Συστήματα «Head up Display» (HUD) έχουν παρουσιαστεί πειραματικά από πολλούς κατασκευαστές, αυτοκινήτων κυρίως, αλλά και κρανών. Όμως πολύ σπάνια κατόρθωσαν να περάσουν στην παραγωγή κι αυτό χωρίς ιδιαίτερη εμπορική επιτυχία.
Κι όμως, τα συστήματα HUD είναι ιδανικά για τις σύγχρονες μοτοσυκλέτες, που προσφέρουν όλο και περισσότερη πληροφόρηση στον αναβάτη, ο οποίος όμως είναι αναγκασμένος να τραβάει τα μάτια του από το δρόμο για να κοιτάξει κάποια οθόνη.
Αν κάποια εταιρεία καταφέρει να προσφέρει ένα απλό και λειτουργικό σύστημα προβολής δεδομένων στο παρμπρίζ ή στη ζελατίνα του κράνους, είναι βέβαιο πως θα βρει ενδιαφερόμενους να το αποκτήσουν. Η τεχνολογία υπάρχει, απαιτείται όμως η έξυπνη προσαρμογή της στα μοτοσυκλετιστικά δεδομένα. Και αυτό ακριβώς ελπίζει να πετύχει μια ομάδα ρώσων ερευνητών με το LiveMap.
Το LiveMap θα πωλείται ως ολοκληρωμένο σύστημα, ενσωματωμένο σε ένα κράνος από ανθρακονήματα που δεν θα απαιτεί την προσθήκη εξαρτημάτων. Θα περιλαμβάνει GPS, φωνητική ενεργοποίηση, δύο σετ ακουστικών, ένα γυροσκόπιο, ψηφιακή πυξίδα και επιταχυνσιόμετρο, όλα τακτοποιημένα στο κράνος.
Οι πληροφορίες προβάλλονται στη ζελατίνα, και χάρη στην πυξίδα μπορούν να μετακινούνται ακολουθώντας τις κινήσεις του κεφαλιού.
Ένας αισθητήρας αυξομειώνει τη φωτεινότητα της προβολής ανάλογα με τις συνθήκες του περιβάλλοντος. Η στάνταρ προβολή δείχνει τα ελάχιστα απαραίτητα στοιχεία, όμως κατά περίπτωση θα προβάλλει και επιπλέον, όπως για παράδειγμα έναν ευρύτερο χάρτη της περιοχής στην οποία κινείται ο αναβάτης και όχι μόνον την κατεύθυνση.
Οι μπαταρίες θα έχουν διάρκεια μίας ημέρας και μετά θα επαναφορτίζονται μέσω καλωδίου USB. Ένα θέμα που πρέπει να αξιολογηθεί στην τελική μορφή είναι αυτό του βάρους. Οι επιπρόσθετες συσκευές και ο εξοπλισμός στις μέχρι τώρα προσπάθειες ανέβαζαν το συνολικό βάρος του κράνους σε επίπεδα που το έκαναν μη πρακτικό, ειδικά για πολύωρη χρήση.
Ωστόσο η αξιοποίηση σύγχρονων υπερελαφρών υλικών, όπως τα ανθρακονήματα, αλλά και η ελαχιστοποίηση του όγκου των ηλεκτρονικών συσκευών, δίνουν ελπίδες ότι η νέα αυτή προσπάθεια ενός Head up Display για μοτοσυκλετιστές θα παραμένει μέσα στα αποδεκτά όρια βάρους, μέχρι το 1,5 κιλό δηλαδή.
Η εξέλιξη του LiveMap έχει χρηματοδοτηθεί κυρίως μέσω crowdfunding (διαδικτυακή μικροχρηματοδότηση) αλλά και μέσω δωρεών ή επιχορηγήσεων και έχει ήδη προχωρήσει αρκετά. Η αναγνώριση φωνής σε πρώτο στάδιο θα λειτουργεί μόνον στην αγγλική γλώσσα, καθώς η πρώτη παραγωγή σχεδιάζεται να εξαχθεί στις ΗΠΑ και άλλες αγγλόφωνες χώρες.
Το βίντεο μιλάει για τους ανθρώπους του project και τα κατορθώματά τους…