Τα δύο αδέρφια, ο Rob και ο Chris Chappell, έχουν μια κάπως ασυνήθιστη προσέγγιση στο πώς μπορεί να λειτουργεί μια εταιρεία. Είναι ιδιοκτήτες της Chappell Customs και ως εδώ τίποτα το παράξενο.
Το φρύδι αρχίζει να «ανασηκώνεται» όταν μαθαίνει κανείς ότι ο Rob ζει κοντά στο Τορόντο του Καναδά, ενώ ο Chris στο Λος Άντζελες των ΗΠΑ, κάπου 4.000 χλμ. μακριά δηλαδή.
Η απόσταση δεν τους εμποδίζει να είναι επιτυχημένοι στη δουλειά τους. Η Chappel Customs καταπιάνεται κυρίως με ιδιοκατασκευές, έχοντας να επιδείξει μια σειρά πολύ ιδιαίτερων Yamaha XS 650.
Η εικονιζόμενη «μεταποιημένη» Honda ξεκίνησε σαν μια CB900F του 1982 και τώρα αποτελεί την προσωπική μοτοσυκλέτα του Rob. Η κατασκευή της έγινε κυρίως στον Καναδά. Ο Rob την αγόρασε σαν ανταλλακτικά πριν δύο χρόνια και από τότε βήμα-βήμα την ανασυνέθεσε, αλλά βέβαια με έναν τελείως προσωπικό τρόπο.
«Ήθελα να δημιουργήσω μια μοτοσυκλέτα με σύγχρονες γεωμετρία και αναρτήσεις, όπως έχει η αγωνιστική μου», λέει. «Ταυτόχρονα όμως ήθελα να κρατήσω και αναδείξω τον δυναμικό “πυρήνα” της μοτοσυκλέτας εκείνης, τον κινητήρα και το ρεζερβουάρ της. Η εικόνα που ήθελα να δημιουργήσω ήταν αυτή μιας muscle bike, όπως θα την έφτιαχνε σήμερα η Honda».
Από το ορίτζιναλ πλαίσιο απέμεινε μόνον ο κλωβός του κινητήρα. Το υποπλαίσιο και οι όποιες άλλες προεξοχές πριονίστηκαν και αφαιρέθηκαν χωρίς τύψεις.
«Κάθε ανούσια εσοχή ή απόφυση έφυγε», εξηγεί ο Rob. «Έφτιαξα νέες βάσεις ώστε να δεχτούν τα ρυθμιζόμενα μαρσπιέ της CBR1000, συγκόλλησα ένα νέο υποπλαίσιο και κατασκεύασα στον τόρνο μια ειδική υποδοχή, ώστε να προσαρμόσω ένα μονό αμορτισέρ».
Δουλεύοντας από τα εμπρός προς τα πίσω, ο Rob άλλαξε όλα τα περιφερειακά, δυναμικά και στατικά. Και έτσι τώρα θαυμάζουμε στη μάσκα έναν προβολέα από Harley-Davidson V-Rod στηριγμένο σε μια ιδιοφυή βάση που παίζει και τον ρόλο ρυθμιζόμενου στοπ τιμονιού.
Μπροστά συναντάμε ένα ανεστραμμένο από Suzuki GSX-R750 του 2006. Οι δίσκοι είναι «μαργαρίτες», η αντλία εμπρός φρένου ακτινική από Honda Fireblade, ενώ από το ίδιο μοντέλο προέρχονται και τα χειριστήρια ενώ τα σωληνάκια φρένων είναι μεταλλικά.
Ο Rob έφτιαξε με τα χέρια του στον τόρνο και την πάνω πλάκα του πιρουνιού, στην οποία στηρίζεται και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων, μέσω μιας αλουμινένιας βάσης κατασκευασμένης με εξαιρετική λεπτομέρεια και φινίρισμα σε μηχανή CNC. Τέλος άλλαξε το στάνταρ τιμόνι με ένα σετ κλιπινς της Woodcraft.
Το νέο «σουλούπι» ολοκληρώθηκε με τον χειροποίητο κοκοβιό από φάιμπεργκλας, με βάση ένα καλούπι που έχει ξαναχρησιμοποιήσει σε άλλα πρότζεκτ. Και άλλαξε την στάνταρ τάπα ρεζερβουάρ με μία αεροπορικού τύπου που ανοίγει σε ¼ της στροφής της.
Το ψαλίδι υπεκλάπη από ένα Honda CBR600F4i, αφού πρώτα υπέστη κατεργασία για να χωρέσει στο πλαίσιο της CB900F. Ο Rob αφαίρεσε τη βάση αμορτισέρ της F4i και κατασκεύασε μία ο ίδιος, ώστε να προσαρμόσει ένα αμορτισέρ από Yamaha YZF-R6.
Από CBR600F4i προέρχεται και ο πίσω τροχός. «Λόγω του ότι είναι φαρδύτερο και το πίσω γρανάζι ξεφεύγει από την ευθεία, αναγκάστηκα να προσθέσω έναν αποστάτη στο μπροστινό, ώστε να έρθουν στα ίσια», λέει.
Στο τέλος φρόντισε και τον κινητήρα. Τον ανακατασκεύασε πλήρως, ανοίγοντάς τον στα 985 κυβικά και τον ρύθμισε ώστε να ανασαίνει μέσω τεσσάρων Keihin CR31.
Η εξάτμιση είναι προσαρμογή μιας racing 750 με αρκετές αλλαγές πάντως για να ταιριάξει στο πλαίσιο της CB900F.
«Κάνει τρομαχτικό σαματά όμως, ακόμα και με το σιλανσιέ που της φόρεσα, οπότε στα άμεσα σχέδιά μου είναι κάτι πιο ήσυχο, από τιτάνιο αυτή τη φορά, με κανονικό σιλανσιέ. Για να μη μου “ψήνονται” τα πόδια, χρησιμοποίησα και 50 εκατ. αντιθερμικής επένδυσης στο σωλήνα».
Πλαίσιο, καπάκια κινητήρα και ζάντες βάφηκαν ηλεκτροστατικά. Ο ίδιος δημιούργησε το χρώμα και ο ίδιος έβαψε με αυτό τη μοτοσυκλέτα του. Μόνον τη σέλα έστειλε στην Καλιφόρνια, στον αδερφό του, γιατί διαθέτει στο αμερικάνικο τμήμα της επιχείρησης κάποιους εξαιρετικούς ταπετσέρηδες.
Τέλος αντικατέστησε την κλειδαριά με μία από αυτοκίνητο, που σημαίνει ότι βάζει το κλειδί στην υποδοχή, το γυρίζει και «μπράοοοο!», ανασταίνει νεκρούς ο κινητήρας.
Ο Καναδάς μάς πέφτει κάπως μακριά, αλλά για όσους ενδιαφέρονται, όλες οι πληροφορίες βρίσκονται στο chappellcustoms.com.