Το τέλος του «δήθεν ηθικού πλεονεκτήματος» της κυβέρνησης υπογραμμίζουν στη Νέα Δημοκρατία, τονίζοντας ότι «απεβίωσε με τη διάταξη – πλυντήριο στην υπόθεση offshore ΣΥΡΙΖΑ».
Η ηγεσία της Νέας Δημοκρατίας υπεραμύνεται της απόφασης να μη μετέχει σε μία κοινοβουλευτική διαδικασία «παρωδία» όπως τη χαρακτηρίζουν. Συνεργάτες του Κυριάκου Μητσοτάκη τονίζουν ότι η διάταξη που έφερε η κυβέρνηση σε πλήρη αντίθεση με την προηγούμενη ήταν αντισυνταγματική, υπογραμμίζοντας μάλιστα ότι πλέον «αφού δημοσιεύθηκε η αρχική διάταξη στο ΦΕΚ όσοι βουλευτές και υπουργοί είχαν υπεράκτιες εταιρίες έχουν αθωωθεί, όπερ και ήταν εξαρχής ο σκοπός της κυβέρνησης».
Πάντως, η εικόνα της Νέας Δημοκρατίας να αποχωρεί από τα έδρανα της αντιπολίτευσης για ένα ζήτημα, το οποίο είχε σηκώσει τόσο ψηλά στην ατζέντα δεν έμεινε ασχολίαστη από στελέχη και βουλευτές της Συγγρού, που είδαν από κριτική σκοπιά την απόφαση για αποχώρηση από τη συζήτηση.
Μέσα σε αυτό το κλίμα πάντως ο Κυριάκος Μητσοτάκης αναχωρεί σήμερα για τη Σάμο και το συνέδριο που διοργανώνει η Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδας. Η παρουσία του εκεί ενέχει διπλή πολιτική σημασία, καθώς αφενός το παρόν θα δώσει και ο επικεφαλής του Ποταμιού, Σταύρος Θεοδωράκης, ο οποίος στη χθεσινή συζήτηση σήκωσε κατακόρυφα τους τόνους κατά της κυβέρνησης απουσία της ΝΔ, αφετέρου γιατί ο κ. Μητσοτάκης θα παρουσιάσει τις βασικές αρχές του Εθνικού Σχεδίου της Νέας Δημοκρατίας για την αντιμετώπιση του προσφυγικού – μεταναστευτικού.
Αιχμή του δόρατος της γαλάζιας πρότασης αναμένεται να είναι μία ενιαία δύναμη φύλαξης των εξωτερικών συνόρων της Ευρώπης, την οποία είχε καταθέσει προ εβδομάδας στη συνάντηση που είχε ο Κ. Μητσοτάκης με τον Ευρωπαίο Επίτροπο Μεταναστευτικής Πολιτικής, Δημήτρη Αβραμόπουλο.
Ήδη από το πρωί της Τετάρτης ο επικεφαλής της ΝΔ με αιφνιδιαστική του επίσκεψη στο Ελληνικό επιχείρησε να επαναφέρει ψηλά στην ατζέντα το προσφυγικό, για το οποίο στη ΝΔ καταλογίζουν τεράστιες ευθύνες και αβελτηρίες στην κυβέρνηση. Χαρακτηριστικό παράδειγμα που αναφέρουν στη Συγγρού είναι η εκκένωση της Ειδομένης, η οποία έγινε – όπως ζητούσε η ΝΔ με επέμβαση των ΜΑΤ – αλλά με τρομακτική καθυστέρηση, δημιουργώντας συνθήκες χάους για τους ανθρώπους και επιφέροντας σημαντική οικονομική ζημία από το κλείσιμο επί 60 ημέρες της σιδηροδρομικής γραμμής.