Σύμφωνα με όσα ανέφερε ο υπεύθυνος του Τομέα Πολιτικής Ευθύνης Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας της Νέας Δημοκρατίας, Κ. Χατζηδάκης, σχετικά με τα νομοσχέδια για τη βελτίωση του Επιχειρηματικού Περιβάλλοντος και την Επιτροπή Ανταγωνισμού, πολλές διατάξεις του νομοσχεδίου για την αναμόρφωση του καθεστώτος που διέπει τη λειτουργία της Επιτροπής Ανταγωνισμού κινούνται προς λάθος κατεύθυνση.
Ο κ. Χατζηδάκης δήλωσε ότι από το ενημερωτικό σημείωμα του υπουργείου Ανάπτυξης προκύπτει ότι στο νομοσχέδιο για την απλούστευση του Επιχειρηματικού Περιβάλλοντος οι διατάξεις για τα Επιχειρηματικά Πάρκα είναι σε πολύ μεγάλο βαθμό αντιγραφή σχετικής πρότασης νόμου της Νέας Δημοκρατίας. Πρόταση νόμου που κατατέθηκε τον περασμένο Ιούλιο στη Βουλή και κατά σύμπτωση συζητείται αύριο στην αρμόδια επιτροπή. «Θα περίμενε κανείς από την κυβέρνηση για λόγους δεοντολογίας τουλάχιστον να το παραδεχθεί. Με τέτοιες προσπάθειες εντυπωσιασμού δεν υπηρετείται ο στόχος της συναίνεσης».
Υποστηρίζει ως αναγκαία την απλούστευση της αδειοδότησης των επιχειρήσεων. Με σχετικό νόμο του 2005 η Νέα Δημοκρατία είχε κάνει μία πρώτη προσπάθεια προς αυτή την κατεύθυνση. Σίγουρα μπορεί και πρέπει να γίνουν και άλλα βήματα. «Θα μελετήσουμε τις συγκεκριμένες διατάξεις του νομοσχεδίου και θα προτείνουμε συγκεκριμένες θέσεις για να γίνει η Ελλάδα μια χώρα πραγματικά φιλική στην υγιή επιχειρηματικότητα και στις επενδύσεις» συμπλήρωσε.
«Ως προς το νομοσχέδιο για την Επιτροπή Ανταγωνισμού, αυτόματα θυμάται κανείς το γνωστό “ώδυνεν όρος και έτεκεν μυν”. Μετά, δηλαδή, τις δηλώσεις ότι θα δημιουργείτο ένα ριζικά εντελώς διαφορετικό θεσμικό πλαίσιο για τον ανταγωνισμό, η κυβέρνηση αφήνει ανέγγιχτο το θεμελιώδη νόμο του 1977 και τροποποιεί, απλώς ορισμένες διατάξεις του νόμου που ψήφισε η Νέα Δημοκρατία το 2009 για τη λειτουργία της Επιτροπής Ανταγωνισμού. Νόμος, ο οποίος επιτάχυνε σε σχέση με το παρελθόν την λειτουργία της Επιτροπής, η οποία από πέρσι λειτουργεί σε τρία τμήματα. Ξεχάστηκε – ευτυχώς – η προεκλογική δέσμευση της κυβέρνησης για τη δημιουργία μιας δεύτερης αντιμονοπωλιακής αρχής, πράγμα που θα προσέθετε απλώς ένα ακόμα φορέα, αυξάνοντας τη σύγχυση και τη γραφειοκρατία. Ξεχάστηκε, επίσης, η σχετικά πρόσφατη εξαγγελία της προηγούμενης υπουργού για σύσταση σχετικής γενικής διεύθυνσης στο Υπουργείο Ανάπτυξης. Φαίνεται ότι ο σημερινός υπουργός με πρόσχημα το νομοσχέδιο αυτό, ετοιμάζεται προφανώς να διορίσει Επιτροπή δικής του εμπιστοσύνης. Σάμπως αυτό είναι το πρόβλημα με την αγορά στην Ελλάδα.
Ωστόσο, πολλές διατάξεις του νομοσχεδίου κινούνται προς λάθος κατεύθυνση. Με τη δυνατότητα υπερβολικών παρεμβάσεων του υπουργού θίγεται η αυτοτέλεια μιας ανεξάρτητης αρχής, όπως είναι η Επιτροπή Ανταγωνισμού. Περιορίζεται, επίσης σε μεγάλο βαθμό η δυνατότητα της Επιτροπής να ελέγχει την λειτουργία της αγοράς χαρτογραφώντας προληπτικά τις δυσλειτουργίες. Και πάντως δεν επιτυγχάνεται ο περίφημος στόχος του σημερινού υπουργού για μείωση όλων των τιμών των βασικών αγαθών κατά 10%, ούτε των τιμών προϊόντων πολυεθνικών εταιρειών κατά 30%, και μάλιστα μέχρι τα Χριστούγεννα. Τα Χριστούγεννα έφτασαν, αλλά η ακρίβεια επιμένει» πρόσθεσε.