Όσοι έχουν οδηγήσει μοτοσυκλέτα έστω κάποια στιγμή στη ζωή τους, θα θυμούνται να είχαν κάποια εμπλοκή με αυτοκίνητο. Η μοτοσυκλέτα έχει μικρό όγκο όταν την κοιτάς από το εμπρός ή το πίσω μέρος της και ως εκ τούτου δεν γίνεται εύκολα ορατή.
Οι ταχύτητές τους αυξομειώνονται πιο εύκολα, ενώ επιταχύνουν πολύ πιο γρήγορα από τα αυτοκίνητα. Στην «τετράτροχη κοινωνία» μας, το πρόβλημα είναι ότι οι οδηγοί αυτοκινήτου έχουν συνηθίσει να αναζητούν και να εντοπίζουν άλλα αυτοκίνητα στους καθρέφτες τους και στις διασταυρώσεις, όχι μοτοσυκλέτες.
Το αποτέλεσμα είναι οι «στενές επαφές» να είναι συχνές, ενίοτε τραγικές και στις περισσότερες περιπτώσεις αποτελούν προϊόν απροσεξίας. Έχει γίνει «υποχρέωση» του οδηγού της μοτοσυκλέτας να φροντίζει για την ασφάλειά του. Να εντοπίζει τους ενδεχόμενους κινδύνους, «διαβάζοντας» τους οδηγούς των αυτοκινήτων και τις προθέσεις τους.
Η BMW εργάζεται πάνω σε ένα σύστημα «επικοινωνίας και εντοπισμού» άλλων οχημάτων το οποίο ονομάζει «car-to-x communication system» και συνδέει τα οχήματα μεταξύ τους ώστε να διευρύνει τον ορίζοντα ελέγχου των οδηγών. Η BMW ελπίζει ότι διαφορετικά οχήματα θα είναι σε θέση να ειδοποιούν και να «μιλάνε» μεταξύ τους, με σκοπό να μειωθούν οι εμπλοκές.
Μέχρι να ολοκληρωθεί το πρόγραμμα «car-to-x communication» που είναι και μια υπερ-παραγωγή του γερμανικού εργοστασίου, ένα άλλο απλούστερο πρόγραμμα της BMW δείχνει πιο ενδιαφέρον για τους μοτοσυκλετιστές. Το ConnectedRide θα βοηθήσει τους μοτοσυκλετιστές ώστε να μειώσουν την ανησυχία τους.
Ειδοποιεί τον αναβάτη για αλλαγές στις συνθήκες του δρόμου εμπρός του, αλλά κυρίως ειδοποιεί τους οδηγούς των αυτοκινήτων όταν μία μοτοσυκλέτα βρίσκεται σε κοντινή απόσταση.
Άλλα πλεονεκτήματα του συστήματος είναι ότι ειδοποιεί οδηγούς και αναβάτες για την ύπαρξη οχήματος σε μικρή απόσταση πίσω τους και σε «τυφλές» περιοχές του οπτικού τους πεδίου. Επίσης εάν η πορεία του άλλου οχήματος διασταυρώνεται με την πορεία του μοτοσυκλετιστή, ειδοποιεί ακόμη κι αν δεν υπάρχει οπτική επαφή.
Το σύστημα μπορεί να βοηθήσει και στην αποσυμφόρηση της κυκλοφορίας αλλά και σε άλλες χρήσεις όσο ωριμάζει τα επόμενα χρόνια. Για την ώρα η BMW Group πειραματίζεται με 20 αυτοκίνητα και 5 μοτοσυκλέτες στους γερμανικούς δρόμους ώστε να αποφασίσει ποιο δρόμο θα πάρει για την εξέλιξη του.
Η εφαρμογή πάντως κάνει συνειρμούς για το επόμενο βήμα της αυτοκίνησης όπου τα οχήματα θα κινούνται «μόνα τους» ελεγχόμενα από ηλεκτρονικούς υπολογιστές, εντός και εκτός του οχήματος…