Η είδηση της σύλληψης του Μιχάλη Λιάπη, διότι είχε πλαστές πινακίδες στο τζιπ του ξάφνιασε τον πολιτικό κόσμο. Πρώην υπουργός, ανιψιός του ιδρυτή της Νέας Δημοκρατίας, Κωνσταντίνου Καραμανλή, δεν είχε μαζί του ούτε δίπλωμα, ούτε άδεια οδήγησης, ούτε ασφάλεια, παρότι το «πόθεν έσχες» του δεν δικαιολογούσε σε καμία περίπτωση την αδυναμία κάλυψης των εξόδων ενός αυτοκινήτου… έστω και πολυτελούς.
Ο κ. Λιάπης από το 1977 ως το 1980 εργάστηκε ως ειδικός συνεργάτης επί θεμάτων επικοινωνίας και δημοσίων σχέσεων του θείου του, τότε πρωθυπουργού. Το 1985 εξελέγη βουλευτής και από τον Μάρτιο του 2004 μέχρι και το Σεπτέμβριο του 2007 διετέλεσε υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών.
Στις 3 Σεπτεμβρίου ανακοίνωσε την απόφασή του να μην είναι υποψήφιος στις εκλογές της 4ης Οκτωβρίου χαρακτηρίζοντας ως «ιστορικό λάθος για τη χώρα και ατόπημα για την παράταξη» την προκήρυξη πρόωρων εκλογών, γεγονός που επέφερε τη ρήξη στις σχέσεις του με τον εξάδελφό του και πρώην πρωθυπουργό, Κωνσταντίνο Καραμανλή.
Ο κ. Λιάπης αποσύρθηκε από την πολιτική έπειτα από 32 χρόνια και λαμβάνει την δικηγορική και τη βουλευτική σύνταξη, έχει καταθέσεις, 28 ακίνητα και τρία αυτοκίνητα (εκ των οποίων το ένα είναι και το περίφημο τζιπ με τις πλαστές πινακίδες).
Όταν έφυγε από το υπουργείο Μεταφορών και Επικοινωνιών το 2007, σύμφωνα με δημοσίευμα της ιστοσελίδας tovima.gr, άφησε στον ΟΣΕ «φέσια» 950 εκατ. ευρώ, δάνεια 6,8 δισ. ευρώ και συνολικές υποχρεώσεις 8,4 δισ. ευρώ.
Την ίδια χρονιά ο ΟΑΣΑ είχε ζημίες ύψους περίπου 400 εκατ. ευρώ, δάνεια ύψους 1,7 δισ. ευρώ και συνολικές υποχρεώσεις άνω των 2 δισ. ευρώ.
Τα φέσια αυτά αποτέλεσαν μέρος των παλαιότερων εκείνων πρακτικών που εκτίναξαν το χρέος και χρεοκόπησαν την Ελλάδα και για τις οποίες, ούτε ο κ. Λιάπης αλλά και κανείς από τους πολιτικούς που έβαλαν το δικό τους λιθαράκι και οδήγησαν τη χώρα στον γκρεμό…