Επίθεση στη κυβέρνηση και το υπουργείο Παιδείας εξαπέλυσε με ανακοίνωσή της η τομεάρχης Παιδείας και Θρησκευμάτων των Ανεξαρτήτων Ελλήνων, Σταυρούλα Ξουλίδου, με αφορμή τα προβλήματα στο χώρο της παιδείας και τις καταλήψεις που εξακολουθούν να υφίστανται στα σχολεία της χώρας.
«Το στείρο και ρηχό εκπαιδευτικό σύστημα έχει αρνητικές συνέπειες στη μαθητική κοινότητα και στην εκπαιδευτική διαδικασία. Εκατοντάδες Γυμνάσια και Λύκεια εκφράζουν την κάθετη αντίρρηση τους στο επονομαζόμενο «νέο λύκειο» με συνεχόμενες καταλήψεις. Οι μαθητές αντιδρούν στις νέες μεταρρυθμίσεις του Υπουργείου, οι οποίες αποσκοπούν στη δημιουργία ενός μαθητή – μηχανή που θα λαμβάνει τη γνώση χωρίς να την επεξεργάζεται» τόνισε η κ. Ξουλίδου και πρόσθεσε: «Αντιθέτως, θα την αναπαράγει αυτολεξεί χωρίς να είναι γνώστης της πραγματικής της αξίας. Οι μαθητές με συνοπτικές διαδικασίες θα κατακλύζονται από την εκμάθηση ενός πακτωλού εννοιών και πληροφοριών που το μόνο που θα τους προσφέρει είναι μια επιφανειακή γνώση και ένα διαρκώς αυξανόμενο άγχος για το αν θα πετύχουν στις εξετάσεις. Αυτός, λοιπόν, είναι ο στόχος της εκπαίδευσης; Η αποστήθιση στείρων πληροφοριών»;
Παράλληλα, η κ. Ξουλίδου σημείωσε: «Για άλλη μια φορά η απόπειρα του Υπουργείου να χειριστεί με αξιοπρέπεια την Παιδεία, απέτυχε παταγωδώς. Οι νέες αποφάσεις πυροδότησαν τη μαθητιώσα νεολαία και την ώθησαν να εκφραστεί με τον ακραίο αυτό τρόπο. Από την πλευρά της όμως η ηγεσία του Υπουργείου ανταποκρίνεται με εκπαιδευτικό φασισμό στα αιτήματα των νέων της χώρας μας. Αντί να ψάχνει για λύσεις, απειλεί με αναπλήρωση των χαμένων ωρών τα Σάββατα, προσπαθώντας να εκβιάσει και να φιμώσει τους μαθητές. Φαίνεται πως οι ιθύνοντες λησμονούν τα εκπαιδευτικά κενά που υπάρχουν σε καθηγητές, εξαιτίας των οποίων εξανεμίζονται πολλές διδακτικές ώρες ή τις ελλείψεις που υπάρχουν σε υλικοτεχνικές υποδομές, οι οποίες παρακωλύουν το διδακτικό έργο. Αναρωτιέμαι, αν το Υπουργείο θα «τιμωρήσει» το ίδιο σκληρά όσους ευθύνονται για τα καίρια ζητήματα που αντιμετωπίζει η σχολική κοινότητα. Μήπως θα πρέπει πρωτίστως να νουθετήσει τους πραγματικούς υπεύθυνους που έχουν δημιουργήσει το παρόν εκπαιδευτικό χάος και να αναλογιστεί, αν τα σχέδια νόμου που προωθεί εμπίπτουν με τις μαθητικές ανάγκες»;