Σήμα για άνοιγμα της αγοράς έδωσε ο πρωθυπουργός αναγνωρίζοντας ότι οι επιχειρηματίες έχουν υποστεί τεράστια οικονομικά πλήγματα εν μέσω πανδημίας. Στόχος να διασωθούν οι χειμερινές εκπτώσεις, οι οποίες έχουν τεθεί σε εφαρμογή από τη Δευτέρα μέσω όμως των e-shop.
της Γεωργίας Αθ. Σκιτζή
Έντονη είναι η πίεση που ασκεί άλλωστε και ο εμπορικός κόσμος για την εφαρμογή του click away από την ερχόμενη Δευτέρα 18 Ιανουαρίου, προκειμένου να μη χαθεί ο τζίρος και να ανασάνει λίγο η αγορά. «Προφανώς και με ενδιαφέρει πάρα πολύ στο καθεστώς που είμασταν τα Χριστούγεννα, να λειτουργήσει το click away, ή να επιτραπεί σε πολίτες να εισέλθουν στα καταστήματα. Αυτή τη στιγμή τα επιδημιολογικά δεδομένα είναι πολύ καλύτερα» σημείωσε ο πρωθυπουργός, αφήνοντας «παράθυρο» για το άνοιγμα του λιανεμπορίου.
Το μοντέλο των ειδικών
«Οδηγό» για τις όποιες αποφάσεις θα αποτελέσει η εισήγηση της Επιτροπής των Εμπειρογνωμόνων, η οποία θα συνεδριάσει την Παρασκευή, οπότε θα ανακοινωθούν από την κυβέρνηση οι οριστικές αποφάσεις. Η βασική αρχή είναι για το άνοιγμα των δραστηριοτήτων είναι κάθε τομέας να ανοίγει με απόσταση 1-2 εβδομάδων από τον προηγούμενο, εφόσον το επιτρέπουν τα επιδημιολογικά δεδομένα.
Θετική στο άνοιγμα της αγοράς εμφανίζεται και η πρόεδρος του Κεντρικού Συμβουλίου Υγείας Μίνα Γκάγκα, η οποία δήλωσε σχετικά: «όπως δουλεύουν τα σούπερ μάρκετ μπορούν να δουλέψουν και τα υπόλοιπα καταστήματα, αρκεί να μην βγούμε όλοι μαζί», ενώ για την πιθανότητα αύξησης των κρουσμάτων σημείωσε: «Αν υπάρχει καλή επιδημιολογική παρακολούθηση μπορούμε να το προλάβουμε».
Σε ετοιμότητα για το άνοιγμα
«Πρέπει να στηρίξουμε τις επιχειρήσεις και να ανοίξουμε με κανόνες, δειλά δειλά τη λειτουργία του εμπορίου, προκειμένου να αρχίσει να κινείται η ελληνική οικονομία», υπογράμμισε από την πλευρά του ο γενικός γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή και πρόσθεσε: «Εμείς είμαστε τεχνικά ολοκληρωμένοι, έτοιμοι και θα θέσουμε πρόταση ν’ ανοίξει την ερχόμενη Δευτέρα 18 Ιανουαρίου. Τις αποφάσεις τις παίρνει ο πρωθυπουργός κι εμείς πρέπει να έχουμε αναπτύξει όλο το τεχνικό πλαίσιο ώστε να διασφαλιστεί η καλή λειτουργία της αγοράς».
Οι κανόνες για το click in shop
Αν δοθεί τελικώς το «πράσινο φως» τα καταστήματα ένδυσης, υπόδυσης και κοσμημάτων θα ανοίξουν με click in shop με όριο τέσσερα άτομα ανά 100 τετραγωνικά μέτρα. Οι καταναλωτές θα μπορούν να πηγαίνουν στα καταστήματα με προγραμματισμένο ραντεβού και να δοκιμάζουν όπως παλιά τα προϊόντα. Πριν από την προσέλευση, οι καταναλωτές θα λαμβάνουν από το κατάστημα SMS στο κινητό με την ώρα και ημερομηνία που θα πρέπει να πάνε.
Χρονικό όριο παρουσίας εντός του καταστήματος δεν θα υπάρχει, ωστόσο οι καταναλωτές θα έχουν στη διάθεση τους τρεις ώρες για αγορές από τη στιγμή που θα στείλουν SMS για μετακίνηση 2 στο 13033 μέχρι να επιστρέψει στο σπίτι τους.