Μεταξύ των αλλαγών στους κανονισμούς του 2013 για το παγκόσμιο πρωτάθλημα Superbike, είναι η εφαρμογή των pit stops και η αλλαγή του ελάχιστου βάρους για τα δικύλινδρα των 1200cc.

Οι αγώνες του WSBK από την ερχόμενη σεζόν δεν θα διακόπτονται σε περίπτωση βροχής. Οι στάσεις στα pits επιτρέπονται όπως και η τοποθέτηση «μεσαίων» ελαστικών αλλά και χαραγμένων.

Η φημολογούμενη πρόταση περιλαμβανόταν μεταξύ άλλων στην ατζέντα της συνεδρίασης της επιτροπής για τα Superbike που πραγματοποιήθηκε από τις 8 ως τις 16 Οκτωβρίου.

«Οι αγώνες των Superbike δεν θα διακόπτονται λόγω καιρικών συνθηκών εκτός από ακραίες περιπτώσεις. Οι οδηγοί που επιθυμούν να αλλάξουν ελαστικά (όχι μοτοσυκλέτα) και να κάνουν ρυθμίσεις πρέπει να εισέρχονται στα pits ανά πάσα στιγμή και κατά τη διάρκεια του αγώνα», αναφέρει η ανακοίνωση της FIM.

Ο ανεφοδιασμός εξακολουθεί να απαγορεύεται αυστηρά και η διαδικασία του pit stop θα έχει ως ακολούθως:

«Οι οδηγοί που θέλουν να αλλάξουν ελαστικά ή να κάνουν ρυθμίσεις στην ζώνη των pits, πρέπει να σταματούν εμπρός από το box τους να σβήνουν τον κινητήρα και να κατεβαίνουν από τη μοτοσυκλέτα τους. Μέχρι τρεις μηχανικοί εμφανώς σημασμένοι με περιβραχιόνιο, επιτρέπεται να έρθουν σε επαφή με τη μοτοσυκλέτα ή να εργάζονται σε αυτή στη διάρκεια του pit stop».

«Οι τρεις μηχανικοί αυτοί δεν μπορούν να δεχτούν εξωτερική βοήθεια στη ζώνη των pits (για παράδειγμα την παραλαβή εργαλείων από το box), ο οδηγός όμως μπορεί να τους βοηθήσει αν το επιθυμεί. Ένας επόπτης θα παρακολουθεί τη διαδικασία και θα αναφέρει κάθε παράβαση στον Αλυτάρχη που θα επιβάλει ποινή διέλευσης από τα pits».

«Επιτρέπεται η χρήση ηλεκτρικών εργαλείων ή αέρος και μέχρι δύο ταυτόχρονα».

«Τα stands ή ανυψωτικές συσκευές πρέπει να είναι χειροκίνητες και δεν μπορεί να δέχονται μηχανική υποβοήθηση».

«Η χρήση εξωτερικής μίζας ή βοηθητικής μπαταρίας επιτρέπεται για την επανεκκίνηση της μοτοσυκλέτας».

Ο κανόνας της «μίας μοτοσυκλέτας» στο WSBK σημαίνει ότι η αλλαγή μοτοσυκλέτας κατά τη διάρκεια του pit stop δεν επιτρέπεται, σε αντίθεση με τα MotoGP.

Άλλες αλλαγές για το 2013 είναι η αλλαγή της σχάρας της εκκίνησης στα πρότυπα του MotoGP, με τρεις οδηγούς ανά σειρά (από 4 μέχρι τώρα στα WSBK) και ένα ελάχιστο βάρος στα 165 κιλά τόσο για τις δικύλινδρες των 1200cc όσο και για τις τετρακύλινδρες των 1000cc.

Το ελάχιστο όριο για το βάρος παραμένει δηλαδή όσο ήταν για τις τετρακύλινδρες μοτοσυκλέτες, όμως τα δικύλινδρα των 1200cc μπορούν πλέον να απαλλαγούν από 6kg βάρους τα οποία τα επιβάρυναν μέχρι τώρα.

Η αλλαγή αυτή έγινε μετά από έντονες διαμαρτυρίες των συμμετοχών με Ducati που έφτασαν ως την απειλή της αποχώρησης από την «πιο εργοστασιακή» συμμετοχή, αυτή της Althea Ducati.

Για την εξισορρόπηση της απόδοσης, θα εξακολουθήσουν ωστόσο να ισχύουν οι σχετικοί κανόνες:

«Για τα δικύλινδρα των 1200cc: Το ελάχιστο βάρος θα μπορεί να αυξηθεί δύο φορές μέσα στη χρονιά, από 3 κιλά κάθε φορά, στα 168kg και 171kg αντίστοιχα. Το ανώτατο όριο είναι τα 171kg, όσο είναι και σήμερα. Αν αυτό το μέτρο αποδειχθεί ανεπαρκές, τότε θα εφαρμοστεί η μείωση της εισαγωγής αέρα, σύμφωνα με τις σχετικές διατάξεις που περιγράφονται στο άρθρο 2.4.8.1.3.».

«Μετατροπές στο πλαίσιο και το ψαλίδι και συγκεκριμένα στην περιοχή έδρασης του ψαλιδιού, επιτρέπονται (σε σχέση με τις μοτοσυκλέτες παραγωγής), σε ένα εύρος +/-5 mm οριζόντιας ή κατακόρυφης μετατόπισης».

Το προστατευτικό για το λεβιέ του εμπρός φρένου, η υποχρεωτική τοποθέτηση κόκκινου φωτός στο πίσω μέρος της μοτοσυκλέτας σε βρόχινους αγώνες και οι ψεύτικοι, αυτοκόλλητοι “προβολείς” καθώς επίσης και η χρήση τροχών 17″ (από 16,5) ήταν αλλαγές που αναμένονταν και πλέον έγιναν επίσημες.