαι θα πεθάνω», δηλώνει η 77χρονη σήμερα σταρ, η οποία δεν σταμάτησε ποτέ να εκπλήσσεται από το σινεμά και την υποκριτική, παραμένοντας μια δυναμική γυναίκα που πάντα κοιτούσε μπροστά και φοβόταν μόνο το να παγιδευτεί στην αδράνεια. Το sex symbol της Ιταλίας που ήρθε στην κινηματογραφική επικράτεια ως αντίπαλο δέος της Γαλλίδας Μπε-Μπε έμελλε να κοσμήσει με την ομορφιά και τα υποκριτικά της χαρίσματα ταινίες-σταθμούς του σινεμά, όπως το «8½» του Φελίνι, τον «Γατόπαρδο» του Βισκόντι, το «Κάποτε στη Δύση» του Λεόνε αλλά και το «Το κορίτσι με τη βαλίτσα» του Τζουρλίνι. Η διεθνούς βεληνεκούς καλλονή με τη βραχνή και σαγηνευτική φωνή δεν θα μπορούσε να περάσει απαρατήρητη από το ιταλικό σινεμά, σπέρνοντας τρόμο στην Τζίνα Λολομπριτζίτα και τη Σοφία Λόρεν, καθώς αμφότερες φοβήθηκαν ότι το νέο αίμα ερχόταν ολοταχώς να τις αντικαταστήσει στις καρδιές του αντρικού κοινού. Από καθαρή τύχη βρέθηκε στο φεστιβάλ κινηματογράφου της Βενετίας το 1957, λες και η μοίρα είχε προαποφασίσει την καριέρα της, με τις προτάσεις από τους παραγωγούς και τους σκηνοθέτες να πέφτουν αμέσως βροχή. Παρά το γεγονός ότι δεν έφτασε ποτέ την επιτυχία των Μπαρντό και Λόρεν, μέτρησε μια αξιοζήλευτη καριέρα που απλώθηκε σε πέντε δεκαετίες και δεν βασιζόταν πια αποκλειστικά στα απλόχερα εξωτερικά της χαρίσματα: «Βασική αρχή μου είναι να συμβιβάζομαι με την ηλικία μου γιατί μόνο έτσι μπορείς να βρεις την ηρεμία», δηλώνει αγέρωχα η άλλοτε Σειρήνα του ιταλικού σινεμά που στάθηκε επάξια δίπλα στα ιερά τέρατα του κινηματογράφου. Με περισσότερες από 135 ταινίες στο ενεργητικό της και καριέρα 50 και πλέον ετών που επιβίωσε όλων των άλλων, η Καρντινάλε παραμένει ένα sex symbol ανεξαρτήτως εποχής…
Πρώτα χρόνια
Το sex symbol της Ιταλίας
Μέχρι τα τέλη του 1963, το «8½» είχε αποσπάσει το Όσκαρ Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας και «Ο Γατόπαρδος» έφευγε από τις Κάνες με τον Χρυσό Φοίνικα παραμάσχαλα. Όσο για τον «Ροζ Πάνθηρα» (1964) που έγινε παγκόσμια τρέλα, την έκανε πασίγνωστη στα μήκη και τα πλάτη της Γης.
Όλοι ήθελαν πια την ιταλίδα καλλονή κι εκείνη απόλαυσε την απήχησή της περνώντας από τα κρεβάτια των σταρ της εποχής, όπως ο Στιβ ΜακΚουίν, ο Μπελμοντό, ο Μαστρογιάνι και ο Ντελόν, αν και ποτέ δεν είπε λέξη για κανέναν τους. Για τον μόνο που εκφράστηκε με εγκωμιαστικό τρόπο ήταν αυτός που θα της ξέφευγε τελικά: ο Μάρλον Μπράντο! Με το που έφτασε στο Χόλιγουντ, η Καρντινάλε δεν έκρυψε τον θαυμασμό της για τον σταρ και ένα βράδυ εκείνος βρέθηκε στην πόρτα της: «Είπε κάτι για το γεγονός ότι ήμασταν και οι δυο Κριοί. Ήταν πολύ γοητευτικός και αστείος, εγώ όμως μόνο γελούσα. Τον έδιωξα στο τέλος. Όταν όμως έκλεισα την πόρτα, είπα στον εαυτό μου: Είσαι τόσο ηλίθια!».
Κατοπινά χρόνια
Όταν παρήλθε η διάρκεια του συμβολαίου της το 1975, χώρισε αμέσως τον Cristaldi και έκανε πολλές και φρικτές ταινίες στις επόμενες δύο δεκαετίες (1970 και 1980), αλλά και μια σειρά από ακόμα χειρότερους ντίσκο δίσκους, το γεγονός όμως ότι μεγάλωνε και έβγαινε σταδιακά από τη θέση της σεξοβόμβας ήταν γι’ αυτήν ευλογία. Η υποκριτική δεν ήταν ποτέ αυτοσκοπός για την ίδια, ούτε ήταν αυταξία η πολυτέλεια και η χλιδή: «Όταν ήμουν νέα, το όνειρό μου ήταν να γνωρίσω τον κόσμο. Και το έκανα».
Τελευταίες της δουλειές, έχοντας ήδη παίξει σε 150 και πλέον ταινίες, ήταν το «Ο Καλλιτέχνης και το Μοντέλο», ενώ αμέσως μετά έπαιξε σε ταινία του βραζιλιάνου μετρ Μανουέλ ντε Ολιβέιρα (στα 103 του εκείνος!), όπως και σε δύο ακόμα νέων σκηνοθετών, μία στην Ιταλία και μία στη Νέα Υόρκη.
Ακτιβίστρια, πολιτικά ενεργή και μια γυναίκα όλων των εποχών, η πάντα καλλονή Κλαούντια Καρντινάλε διαβάζει σενάρια για τις επόμενες δουλειές της… Δείτε όλα τα πρόσωπα που φιλοξενούνται στη στήλη «Πορτραίτα» του newsbeast.gr