Μολονότι δεν είχε ξαναοδηγήσει στην παράξενη πίστα της «Ξερής Λίμνης» στην Καλιφόρνια, ο πρωτάρης Marc Marquez πήρε την 3η νίκη της σύντομης σταδιοδρομίας του στην κατηγορία των «Μεγάλων».
Και έγινε ο πρώτος rookie στην ιστορία που κερδίζει αγώνα στην αμερικάνικη αυτή πίστα. Οδηγώντας προς τη νίκη, ο νεαρός Ισπανός συνάντησε και το Rossi, τον οποίο πέρασε στην Corkscrew με τον ίδιο τρόπο που ο ιταλός αστέρας είχε περάσει τον Stoner το 2008: από την εσωτερική της δεξιάς κατηφορικής, πατώντας εκτός curb.
Πικρό dejavu για το Rossi; Μόνον η καρδιά του το ξέρει, καθώς στο parc ferme, στο βάθρο και στη συνέντευξη Τύπου έδειξε να το απολαμβάνει, πετώντας πειράγματα και στο Livio Suppo, που ήταν το 2008 ο μάνατζερ της Ducati.
Στον ίδιο αγώνα έγραψε προσωπική ιστορία και ο Stefan Bradl: μετά την πρώτη του pole-position, πήρε και το πρώτο του βάθρο και μάλιστα στη 2η θέση, αφού κράτησε πίσω του το Rossi, ο οποίος με τη σειρά του συγκράτησε τον επίσης κεφάτο Alvaro Bautista.
Όταν άναψαν τα φώτα, ο Bradl έφυγε σαν βολίδα, ακολουθούμενος από το Valentino Rossi που είχε ξεκινήσει 4ος. Ο Marquez αντίθετα είχε ως συνήθως κακή εκκίνηση πέφτοντας στην 3η θέση.
Του πήρε ωστόσο μόλις 2 γύρους για να φτάσει το Valentino, τον οποίο πέρασε στην δύσκολη τυφλή «Corcscrew», τη στροφή-σύμβολο της Laguna Seca με τρόπο που κάτι θύμισε στον Ιταλό και θα πρέπει να χαμογέλασε μέσα στο κράνος του.
Μετά το νέο αστέρι της HRC Honda ρίχτηκε στο κυνήγι του Bradl που προηγείτο κατά 1,8 δευτ. Ο Γερμανός οδήγησε όπως δεν τον έχουμε ξαναδεί ποτέ μέχρι σήμερα στα ΜotoGP.
Για 16 ολόκληρους γύρους άντεξε στην πίεση του Marquez που τελικά πέρασε στην τελευταία αριστερή του 18ου γύρου και έπειτα ελεύθερος κάλπασε προς την γραμμή τερματισμού και την τρίτη φετινή νίκη, με διαφορά 2,3 δευτ.
Ο δορυφορικός Bradl (LCR Honda) έκανε ένα μοναχικό αγώνα στους 14 γύρους που απέμειναν τερματίζοντας 2,2 δευτ μπροστά από το Rossi, ο οποίος ένιωσε την πίεση από το δεύτερο δορυφορικό αναβάτης της Honda, τον εντυπωσιακά βελτιωμένο Alvaro Bautista. Πολλές φορές γύριζαν ακριβώς στο ίδιο τέμπο, όμως ο Ισπανός της Gresini δεν κατάφερε να βρει ποτέ τρύπα για να περάσει.
Οι δύο τραυματίες Dani Pedrosa και Jorge Lorenzo οδήγησαν συνετά και με πόνο ως την 5η και 6η θέση αντίστοιχα, έχοντας ξαφνικά βρεθεί στο περιθώριο, αλλά συνεχίζοντας τη σκληρή προσωπική τους μάχη. Ο Lorenzo ήταν μπροστά ως τον 11ο γύρο, οπότε ο Dani φανερά ταχύτερος τον πέρασε και άρχισε να πλησιάζει τον Bautista, χωρίς ποτέ να τον φτάσει.
Πίσω από τους δύο κορυφαίους εργοστασιακούς ο Cal Crutchlow σε μια ασυνήθιστη για τον ίδιο 7η θέση, καθώς δεν κατάφερε ποτέ να βρει ρυθμό ώστε να χωθεί ανάμεσα στους πρώτους. Σίγουρα ο Cal πόνταρε σε ένα καλύτερο αποτέλεσμα, καθώς αναμένεται στο διάστημα της καλοκαιρινής διακοπής να ολοκληρώσει τις διαπραγματεύσεις και να υπογράψει με τη Ducati.
Οι Nicky Hayden και Andrea Dovizioso (Ducati Corse) είχαν τη δική τους ενδοεταιρική μονομαχία για τον τίτλο του ταχύτερου. Επικράτησε ο Αμερικανός, αφού πρώτα υπήρξαν στιγμές που ο ανταγωνισμός τους πήρε σκληρή χροιά. Ο 8ος Hayden τερμάτισε 33 δευτ. πίσω από τον Marquez σε μία πίστα που γνωρίζει σαν την τσέπη του.
Αυτή την φορά ταχύτερος των CRT ήταν ο Hector Barbera (10ος), αλλά μόνον επειδή και οι δύο αναβάτες της Aspar ατύχησαν. Ο μεν Randy de Puniet εγκατέλειψε από μηχανικό πρόβλημα, ο δε Aleix Espargaro από πτώση στην τελευταία στροφή του 5ου γύρου. Ο Bradley Smith (Monster Tech3 Yamaha) επίσης εγκατέλειψε από μηχανικό πρόβλημα στην Μ1 του.
Ο Marquez είναι πρώτος στη βαθμολογία με 16 βαθμούς διαφορά από τον Pedrosa που με τη σειρά του είναι 10 βαθμούς μπροστά από τον Jorge Lorenzo. Και ο Rossi ξαναπέρασε στην 4η θέση, με μόλις έναν βαθμό διαφορά από τον Crutchlow.
Αποτελέσματα
1. Marc Marquez ESP Repsol Honda Team (RC213V) 44′ 0.695
2. Stefan Bradl GER LCR Honda MotoGP (RC213V) 44′ 2.993
3. Valentino Rossi ITA Yamaha Factory Racing (YZR-M1) 44′ 5.193
4. Alvaro Bautista ESP Go&Fun Honda Gresini (RC213V) 44′ 5.252
5. Dani Pedrosa ESP Repsol Honda Team (RC213V) 44′ 9.952
6. Jorge Lorenzo ESP Yamaha Factory Racing (YZR-M1) 44′ 13.665
7. Cal Crutchlow GBR Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1) 44’15.999
8. Nicky Hayden USA Ducati Team (GP13) 44’34.658
9. Andrea Dovizioso ITA Ducati Team (GP13) 44’34.824
10. Hector Barbera ESP Avintia Blusens (FTR-Kawasaki CRT) 45m 3.064
11. Alex De Angelis RSM Ignite Pramac Racing (GP13) 45’3.299
12. Colin Edwards USA NGM Forward Racing (FTR-Kawasaki CRT) 45’4.288
13. Danilo Petrucci ITA Came IodaRacing Project (Suter-BMW CRT) 45’21.145
14. Karel Abraham CZE Cardion AB Motoracing (ART CRT) +1 γύρο
15. Yonny Hernandez COL Paul Bird Motorsport (ART CRT) +1 γύρο
16. Hiroshi Aoyama JPN Avintia Blusens (FTR-Kawasaki CRT) +1 γύρο
17. Bryan Staring AUS Go&Fun Honda Gresini (FTR-Honda CRT) +l γύρο
18. Lukas Pesek CZE Came IodaRacing Project (Suter-BMW CRT) +1 γύρο
Εγκατέλειψαν
Bradley Smith GBR Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1)
Aleix Espargaro ESP Power Electronics Aspar (ART CRT)
Randy De Puniet FRA Power Electronics Aspar (ART CRT)
Claudio Corti ITA NGM Forward Racing (FTR-Kawasaki CRT)
Michael Laverty GBR Paul Bird Motorsport (PBM-ART CRT) DNF
Βαθμολογία αναβατών
1 Marc Marquez Repsol Honda Team 163
2 Dani Pedrosa Repsol Honda Team 147
3 Jorge Lorenzo Factory Yamaha Racing 137
4 Valentino Rossi Factory Yamaha Racing 117
5 Cal Crutchlow Monster Yamaha Tech 3 116
6 Stefan Bradl LCR Honda 84
7 Andrea Dovizioso Ducati Team 81
8 Alvaro Bautista Go&Fun Honda Gresini 71
9 Nicky Hayden Ducati Team 65
10 Aleix Espargaro Power Electronics Aspar 52
11 Bradley Smith Monster Yamaha Tech 3 51
12 Michele Pirro Ducati Test Team/Pramac Racing 36
13 Andrea Iannone Energy T.I. Pramac Racing 24
14 Hector Barbera Avintia Blusens 24
15 Randy De Puniet Power Electronics Aspar 19
16 Danilo Petrucci Came IodaRacing 18
17 Colin Edwards NGM Mobile Forward Racing 17
18 Ben Spies Ignite Pramac Racing 9
19 Yonny Hernandez Paul Bird Motorsport 7
20 Alex de Angelis Ignite Pramac Racing 5
21 Karel Abraham Cardion AB Motoracing 5
22 Claudio Corti NGM Mobile Forward Racing 5
23 Michael Laverty Paul Bird Motorsport 3
24 Bryan Staring Go&Fun Honda Gresini 2
25 Javier del Amor Avintia Blusens 1
26 Hiroshi Aoyama Avintia Blusens 1