Η επιστροφή της Suzuki στα MotoGP βαδίζει κανονικά προς υλοποίηση. Όπως έγινε γνωστό, πριν λίγες μέρες οι Ιάπωνες υπέβαλαν αίτημα στη Dorna, προκειμένου να τους δώσει την άδεια να προχωρήσουν σε δοκιμές μέσα στο 2013.
Μιλώντας πρόσφατα στο BBC Sport, ο Carmelo Ezpeleta της Dorna δήλωσε: «Μάς ζήτησαν να κάνουν κάποιες δοκιμές μέσα στο 2013 και αν όλα πάνε καλά, μπορεί να τους δούμε πάλι το 2014 [στα MotoGP εννοεί]».
Η Suzuki επιθυμεί να δοκιμάσει το νέο της πρωτότυπο απέναντι στον ανταγωνισμό των Honda, Yamaha και Ducati, λαμβάνοντας μέρος σαν wildcard και σε κάποια GP. Πολλά ονόματα αναβατών έχουν συνδεθεί με αυτή τη νέα της προσπάθεια, με πιο πρόσφατο αυτό του Γάλλου Randy de Puniet, ο οποίος πιθανώς αναλαμβάνει σαν οδηγός εξέλιξης.
Ήδη, όπως λέγεται, ο Jorge Martinez, αφεντικό της Ομάδας Aspar με την οποία έχει συμβόλαιο ο de Puniet το 2013, έχει δώσει την ευχή του στον RdP για τη «δεύτερη δουλειά» του. Δεν είναι απολύτως ευκρινές το πώς θα μπορούσε να οδηγήσει ο Γάλλος σε κάποιον αγώνα και σαν wildcard της Suzuki και σαν αναβάτης CRT της Aspar. Τέλος πάντων, συμβόλαιο δεν έχει υπογραφεί ακόμα, οπότε κάθε κρίση είναι πρώιμη.
Όσο για τη μοτοσυκλέτα που θα δοκιμαστεί, οι φήμες τη θέλουν να φορά τετρακύλινδρο εν σειρά και όχι V κινητήρα, μια πιο άμεση παραπομπή στη σειρά GSX-R της Suzuki.
Άλλες αναφορές όμως κάνουν λόγο για την επιθυμία των μηχανικών της να εξελίξουν τον V4 του προηγούμενου GSV-R. Είναι πιθανόν λοιπόν, στις δοκιμές που θέλουν να κάνουν οι Ιάπωνες, να περιλαμβάνεται και η απευθείας αντιπαράθεση του τετρακύλινδρου εν σειρά με τον V. Από τις δοκιμές θα εξαρτηθεί η τελική επιλογή κινητήρα για το πρωτότυπο του 2014.
Αν τελικά η Suzuki επιστρέψει στα MotoGP, το πρωτάθλημα θα έχει και πάλι τέσσερις εργοστασιακές συμμετοχές, όσες και η Φόρμουλα 1, όπως επεσήμανε περιχαρής ο Carmelo Ezpeleta της Dorna.
Ωστόσο έχοντας την εμπειρία της αποχώρησης των δύο ιαπωνικών ομάδων, ο ισπανός μάνατζερ δεν κρατάει μεγάλο καλάθι. Θέλει πρώτα να βεβαιωθεί ότι η Suzuki θα κατεβάσει ανταγωνιστική μοτοσυκλέτα και ότι σκοπεύει να παραμείνει για ορισμένα χρόνια, πριν ανοίξει σαμπάνια…
Αυτό ακριβώς θέλει να δείξει η Suzuki ζητώντας ημερομηνίες δοκιμών. Μοιάζει σαν να λέει, «εμείς ό,τι μπορούσαμε να κάνουμε μόνοι μας, το κάναμε. Τώρα πρέπει να δούμε που βρισκόμαστε απέναντι στον ανταγωνισμό και να βάλουμε έναν αναβάτη αγώνων πάνω στη μοτοσυκλέτα για να μάς καθοδηγήσει».