Ένα 24ωρο μετά τη συμμετοχή του πρωθυπουργού στη Σύνοδο Κορυφής του ΝΑΤΟ στη Μαδρίτη, η οποία σημαδεύτηκε από τη διεύρυνσή της με την είσοδο της Φινλανδίας και της Σουηδίας στη Συμμαχία μετά την άρση του βέτο από την Τουρκία αλλά την απουσία εμπρηστικής ρητορικής από τον Ταγίπ Ερντογάν ενώπιον των συμμάχων, ο Κυριάκος Μητσοτάκης επιστρέφει στα πάτρια εδάφη ανοίγοντας δυναμικά την ατζέντα της καθημερινότητας.
Έτσι, σήμερα στις 11:00 ο πρωθυπουργός θα συμμετέχει σε συζήτηση με ωφελούμενους του προγράμματος απασχόλησης του πρώην ΟΑΕΔ για τους μακροχρόνια άνεργους ηλικίας 55 έως 67 ετών. Η κυβέρνηση επιχειρεί με ενεργητικές πολιτικές απασχόλησης να μειώσει τα ποσοστά ανεργίας σε περιοχές, κλάδους και σε ομάδες ανέργων που πλήττονται περισσότερο. Πρόκειται για μια ηλικιακή ομάδα ευαίσθητη, καθώς η επανένταξη στην αγορά εργασίας είναι δύσκολη, ενώ στο πλαίσιο αυτό η κυβέρνηση επενδύει πολύ και στα προγράμματα επανακατάρτισης των ανέργων, ώστε να αποκτούν νέες πιο σύγχρονες δεξιότητες.
Παράλληλα ξεκινά σήμερα 1η Ιουλίου η εφαρμογή της ψηφιακής κάρτας εργασίας σε όλες τις τράπεζες και τα σούπερ μάρκετ που απασχολούν περισσότερους από 250 εργαζόμενους. Στην πρώτη φάση αυτή εφαρμογής της θα ενταχθούν στο νέο σύστημα ηλεκτρονικής καταμέτρησης των ωρών εργασίας περίπου 121.000 εργαζόμενοι, ενώ από το 2023 το νέο καθεστώς θα επεκταθεί σε βιομηχανία, ασφαλιστικές εταιρείες και εταιρείες security ενώ από το επόμενο καλοκαίρι και σε τουρισμό – επισιτισμό.
Ανοίγει και πάλι ο Ισθμός της Κορίνθου
Λίγες ώρες αργότερα ο Κυριάκος Μητσοτάκης αναμένεται να επισκεφθεί στις 16:00 τον Ισθμό της Κορίνθου, για να επιβλέψει τα τελευταία έργα αποκατάστασης που εκτελούνται μετά από τις καταστροφές που είχαν προκαλέσει τον Φεβρουάριο του 2021 οι συνεχείς κατολισθήσεις. Τα έργα ολοκληρώνονται και ο Ισθμός είναι έτοιμος μετά από 16 μήνες να ανοίξει πλέον για τα πλοία. Σύμφωνα με πληροφορίες το κανάλι αναμένεται να ανοίξει σε πρώτη φάση για 4 μήνες, ενώ το συνολικό κόστος της αποκατάστασης ανέρχεται στα 40 εκατ. ευρώ. Παράλληλα, στα έργα αναβάθμισης εντάσσεται η περίφραξη κατά μήκος της Διώρυγας (εντός του 2022), αλλά και η εκκίνηση της πεζοδρόμησης μιας έκτασης 3,5 χιλιομέτρων, με την υποστήριξη της Περιφέρειας Πελοποννήσου. Αξίζει να επισημανθεί ότι, οι διελεύσεις πλοίων στη Διώρυγα της Κορίνθου το 2019 ανήλθαν σε 11.417 (σημειώνοντας αύξηση +7,5%), ενώ το 55% αυτών σχετίζεται με την τουριστική δραστηριότητα, γεγονός που καταδεικνύει τη σημασία και τη δυναμική του έργου. Άλλωστε, τη διώρυγα της Κορίνθου διαπερνούν όλων των ειδών τα πλοία, από μικρά τουριστικά, μέχρι μεγάλα εμπορικά, κρουαζιερόπλοια και γκαζάδικα.
Ενόχληση Μαξίμου για το Turkaegean
Και ενώ τα στοιχεία για τον ελληνικό τουρισμό είναι άκρως αισιόδοξα και επιχειρείται να σταλεί θετικό μήνυμα στις αγορές, η τουριστική καμπάνια της Τουρκίας «Turkaegean Coast of Happiness» το σήμα της οποίας κατοχυρώθηκε επίσημα από τον αρμόδιο οργανισμό της ΕΕ τάραξε τα νερά προκαλώντας ενόχληση στο Μέγαρο Μαξίμου για την ολιγωρία των κρατικών αρμόδιων οργάνων αλλά οργή την αντιπολίτευση που κάνει λόγο για φιάσκο. Ο πρωθυπουργός δήλωσε ότι θα αναζητηθούν ευθύνες σε υπηρεσιακούς παράγοντες για το θέμα της Turkaegean, αλλά εκτίμησε ότι δεν έγινε ζημιά στον ελληνικό τουρισμό. Από την πλευρά του ο αρμόδιος υπουργός Άδωνις Γεωργιάδης έσπευσε να ζητήσει συγνώμη από όσους στεναχώρησε, διαβεβαιώνοντας ότι η Ελλάδα θα προχωρήσει στις απαραίτητες νομικές ενέργειες που δικαιούται προκειμένου να καταργηθεί η κατοχύρωση. Ανάλογη έρευνα ανέλαβε και ο Ευρωπαίος Επίτροπος της χώρας για να διαπιστωθούν και οι ευθύνες των ευρωπαϊκών αρμόδιων αρχών.