Στις προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο κλάδος των Υποδομών και Μεταφορών μπροστά στο φάσμα της διαφαινόμενης γήρανσης του πληθυσμού, εξέθεσε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Γιάννης Κεφαλογιάννης στο συνέδριο του «The Economist» με θέμα: «Το Ασημένιο Τσουνάμι: Ξεπερνώντας τα κύματα της γήρανσης του πληθυσμού στη σκιά του Covid-19».
Ο κ. Κεφαλογιάννης αναφέρθηκε στις κυβερνητικές πρωτοβουλίες που αποσκοπούν στην αναβάθμιση του επιπέδου των υποδομών για την εξασφάλιση της προσβασιμότητας, αλλά και στις θεσμικές παρεμβάσεις που υλοποιούνται με στόχο την εφαρμογή νέων τεχνολογιών που θα διευκολύνουν τις μετακινήσεις, επισημαίνοντας πως σχεδιάζουμε υποδομές και μεταφορικά συστήματα για το αύριο.
Παραδέχθηκε πως η χώρα μας δεν διαθέτει επαρκείς υποδομές για να εξυπηρετήσει μια κοινότητα ανθρώπων με υψηλό μέσο όρο ηλικίας.
«Δεν εξασφαλίζεται η προσβασιμότητα για όλους στον δημόσιο χώρο, στα κτήρια και στα μέσα μεταφοράς, δεν διαθέτουμε ένα ικανοποιητικό επίπεδο αυτοματοποιημένων συστημάτων μεταφορών και μετακινήσεων, ούτε προσφέρουμε υψηλής ποιότητας υπηρεσίες μεταφορών σε ανθρώπους που έχουν προβλήματα κινητικότητας. Τουλάχιστον όχι όσες θα θέλαμε και στον βαθμό που θα έπρεπε» ειπε χαρακτηριστικά και πρόσθεσε πως η παραδοχή αυτή είναι το πρώτο αναγκαίο βήμα για να σκεφτούμε πώς θα βελτιώσουμε αυτή την εικόνα.
Πρέπει να δούμε ποιες υποδομές και αυτοματοποιημένα συστήματα μεταφορών πρέπει να αναπτύξουμε για άτομα της τρίτης ηλικίας, ενόψει και της γήρανσης του πληθυσμού, σημείωσε ακόμη ο κ. Κεφαλογιάννης, ενώ έκανε ειδική αναφορά σε πρόσφατη κυβερνητική απόφαση που βάζει συγκεκριμένες προϋποθέσεις προσβασιμότητας στα κτίρια.
«Έτσι, σε πρώτη φάση το δημόσιο θα πρέπει να εξασφαλίζει τη πρόσβαση σε άτομα που έχουν προβλήματα κινητικότητας», σημείωσε ο κ. Κεφαλογιάννης σύμφωνα με το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων.
Όσον αφορά τις αστικές συγκοινωνίες, ο κ. Κεφαλογιάννης σημείωσε ότι πρόσφατα εντάχθηκε στο ΕΣΠΑ η προμήθεια και εγκατάσταση ειδικών πλατφόρμων για λεωφορεία και Μετρό, ώστε να διευκολύνεται η επιβίβαση και αποβίβαση, ατόμων με κινητικά προβλήματα.
Αναφέρθηκε στην προμήθεια και τοποθέτηση 409 ειδικών πλατφορμών σε στάσεις αστικών λεωφορείων και τρόλεϊ του ΟΑΣΑ και πρόσθεσε πως «θα μπουν σε 156 στάσεις αστικών λεωφορείων και τρόλεϊ για τη διευκόλυνση της πρόσβασης του συνόλου των επιβατών. Σήμερα υπάρχουν τέτοιες πλατφόρμες σε 270 στάσεις».
Παράλληλα τόνισε ότι σχεδιάζεται να ενισχυθεί η υπηρεσία του ηλεκτρονικού εισιτηρίου με απευθείας πληρωμή από πιστωτική ή χρεωστική κάρτα που θα βοηθήσει όσους δεν μπορούν να βγάλουν εισιτήρια από τα εκδοτήρια.
«Τέτοιου είδους παρεμβάσεις από το δικό μας υπουργείο εξασφαλίζουν την πιο εύκολη κινητικότητα μέσα στην πόλη», τόνισε ο κ. Κεφαλογιάννης κάνοντας ειδική αναφορά στα σχέδια βιώσιμης αστικής κινητικότητας που θα προβλέπουν και σε τοπικό επίπεδο παρεμβάσεις ώστε οι «πόλεις να γίνουν φιλικότερες στον πληθυσμό και κυρίως στα άτομα που έχουν μεγαλύτερη ανάγκη».
Αναφέρθηκε στην αναβάθμιση των συγκοινωνιών με οχήματα φιλικά προς το περιβάλλον και αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών, ποδηλατόδρομοι, προσβασιμότητα στο δίκτυο μεταφορών για όλους και μείωση της κυκλοφορίας των αυτοκινήτων. Αυτό έχει τεράστια σημασία γιατί προσφέρει τη δυνατότητα σε όλους τους δήμους της χώρας να βελτιώσουν τις υποδομές τους και να διευκολύνουν την καθημερινότητα των πολιτών. Έργα που καθίστανται αναγκαία όσο μπαίνουν στην καθημερινότητά μας και τα μέσα μικροκινητικότητας.
Κλείνοντας ο υφυπουργός ανέφερε πως οι ολες αυτές οι υπηρεσίες δεν αφορούν μόνο τον πληθυσμό της χώρας, αλλά και τους ξένους που επιλέγουν την Ελλάδα για να την κάνουν δεύτερη πατρίδας τους. «Η επιλογή της τοποθεσίας μπορεί να γίνει με κριτήριο τις υποδομές της περιοχής, αν υπάρχει δρόμος, νοσοκομείο ή μέσα μεταφοράς. Αυτό είναι το περιβάλλον που διαμορφώνεται και αυτός είναι ο λόγος που σχεδιάζουμε υποδομές και μεταφορικά συστήματα για το αύριο» είπε χαρακτηριστικά.