Κι όμως, ο Μιχάλης Λιάπης θα μπορούσε να κινήσει νόμιμα για δύο ημέρες το μήνα το αυτοκίνητό του, «πατώντας» πάνω σε νόμο του ελληνικού κράτους!
Θα μπορούσε, λοιπόν, να πάει την… περίφημη βόλτα το μεσημέρι της Τρίτης και να του μείνει και άλλη μια ημέρα για μια δεύτερη βόλτα.
Εξηγούμαστε. Με την ΠΟΛ. υπ’ αριθμόν 1132, που εκδόθηκε στις 3 Δεκεμβρίου 2003 και είναι ακόμη σε ισχύ, το υπουργείο Οικονομικών όρισε προϋποθέσεις και υποχρεώσεις για τη διαδικασία Προσωρινής χορήγησης Άδειας Κυκλοφορίας.
Έτσι, οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων, που έχουν καταθέσει τις πινακίδες κυκλοφορίας των οχημάτων τους για να γλιτώσουν τα υψηλά Τέλη Κυκλοφορίας, τα υπέρογκα τεκμήρια αλλά και το Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης μπορούν να κινήσουν νόμιμα τα οχήματά τους για δύο ημέρες το μήνα, καταβάλλοντας μόλις 3,80 ευρώ το μήνα.
Ο νόμος του 1953 που εξυπηρετούσε τον Μιχάλη Λιάπη
Συγκεκριμένα, το μέτρο της ακινησίας είχε θεσπιστεί με το άρθρο 22 του νόμου 2367/1953 με τίτλο «Περί τίτλων κυριότητος, ταξινομήσεως, αδειών κυκλοφορίας και φορολογίας αυτοκινήτων». Το 2003, λοιπόν, με την ΠΟΛ. που εξέδωσε το υπουργείο Οικονομικών “έδεσε” το μέτρο, προς όφελος όσων έχουν καταθέσει πινακίδες, αλλά θέλουν να έχουν το δικαίωμα να κυκλοφορούν έστω για δύο μέρες το μήνα τα οχήματά τους.
Ο νόμος του 1953 αναφέρει στο έβδομο άρθρο του: «Σε εξαιρετικές περιπτώσεις επιτρέπεται η κυκλοφορία αυτοκινήτου ή μοτοσυκλέτας με προσωρινή άδεια και μέχρι δύο (2) μέρες το μήνα. Η προσωρινή άδεια χορηγείται αποκλειστικά και μόνο από τον Οικονομικό Έφορο και αφού καταβληθούν τέλη κυκλοφορίας τετρακόσιες (400) δραχμές για κάθε μέρα, ανεξάρτητα από το είδος του αυτοκινήτου ή της μοτοσυκλέτας».
Το προαναφερθέν ποσό έχει μετατραπεί από το υπουργείο Οικονομικών σε 1,90 ευρώ.
Διαβάστε τη σχετική εγκύκλιο του 2003:
«Με αφορμή ερωτήματα που τέθηκαν στην Υπηρεσία μας σχετικά με το ανωτέρω θέμα σας γνωρίζουμε τα εξής:
1. Σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 7 του άρθρου 22 του Ν.2367/1953 , όπως ισχύει, σε εξαιρετικές περιπτώσεις επιτρέπεται η κυκλοφορία αυτοκινήτου ή μοτοσικλέτας με προσωρινή άδεια κυκλοφορίας και μέχρι δύο (2) μέρες το μήνα. Η προσωρινή άδεια χορηγείται αποκλειστικά και μόνο από τον Προϊστάμενο της αρμόδιας ΔΟΥ αφού καταβληθούν τέλη κυκλοφορίας 1,90 Ευρώ για κάθε μέρα, ανεξάρτητα από το είδος του αυτοκινήτου ή της μοτοσικλέτας.
Μέχρι τώρα η κατά τα ανωτέρω χορηγούμενη από τον Προϊστάμενο της Δ.Ο.Υ. προσωρινή άδεια θεωρείται από τις κατά τόπους Υπηρεσίες Τροχαίας, οι οποίες εκδίδουν Ειδική πινακίδα από χαρτόνι «Μ».
2. Για την απλοποίηση της διαδικασίας χορήγησης των ανωτέρω προσωρινών αδειών και την αποφυγή άσκοπων μετακινήσεων των ενδιαφερομένων κρίνεται αναγκαίο η διαδικασία χορήγησης των αδειών αυτών να ολοκληρώνεται σε μια υπηρεσία του Δημοσίου στη Δ.Ο.Υ., η οποία σύμφωνα με ης ανωτέρω διατάξεις είναι αρμόδια για τη χορήγησή της.
Για το λόγο αυτό, από 1ης Μαρτίου 2004 οι Δ.Ο.Υ. οι οποίες χορηγούν τις προσωρινές άδειες θα χορηγούν και ης ειδικές πινακίδες από χαρτόνι «Μ», χωρίς καμία ανάμιξη των Υπηρεσιών της Τροχαίας για θεώρηση ή άλλη ενέργεια.
3. Με την ευκαιρία αυτή υπενθυμίζουμε ότι:
α) Με τα έγγραφά μας Μ 739/122/ ΠΟΛ.33/25.2.1982 , Μ 794/248/ ΠΟΛ.87/6.3.1986 , Α 8302/387/ ΠΟΛ.245/17.8.1987 , 1108539/1276/Τ. & Ε.Φ./ ΠΟΛ.1238/25.9.1998 και 1012746/29Τ. & Ε.Φ./ ΠΟΛ.1055/7.2.2002 , έχει διευκρινισθεί, από τη Διοίκηση ότι εξαιρετικές περιπτώσεις για τη χορήγηση της προσωρινής άδειας είναι:
Για τα ανάριθμα αυτοκίνητα μόνο για τη μεταφορά τους:
– Από τον τόπο αγοράς ή τελωνισμού στον τόπο ταξινόμησης.
– Για έλεγχο από το K.T.E.Ο. και
– Για μετάβαση σε ειδικά συνεργεία για μετατροπή προσθήκη αμαξωμάτων ή άλλων τεχνικών στοιχείων.
Για τα ενάριθμα αυτοκίνητα που βρίσκονται σε ακινησία.
– Για δοκιμή, επισκευή ή πώληση αυτών.
β) Η προσωρινή άδεια κυκλοφορίας .θα χορηγείται αποκλειστικά και μόνο για μεν τα ανάριθμα αυτοκίνητα από τον Προϊστάμενο της Δ.Ο.Υ. στη χωρική αρμοδιότητα του οποίου υπάγεται η επιχείρηση του πωλητή ή ο τελωνειακός χώρος εκτελωνισμού ή ο ιδιοκτήτης ή κάτοχος του οχήματος, για δε τα ενάριθμα αυτοκίνητα από τον Προϊστάμενο της Δ.Ο.Υ. στον οποίο έχει κατατεθεί δήλωση ακινησίας.
γ) Το χρονικό διάστημα για το οποίο χορηγείται η προσωρινή άδεια κυκλοφορίας (δύο μέρες το ανώτερο το μήνα) αρχίζει να μετρά από την έναρξη της ημερολογιακής ημέρας για την οποία χορηγείται η άδεια και λήγει με τη συμπλήρωση μίας ή δύο ημερολογιακών ημερών, κατά περίπτωση.
δ) Με την επιφύλαξη τυχόν άλλων διατάξεων αρμοδιότητας Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών η οδήγηση του οχήματος, για το οποίο χορηγήθηκε προσωρινή άδεια κυκλοφορίας, επειδή από το νόμο, ( παρ. 7 άρθρο 22 του ν.2367/1953 ) δε γίνεται διάκριση, είναι δυνατή όχι μόνο από τον κύριο του οχήματος αλλά και από τρίτο πρόσωπο, με την προϋπόθεση βέβαια ότι το αυτοκίνητο κυκλοφορεί αποκλειστικά για τους λόγους τους οποίους εκδόθηκε η προσωρινή άδεια κυκλοφορίας.
4. Από την έκδοση της παρούσας παύει να ισχύει κάθε προηγούμενη αντιθέτου περιεχομένου».
Όλα αυτά έγιναν τέσσερις μόλις μήνες πριν ο Μιχάλης Λιάπης αναλάβει την ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών στην πρώτη κυβέρνηση Κώστα Καραμανλή.
Πινακίδες «Μ»
Θα μπορούσε, πάντως, επίσης, ο πρώην υπουργός να έχει κάνει αίτηση και για πινακίδα «Μ».
Οι πινακίδες «Μ», άλλη ρύθμιση του υπουργείου Οικονομικών του 2003, είναι πινακίδες που μπορούν να χρησιμοποιηθούν από τους ιδιοκτήτες αυτοκινήτων που έχουν καταθέσει τις πινακίδες κυκλοφορίας τους για 2 ημέρες κάθε μήνα με μόλις 8 ευρώ.
Ουσιαστικά με αυτό τον τρόπο, ο ιδιοκτήτης του οχήματος μπορεί να διατηρεί σε καλή κατάσταση τον κινητήρα του οχήματος αλλά και όλα τα υπόλοιπα μηχανικά μέρη καθώς είναι γνωστό σε όλους πως η παρατεταμένη ακινησία δημιουργεί πολλά προβλήματα. Η αποφυγή ακινησίας του οχήματος είναι και η φύση του ίδιου του νόμου.
Αξίζει να σημειωθεί ότι όπως γίνεται αντιληπτό με έναν πρόχειρο μαθηματικό υπολογισμό, αν κάποιος κινήσει το όχημά του για 24 ημέρες το χρόνο, δηλαδή 2 ημέρες κάθε μήνα, τότε συνολικά θα έχει καταβάλλει 96 ευρώ αλλά θα έχει γλιτώσει τα Τέλη Κυκλοφορίας, τα τεκμήρια, το Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης, αλλά και την ασφάλεια του αυτοκινήτου, που ο κ. Λιάπης δεν είχε επίσης πληρώσει.
Η ασφάλιση Ι.Χ. επιβατηγού, έστω και για δύο ημέρες κυκλοφορίας, πραγματοποιείται μόνο με την αποστολή του Αντίγραφου της Άδειας Κυκλοφορίας του οχήματος και ο ασφαλιζόμενος πληρώνει το αντίτιμο κατ’ αντιστοιχία των ημερών χρήσης.
Πηγή: news.gr