Ο ισπανός υπουργός Οικονομικών Κριστόμπαλ Μοντόρο εμφανίσθηκε σήμερα κατηγορηματικά αντίθετος στην ιδέα «να αλλάξουν οι κανόνες» της ΕΕ για να υπάρξει ανταπόκριση στα αιτήματα της Ελλάδας, υπογραμμίζοντας πως η Ισπανία τους έχει σεβασθεί.
«Το να μπει κανείς στην Ευρώπη είναι κάτι εθελοντικό και ανήκουμε στη λέσχη αυτή με την προϋπόθεση ότι σεβόμαστε τους κανόνες της λέσχης επειδή αυτό είναι προς το συμφέρον όλων μας», δήλωσε ο υπουργός της συντηρητικής κυβέρνησης του Μαριάνο Ραχόι στη διάρκεια συνέντευξής του στο δημόσιο τηλεοπτικό δίκτυο TVE.
«Την Ευρώπη δεν την έφτιαξε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ούτε η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα, η Ευρώπη είμαστε εμείς, οι χώρες που την αποτελούμε, εμείς είμαστε που έχουμε ορίσει αυτούς τους κανόνες», υπενθύμισε ο υπουργός απαντώντας σε ερώτηση για τη βούληση της νέας ελληνικής κυβέρνησης του πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα να επιτύχει μια επανεξέταση της πολιτικής της Ευρώπης έναντι της Ελλάδας, του χρέους περιλαμβανομένου.
«Δεν είναι συνεπώς δυνατό να απαντάμε στις εσωτερικές πολιτικές αλλαγές στις χώρες με νέους κανόνες διότι έτσι η λέσχη απλούστατα θα καταρρεύσει», πρόσθεσε.
Στη δημοσιογράφο του TVE που τον ρώτησε αν η Ελλάδα πρέπει να σεβαστεί τις δεσμεύσεις της και να εφαρμόσει μεταρρυθμίσεις, απάντησε μ’ ένα απλό: «Ναι, προφανώς, όπως κάναμε όλοι».
«Είναι εύκολο να ανέβεις στην κυβέρνηση και να πεις, “θέλω να αυξήσω αυτή τη δαπάνη, αυτήν εδώ και επίσης αυτή την άλλη”, προφανώς έτσι θα θέλαμε όλοι να κυβερνάμε. Όμως η ερώτηση είναι, από πού βγαίνουν τα χρήματα αυτά; Από τους Έλληνες; Από τους άλλους Ευρωπαίους ή από τον υπόλοιπο κόσμο; Ποιος θα δώσει αυτά τα χρήματα; Αυτό είναι το όλο θέμα», τόνισε.
Έπειτα από έξι χρόνια βαθιάς κρίσης, η οποία αύξησε κάθετα την ανεργία (στα τέλη του Δεκεμβρίου εξακολουθούσε να ανέρχεται σε 23,7%), η Ισπανία επέστρεψε στην ανάπτυξη το 2014 και άρχισε και πάλι να δημιουργεί θέσεις εργασίας, υπογράμμισε ο Κριστόμπαλ Μοντόρο. Όμως το τίμημα ήταν ένα ιστορικών διαστάσεων πρόγραμμα λιτότητας που άρχισε το 2012 και έπληξε βαθιά κυρίως τους ευαίσθητους τομείς της παιδείας και της υγείας.