Ακριβώς τρία χρόνια πριν δεσμευτήκαμε ότι θα βρούμε τη βέλτιστη λύση και η δέσμευση αυτή έγινε πράξη με την καίρια παρέμβαση του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, τόνισε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Αχ. Καραμανλής, κατά την ομιλία του στην εκδήλωση για την παράδοση της παράκαμψης Αμφιλοχίας στον αυτοκινητόδρομο Άκτιο – Αμβρακία την Παρασκευή (22/7).
«Αυτό το έργο, το περίμεναν χρόνια ολόκληρα, όχι μόνο η Αιτωλοακαρνανία αλλά και η Ήπειρος, και η Λευκάδα και ολόκληρη η Δυτική Ελλάδα. Και οι κάτοικοι της περιοχής είχαν φτάσει σε σημείο να μην πιστεύουν σε τίποτα και σε κανέναν. Ένα έργο που παραδόθηκε πέντε μήνες νωρίτερα από ότι όριζε η σύμβαση με τον ανάδοχο και το οποίο αναμένεται να βελτιώσει την ζωή των κατοίκων της περιοχής αλλά και των επισκεπτών της, καθώς περιορίζει χρονικά τις διαδρομές προς το Ιόνιο αλλά και αρκετές περιοχές της Δυτικής Ελλάδας» σημείωσε.
«Όταν τον Ιούλιο του 2019 η κυβέρνηση μας έκανε τις προγραμματικές της δηλώσεις στη Βουλή είχα ξεκινήσει την τοποθέτησή μου από τρία εμβληματικά άλλα και προβληματικά έργα τα οποία ταλαιπωρούσαν τους πολίτες αυτής της χώρας για πάρα πολλά χρόνια» ανέφερε χαρακτηριστικά ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Αχ. Καραμανλής όπως μεταδίδει το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων.
«Αυτά ήταν η Πατρών-Πύργου, ο ΒΟΑΚ και βέβαια το Άκτιο-Αμβρακία. Πού βρισκόμαστε σήμερα; Για τα τρία σημαντικά έργα που όλοι αναρωτιούνταν, όχι για το πότε θα ολοκληρωθούν, αλλά για το αν πραγματικά θα γινόντουσαν, δουλέψαμε εντατικά, μεθοδικά με σχέδιο χωρίς μεγάλα λόγια για να φτάσουμε τρία χρόνια μετά στο σήμερα, όπου η Πατρών-Πύργου, έπειτα από επίπονες διαπραγματεύσεις και με τη δική σας παρέμβαση κύριε πρόεδρε στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, να έχει τρία εργοτάξια που εργάζονται νυχθημερόν για να παραδοθεί το έργο στην ώρα του. Ο ΒΟΑΚ που απλά ήταν ένα έργο εξαγγελιών, έχει πλέον προσωρινούς αναδόχους. Και μέσα στη χρονιά θα δούμε τα πρώτα εργοτάξια να στήνονται. Το Άκτιο-Αμβρακία παραδίδεται σήμερα στο μεγαλύτερο μέρος του και μάλιστα πέντε μήνες νωρίτερα» σημείωσε.
«Σας θυμίζω ότι το Άκτιο-Αμβρακία ξεκίνησε το 2010 με ένα προϋπολογισμό 142 εκατομμυρίων ευρώ και αντιμετώπισε μία σειρά από τεράστια προβλήματα και από τις τέσσερις εργολαβίες, επί της ουσίας είχε προχωρήσει μόνο η μία. Και το 2017 η τότε κυβέρνηση αποφασίζει να προκηρύξει νέο διαγωνισμό για τα υπόλοιπα τρία κομμάτια, προϋπολογισμού όμως 160 εκατομμύρια ευρώ.
Ο προϋπολογισμός για τα τρία από τα τέσσερα τμήματα του έργου ήταν μεγαλύτερος από τον αρχικό προϋπολογισμό του έργου αλλά και αυτός ο διαγωνισμός παρά το φουσκωμένο προϋπολογισμό του, όπως και τόσοι άλλοι διαγωνισμοί της “Πρώτης φοράς Αριστερά” έπεσαν στο κενό. Κολλήσαμε στις εμπλοκές και η ίδια η κυβέρνηση λίγους μήνες πριν τις εκλογές αναγκάστηκε να τον ανακαλέσει. Αυτή ήταν η κατάσταση που παραλάβαμε το 2019 στις προγραμματικές μας δηλώσεις» υπογράμμισε ο αρμόδιος υπουργός.
«Χωρίς παρέμβαση του πρωθυπουργού δεν θα είχε ξεκινήσει η υλοποίηση ενός έργου τόσο σημαντικού»
Όπως τόνισε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών αναφερόμενος στον Κυριάκο Μητσοτάκη: «Χωρίς την παρέμβαση του πρωθυπουργού δεν θα είχαμε εργοτάξια σήμερα στο Πάτρα-Πύργος, δεν θα είχε ξεκινήσει η υλοποίηση ενός έργου τόσο σημαντικού. Αντίστοιχα και για το Άκτιο-Αμβρακία, χωρίς τη συμβολή του ίδιου του πρωθυπουργού και των συνεργατών του θα είχαν χαθεί τα κονδύλια της Ευρωπαϊκής Ένωσης καθώς το έργο είχε ήδη χρηματοδοτηθεί από δύο προγραμματικές περιόδους».
«Με τις ενέργειές του λοιπόν ένα έργο που όχι μόνο ήταν καταδικασμένο να μη γίνει ποτέ αλλά κινδυνεύαμε και με πρόστιμα και με δημοσιονομικές διορθώσεις, γίνεται σήμερα πραγματικότητα» συμπλήρωσε.
«Το έργο είναι έτοιμο 150 ημέρες πριν από τη συμβατική υποχρέωση και αυτό βέβαια οφείλεται στην πολύ σκληρή δουλειά που έγινε»
«Παραδίδουμε κυρίες και κύριοι αυτό το σημαντικό έργο, την παράκαμψη Αμφιλοχίας έναν αυτοκινητόδρομο 17 χιλιομέτρων υψηλών προδιαγραφών και μάλιστα νωρίτερα από τα χρονοδιαγράμματα που είχαμε θέσει. Και αυτό είναι κάτι που έχει γίνει ελάχιστες φορές στη χώρα μας, γιατί ας είμαστε ειλικρινείς και ας μην κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλό μας, τα δημόσια έργα στην Ελλάδα ολοκληρώνονται συνήθως με χρονοδιαγράμματα που ξεφεύγουν και με προϋπολογισμούς που έχουν πάντα υπερβάσεις. Εδώ είναι η πρώτη φορά τα τελευταία χρόνια που συμβαίνει ακριβώς το αντίθετο» σημείωσε.
«Το έργο είναι έτοιμο 150 ημέρες πριν από τη συμβατική υποχρέωση και αυτό βέβαια οφείλεται στην πολύ σκληρή δουλειά που έγινε στο υπουργείο, οφείλεται όμως και στη σοβαρότητα και τον επαγγελματισμό που επέδειξε ο ανάδοχος στον οποίον αξίζουν συγχαρητήρια για τη ταχύτητα με την οποία κινήθηκε» δήλωσε ο υπουργός και συμπλήρωσε: «Η κυβέρνηση Μητσοτάκη ξέρει πώς να πηγαίνει τη χώρα μπροστά με έργα σαν αυτό που εγκαινιάζουμε σήμερα, έργα που λειτουργούν ως επιταχυντής της τοπικής οικονομίας. Γιατί η δική μας παράταξη η Νέα Δημοκρατία είναι η παράταξη που γεννήθηκε και ανδρώθηκε στην Ελληνική περιφέρεια για αυτό γνωρίζει τις δυνατότητες που έχει κάθε γωνιά της πατρίδας».
Παρόντες στην εκδήλωση ήταν ακόμη ο Μητροπολίτης Ναυπάκτου, οι περιφερειάρχες Ηπείρου Αλέξανδρος Καχριμάνης και Δυτικής Ελλάδας Νεκτάριος Φαρμάκης, η υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη που συνοδεύει τον πρωθυπουργό, βουλευτές και άλλοι αυτοδιοικητικοί.