«Την ίδια ώρα που η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ με τη χείρα βοηθείας της ΝΔ και των άλλων κομμάτων, θέλουν το λαό να συζητάει τι δε θα του κόψουν από τα ήδη κομμένα, τσακισμένα δικαιώματά του, εμείς λέμε στις λαϊκές οικογένειες και τα παιδιά τους να βάλουν μπροστά τις δικές τους ανάγκες, να διεκδικήσουν αναπλήρωση όσων έχασαν τα προηγούμενα χρόνια και όσων δικαιούνται για να ζήσουν με αξιοπρέπεια» τόνισε ο γγ της ΚΕ του ΚΚΕ, Δημήτρης Κουτσούμπας, σε εκδήλωση που διοργάνωσε η ΚΕ του ΚΚΕ, στο αμφιθέατρο Παπαρρηγοπούλου της Νομικής Σχολής, για την παρουσίαση της πρότασης του κόμματος «Για την Προσχολική Αγωγή των σύγχρονων αναγκών και δυνατοτήτων».
Προέβη σε σύντομη ιστορική αναφορά της συμβολής του ΚΚΕ «ακόμα κι όταν περνούσε δια πυρός και σιδήρου» στα ζητήματα της παιδείας του λαού και της προσχολικής αγωγής.
Είπε ότι σύγχρονες δομές προσχολικής αγωγής «χαίρονται αυτοί που τα έχουν», ενώ «στον αντίποδα αυτής της πολυτέλειας, ζουν οι πολλοί», όπως μεταδίδει το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων.
Αναφέρθηκε στη μόνιμη αγωνία των «λαϊκών οικογενειών» και παρέθεσε στοιχεία για εκείνες που δεν τις «έτυχε» το εισιτήριο του voucher.
«Αυτή είναι η δίκαιη ανάπτυξη που ευαγγελίζεται η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ» ανέφερε, σημειώνοντας ότι λόγω της ανεπάρκειας δομών, ούτε και τα παιδιά που πήραν το voucher είναι βέβαιο πως θα βρουν θέση στην πόλη τους.
Χαρακτήρισε «επικοινωνιακή απάτη» τις κυβερνητικές εξαγγελίες «για δημιουργία δήθεν 400 νέων παιδικών σταθμών το 2018», καθώς «με 50 και 70 χιλιάδες ευρώ εφάπαξ σε 212 δήμους ούτε φτιάχνεται, πολύ περισσότερο δεν στελεχώνεται με προσωπικό, ούτε λειτουργεί παιδικός σταθμός».
Μίλησε ακόμη για συρρικνωμένες δημοτικές δομές και σχεδόν ανύπαρκτες δημόσιες επενδύσεις γι’ αυτές τις υποδομές με αποτέλεσμα «η κυβέρνηση να πετάει το μπαλάκι στους γονείς να διαχειριστούν το αδιέξοδο».
Είπε ότι το πρόβλημα της προσχολικής αγωγής αφορά ακόμα και καταρχήν, τη σταθερή παιδαγωγική σχέση μεταξύ παιδαγωγού και παιδιού, που δεν εξυπηρετείται όταν το παιδαγωγικό προσωπικό είναι «αναλώσιμο».
Πρόσθεσε την αναγκαιότητα ύπαρξης ολιγάριθμων τμημάτων, κατάλληλων χώρων, σύνδεσης στόχων και σκοπών στο παιδαγωγικό περιεχόμενο και επιστημονικής παρέμβασης τόσο για την αντιμετώπιση προβλημάτων από την εξίσου αναγκαία χρήση νέων τεχνολογιών όσο, και ιδιαίτερα, για τα ζητήματα ειδικής αγωγής.
Υπογράμμισε ότι η κατάσταση στην Ελλάδα δεν είναι μια ιδιαιτερότητα, σε σχέση με άλλα καπιταλιστικά κράτη, ούτε αποτέλεσμα μόνο κακής διαχείρισης και άστοχου σχεδιασμού και βάσει στοιχείων που παρέθεσε για την κατάσταση στην ΕΕ συνολικά και ανά χώρα, σημείωσε ότι «η αστική τάξη που έχει την εξουσία σήμερα, αφήνει κατά βάση εκτός δομών προσχολικής αγωγής τις ανάγκες των παιδιών των μικρότερων ηλικιών, γιατί οι δομές έχουν άλλες απαιτήσεις και μεγαλύτερο κόστος. Μεταθέτει, έτσι, πιο έντονα την ευθύνη στην οικογένεια».
Σε αυτή την εικόνα «κοινωνικής αδικίας και παραλογισμού», αντέταξε τα επιτεύγματα της σοσιαλιστικής οικοδόμησης, σημειώνοντας «ο σοσιαλισμός που γνωρίσαμε, ήταν πραγματικά ένας κόσμος που είχε το νου του στο παιδί».
Σημειώνοντας ότι το ΚΚΕ αξιοποιεί, ιδιαίτερα, την πείρα της σοσιαλιστικής οικοδόμησης «που ενιαία αντιμετώπισε αυτές τις δομές, ενοποιώντας με την έννοια της αγωγής τα στοιχεία φροντίδας , πρόνοιας, αλλά και εκπαίδευσης, με προσαρμοσμένο περιεχόμενο ανάλογα με την ηλικία».
«Η πρόταση του ΚΚΕ, “βλέπει” την ευθύνη και την υποχρέωση της εργατικής εξουσίας να δίνει σε κάθε παιδί, με οργανωμένο και καθολικό τρόπο, καθετί αληθινό, όμορφο και χρήσιμο έχει δημιουργήσει η κοινωνία» πρόσθεσε.
Είπε ότι βασικό χαρακτηριστικό της αντίληψης του ΚΚΕ είναι πως «μετατρέπουμε σχεδιασμένα την υπόθεση της διαπαιδαγώγησης των παιδιών αυτής της ηλικίας σε υπόθεση όλης της κοινωνίας και όχι απλά στενά της οικογένειας», ενώ έτσι δημιουργούνται «όλες τις προϋποθέσεις για πιο ουσιαστική και ποιοτική ενασχόληση του γονέα με το παιδί του».
Είπε ότι βάσει της πρότασης του ΚΚΕ, το εργατικό κράτος, δημιουργεί εξειδικευμένες δομές για την αξιοποίηση του μη εργάσιμου χρόνου γονιών και παιδιών με καθολικά δωρεάν πρόσβαση, καθως και επιστημονικές δομές στήριξης, επιμόρφωσης και ενημέρωσης των γονιών για την ανατροφή και τη διαπαιδαγώγηση των παιδιών τους.
Στις δομές προσχολικής αγωγής κάθε παιδί έως 6 ετών θα έχει θέση, χωρίς κανέναν αποκλεισμό, ενώ ταυτόχρονα θα είναι έτσι οργανωμένες που να στηρίζουν ολόπλευρα και το δικαίωμα στη μητρότητα, συμβάλλοντας ταυτόχρονα και στην επίλυση του δημογραφικού ζητήματος στην Ελλάδα.
Δεν παρέλειψε να αναφερθεί και στην ολόπλευρη στήριξη των εκπαιδευτικών από το εργατικό κράτος.
«Με την πρότασή μας για την προσχολική αγωγή των σύγχρονων αναγκών και δυνατοτήτων φιλοδοξούμε να ανοίξει μια πλατιά και ουσιαστική συζήτηση με τους γονείς, τους σημερινούς και αυριανούς παιδαγωγούς, τις μαζικές οργανώσεις. Επιδιώκουμε να γίνει όπλο που φωτίζει τις σύγχρονες κοινωνικές ανάγκες και δυνατότητες της εποχής μας και στον ευαίσθητο χώρο της προσχολικής αγωγής. Να γίνει όπλο πάλης στον καθημερινό αγώνα για την απόσπαση κατακτήσεων. Ανοίγοντας τον όμορφο δρόμο της ανατροπής. Για να μπορέσουμε εμείς και τα παιδιά μας να αδράξουμε ό,τι πραγματικά μας ανήκει. Όλον τον κόσμο» κατέληξε στην ομιλία του ο γγ της ΚΕ του ΚΚΕ.