Τελευταίος αγώνας της χρονιάς αυτό το Σαββατοκύριακο για το παγκόσμιο πρωτάθλημα ταχύτητας και οι τίτλοι έχουν κριθεί ήδη και στις 3 κατηγορίες. Απομένει ο τίτλος κατασκευαστών να κριθεί στην ισπανική πίστα της Valencia όπου τα τελευταία 11 χρόνια πέφτει η αυλαία του πρωταθλήματος.
Ας δούμε τι λένε οι στατιστικές και πως έχουν διαμορφωθεί μερικά από τα ρεκόρ μέχρι σήμερα.
299: O Marc Márquez έχει ήδη συλλέξει 299 βαθμούς στη Moto2 class αυτή τη χρονιά και μια νίκη στη Valencia θα του δώσει ένα νέο ρεκόρ για τους περισσότερους βαθμούς στη μεσαία κατηγορία των Grand Prix.
Το ρεκόρ σήμερα κρατά ο Daijiro Kato που μάζεψε 322 βαθμούς το 2001, χρονιά που κέρδισε και τον τίτλο στα 250cc.
98: Η δεύτερη θέση του Jorge Lorenzo στην Αυστραλία ήταν η 98η φορά που ανέβηκε στο βάθρο των νικητών σε αγώνα Grand Prix.
Τον ίδιο αριθμό βάθρων έχει ο 6 φορές παγκόσμιος πρωταθλητής Jim Redman στη διάρκεια της καριέρας του. Με μία ακόμη θέση στην πρώτη τριάδα, έρχεται στην ίδια θέση με τον Loris Capirossi της λίστα με τους οδηγούς που έχουν ανέβει στο βάθρο σε GP.
38: Η νίκη του Casey Stoner στην Αυστραλία ήταν η 38η στην μεγάλη κατηγορία που είναι μία περισσότερη από όσες πέτυχε ο Mike Hailwood στην καριέρα του.
Μόλις τρεις οδηγοί έχουν περισσότερες νίκες στη μεγάλη κατηγορία των GP; Ο Valentino Rossi με 79, ο Giacomo Agostini (68) και ο Mick Doohan (54).
33: Στο αυστραλιανό Grand Prix υπήρχε αυστραλός οδηγός στο βάθρο και στις τρεις κατηγορίες αγώνων. Ο Casey Stoner που κέρδισε τα MotoGP, ο Anthony West που ήταν 2ος στη Moto2 και ο Θανάσης Σίσσης που ήταν 3ος στη Moto3.
Κάτι ανάλογο είχε συμβεί πριν 33 χρόνια, στο Grand Prix του Βελγίου το 1979, όταν ο Barry Smith κέρδισε τα 125cc, ο Murray Sayle ήταν 3ος στα 250cc και ο Kenny Blake 2ος στα 500cc.
16,811: Ο Pol Espargaró πέρασε πρώτος στον αγώνα της Moto2 στον 3ο γύρο και μετά μεγάλωνε διαρκώς τη διαφορά για να τερματίσει 16,811 δευτερόλεπτα από τον δεύτερο.
Είναι η μεγαλύτερη διαφορά στη Moto2 από τότε που ξεκίνησε με αυτά τα χαρακτηριστικά (κυβισμού) το 2010.
21: Παρότι ο Jorge Lorenzo έχει κερδίσει τον τίτλο οδηγώντας Yamaha, στην κατάταξη του πρωταθλήματος των κατασκευαστών προηγείται η Honda με 21 βαθμούς διαφορά. Μόνο αν κερδίσει μία Yamaha στον αγώνα της Valencia μπορεί να πάρει και τον τίτλο των κατασκευαστών.
14: Η νίκη του Sandro Cortese στην Αυστραλία ήταν ο 14ος τερματισμός του στο βάθρο το 2012. Ισοβαθμεί το ρεκόρ με τους περισσότερους τερματισμούς στο βάθρο σε μια χρονιά στην μικρή κατηγορία των Grand Prix, που πέτυχε ο Álvaro Bautista το 2006 και επανέλαβε ο Nico Terol το 2010 όταν τερμάτισε 2ος στο παγκόσμιο πρωτάθλημα των 125cc.
11: Αυτή είναι η 11η φορά που διοργανώνεται στην Valencia ο τελευταίος αγώνας της χρονιάς. Καμία άλλη πίστα δεν έχει φιλοξενήσει περισσότερες φορές τον τελικό της σεζόν των Grand Prix.
Η πίστα της Valencia πήρε το όνομα του τοπικού οδηγού των Grand Prix Ricardo Tormo που κέρδισε δυο φορές τον τίτλο στα 50cc οδηγώντας μία Bultaco το 1978 και το 1981.
Πέρα από τις 15 συνολικά νίκες του σε Grand Prix στα 50cc, κέρδισε και 4 φορές στα 125cc, ενώ η καριέρα του τελείωσε το 1984 εξ αιτίας ατυχήματος και τραυματισμού του στο πόδι. Ο Tormo πέθανε από λευχαιμία το 1998, ενώ η προτομή του βρίσκεται σε κεντρικό σημείο της πόλης της Valencia.
6: Από την αρχή της περιόδου των τετράχρονων μοτοσυκλετών στο MotoGP το 2002, η Honda είναι ο πιο επιτυχημένος κατασκευαστής στην Valencia με 6 νίκες. Η Ducati και η Yamaha έχουν από δύο νίκες.
5: Στον αγώνα της Αυστραλίας ο Casey Stoner έγινε ο πρώτος οδηγός στην ιστορία των MotoGP που ήταν ταχύτερος στα χρονομετρημένα και εκίνησε από την pole position σε 5 συνεχόμενες χρονιές στην ίδια πίστα. Μπορεί να επαναλάβει το ίδιο ρεκόρ και στην Valencia όπου έχει πάρει την pole position τα τελευταία 4 χρόνια.
5: Ο Dani Pedrosa είναι ο οδηγός με τις περισσότερες επιτυχίες στην Valencia με 5 νίκες: από δύο στα MotoGP και στα 250cc και μία στα 125cc. Κανένας άλλος οδηγός δεν έχει περισσότερες από 3 νίκες σε GP στην πίστα της Valencia.
4: Στη Valencia τη μεγάλη κατηγορία έχουν κερδίσει 4 φορές Ισπανοί οδηγοί ο Sete Gibernau κέρδισε τα 500cc με Suzuki το 2001, ο Dani Pedrosa τον αγώνα MotoGP το 2007 και 2009 και ο Jorge Lorenzo κέρδισε το 2010.