Μόλις στις 11 Αυγούστου γράφαμε ότι επίκειται η μονιμοποίηση της διήθησης, καθώς η πρόταση νόμου ΑΒ 51 πήρε την απαραίτητη έγκριση της πολιτειακής Γερουσίας και απέμενε μια διεκπεραιωτική διαδικασία για να τεθεί σε ισχύ. Πράγματι μέσα σε δύο εβδομάδες οι διαδικασίες ολοκληρώθηκαν και ο κυβερνήτης της Καλιφόρνιας, Jerry Brown, υπέγραψε το νέο νόμο. Η Καλιφόρνια είναι η πρώτη αμερικάνικη πολιτεία που ενσωματώνει τη διήθηση των μοτοσυκλετών στον Οδικό της Κώδικα (CVC, California Vehicle Code). Η εξέλιξη αυτή όχι μόνο καθιστά νόμιμη την οδήγηση ανάμεσα στις λωρίδες, αλλά προτρέπει τις διάφορες υπηρεσίες να συντάξουν τις κατάλληλες οδηγίες για την εκπαίδευση των οδηγών στην ορθή «διηθητική» οδήγηση. Όπως έχουμε γράψει σε δύο προηγούμενα άρθρα (εδώ και εδώ), ο νέος νόμος δεν αποσαφηνίζει πως πρέπει να κινείται ο αναβάτης ανάμεσα στις λωρίδες, ώστε να θεωρείται η οδήγησή του «ασφαλής και συνετή». Τέτοιος ορισμός περιλαμβανόταν στο πρώτο σχέδιο του νόμου ΑΒ 51 που όμως είχε απορριφθεί πέρσι από την Βουλή της Καλιφόρνια. Επιπλέον, ο νόμος AB 51 αφήνει άλυτα ορισμένα νομικά ζητήματα, όπως την απόδοση των σχετικών νομοθετικών αρμοδιοτήτων στην εκτελεστική εξουσία. Ωστόσο από πολλούς του χώρου των δύο τροχών η εξέλιξη θεωρείται θρίαμβος, καθώς πιστεύεται ότι αποτελεί θετική απόφαση για τον μοτοσυκλετισμό. Στην πράξη ο νέος νόμος δεν βοηθά καθόλου στην διευκρίνηση του τί σημαίνει «ασφαλής και συνετή διήθηση» και άρα αφήνει τους αναβάτες που θα εμπλακούν σε ατύχημα, έκθετους στις ορέξεις των οργάνων του νόμου ή των ασφαλιστικών εταιρειών που θα μπορούν να δίνουν διάφορες ερμηνείες στην «ασφαλή και συνετή οδήγηση» ανάλογα με την περίπτωση και το τί βολεύει. Όπως βλέπουμε, τα πράγματα δεν είναι ακόμη απόλυτα ξεκάθαρα και ο μοτοσυκλετιστής παρά τη νομιμοποίηση της πρακτικής, είναι ουσιαστικά ξεκρέμαστος. Όμως η υπογραφή του νόμου είναι ένα πολύ σημαντικό πρώτο βήμα, αφού αφενός αναγνωρίζει πλέον την πρακτική της διήθησης ως νόμιμη οδήγηση, και αφετέρου τελικά θα ακολουθήσει η καταγραφή των κανόνων που τη διέπουν. Τότε πράγματι θα φύγει ένα μεγάλο βάρος από την πλάτη των μοτοσυκλετιστών, αφού ως σήμερα, ακόμη κι όταν δεν απαγορεύεται ρητά στον ΚΟΚ, η διήθηση αποτελεί πρώτης τάξεως ευκαιρία και πρόφαση για να χαρακτηριστεί όποιος τη χρησιμοποιεί σαν «επικίνδυνος, ανασφαλής, παράλογος, αντικοινωνικός» κ.ο.κ… Θανάσης Χούντρας