Για το τι έχει γίνει από το 2023 έως και σήμερα στους ελληνικούς σιδηροδρόμους, αλλά και τι μένει να γίνει έως το 2027 αναφέρεται σε ανάρτησή του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ο υπουργός επικρατείας Άκης Σκέρτσος, παραθέτοντας και σχετικούς πίνακες.
Όπως αναφέρει ο κ. Σκέρτσος «Κάθε τραγωδία που οδηγεί σε απώλεια ζωής πρέπει να λειτουργεί ως καταλύτης αφύπνισης και επιτάχυνσης για όσα μένει να γίνουν ώστε να μην ζήσουμε ξανά κάτι αντίστοιχο» και προσθέτει ότι στόχος είναι «να αποκτήσουμε σύγχρονα, πιο ασφαλή και ευρωπαϊκά τρένα».
Ακολουθεί αναλυτικά η ανάρτηση του υπουργού Επικρατείας:
«Τι έχει γίνει στους ελληνικούς σιδηροδρόμους τα τελευταία 2 χρόνια και τι μένει να γίνει έως το 2027;
Κάθε τραγωδία που οδηγεί σε απώλεια ζωής πρέπει να λειτουργεί ως καταλύτης αφύπνισης και επιτάχυνσης για όσα μένει να γίνουν ώστε να μην ζήσουμε ξανά κάτι αντίστοιχο.
Γι’ αυτό και επιβάλλεται, μέσα στο θόρυβο χωρίς καμία θετική πρόταση που σκοπίμως καλλιεργεί η αντιπολίτευση, να αναδείξουμε και να επαναλαμβάνουμε διαρκώς τι έχουμε κάνει από το 2023 έως σήμερα στους ελληνικούς σιδηροδρόμους και τι μένει να γίνει έως το 2027 ώστε να αποκτήσουμε σύγχρονα, πιο ασφαλή και ευρωπαϊκά τρένα σε 5 βασικούς άξονες.
Στενή συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Αρχή Σιδηροδρόμων για την ασφάλεια του εθνικού μας δικτύου.
Από την πρώτη στιγμή απευθυνθήκαμε στους ευρωπαίους εταίρους μας για να λάβουμε τεχνική βοήθεια και καθοδήγηση.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανέθεσε στον Οργανισμό Σιδηροδρόμων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ERA) την εκπόνηση Έκθεσης για την εφαρμογή της ευρωπαϊκής νομοθεσίας σχετικά με την ασφάλεια και τη διαλειτουργικότητα των σιδηροδρόμων στην Ελλάδα. Η έκθεση, που υποβλήθηκε τον Οκτώβριο του 2023, οδήγησε στη διαμόρφωση ενός Σχεδίου Δράσης υπό τον συντονισμό του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, με τη συμβολή ευρωπαϊκών θεσμών.
Το Σχέδιο Δράσης για την Ασφάλεια και Διαλειτουργικότητα βρίσκεται ήδη σε φάση υλοποίησης, με στόχο τη συνολική βελτίωση της σιδηροδρομικής ασφάλειας στην Ελλάδα. Έχουν ήδη υποβληθεί 3 αναφορές προόδου του πλάνου δράσης (Σεπτέμβριος 2024, Νοέμβριος 2024 και Ιανουάριος 2025), με ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2026, το οποίο καλύπτει τις εξής βασικές θεματικές:
Σχέδιο 24 κρίσιμων έργων με εξασφαλισμένη χρηματοδότηση ύψους 2,4 δισ. ευρώ για ασφαλείς γραμμές και τρένα.
Τα έργα αυτά αφορούν την επέκταση και ολοκλήρωση τόσο των σιδηροδρομικών υποδομών όσο και των συστημάτων ασφαλείας σε όλο το βασικό δίκτυο κορμού ενώ καλύπτουν και τις ζημιές που υπέστη το δίκτυο μετά την καταιγίδα του Daniel.
Λειτουργική και οργανωσιακή ενοποίηση ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ με με αύξηση οικονομικών και ανθρώπινων πόρων σε μια νέα εταιρία την “Σιδηρόδρομοι Ελλάδος” με στόχο την επιτάχυνση των έργων.
Ενεργοποίηση και στελέχωση του Εθνικού Οργανισμού για τη Διερεύνηση Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Ασφάλειας Μεταφορών (ΕΟΔΑΣΑΑΜ).
Με την ολοκλήρωση του σχεδίου αυτού το 2027 η χώρα μας θα διαθέτει σύγχρονους, πιο ασφαλείς και ευρωπαϊκούς σιδηροδρόμους».
Πηγή: ΑΠΕ