Το φως της δημοσιότητας βλέπουν οι πρώτες φωτογραφίες της επερχόμενης Bimota με μηχανικό υπερσυμπιεστή και την κωδική ονομασία DB11 VLX, την οποία αυτόν τον καιρό εξελίσσει το ιταλικό εργοστάσιο στις παρυφές του Σαν Μαρίνο.

Πάρθηκαν από κάποιον που δουλεύει ή έχει πρόσβαση στα άδυτα της εταιρείας και δείχνουν μια ολοκληρωμένη μοτοσυκλέτα με την προσθήκη ενός εξωτερικού κιτ συμπίεσης που παίρνει κίνηση από τον στρόφαλο. Σύμφωνα με ανεπιβεβαίωτα δημοσιεύματα θα διατίθεται από του χρόνου στην αγορά.

Είναι προφανώς βασισμένη στη στάνταρ DB11 (το όνομα σημαίνει το 11ο μοντέλο Ducati – Bimota) η οποία είναι αυτόν τον καιρό το μπεστ σέλερ της φίρμας. Φορά τον κινητήρα V2 90ο της Diavel με τους 162 ίππους από 1.198 κυβικά εκατοστά και το πλαίσιο αποτελεί αναβάθμιση εκείνου των DB7 & DB9 (με τους κινητήρες των 1098 και 1198 αντίστοιχα).

Η Bimota είναι μια ριζοσπαστική εταιρεία που έχει φαλιρίσει και αναστηθεί πολλές φορές στη διάρκεια της επιχειρηματικής της ζωής, παρουσιάζοντας σημαντικές μοτοσυκλέτες και καινοτομίες που άλλοτε έσπρωξαν μπροστά τα τεχνολογικά όρια, και άλλοτε αποδείχτηκαν παταγώδεις αποτυχίες.

Κανείς όμως δεν μπορεί να την κατηγορήσει ως μη τολμηρή. Αποφάσισε λοιπόν ότι οι 162 ίπποι δεν επαρκούν για να απολαύσει κανείς τη DB11 όπως της αξίζει. Και έτσι οι μηχανικοί της πρόσθεσαν έναν μηχανικό υπερσυμπιεστή (supercharger ή kompressor), ανεβάζοντας την ιπποδύναμη στους 191 ίππους, για να κοντράρει τη BMW S1000RR και το Kawasaki ZX-10R.

Οι 30 παραπανίσιοι ίπποι δεν είναι συγκλονιστικό αποτέλεσμα, αλλά η προτεραιότητα έχει δοθεί στην φιλικότητα της απόδοσης. Τα οφέλη είναι πρώτον, ότι το κιτ του υπερσυμπιεστή επιβαρύνει κατά 5 μόλις κιλά το αρχικό βάρος της DB11 που δεν ξεπερνά τα 175 (στεγνό).

Δεύτερον, επειδή ο κινητήρας της Diavel δεν είναι ιδιαίτερα «ζορισμένος», δεν χρειάστηκε ιδιαίτερη επαναρύθμιση, πράγμα θετικό, καθώς ο κινητήρας είναι τόσο προηγμένος και πολύπλοκος στη διαχείρισή του, που δύσκολα θα κατάφερνε η Bimota να τον ρυθμίσει τόσο καλά, όσο η πολύ πιο έμπειρη Ducati.

Ενδεικτικό της «plug and play» εφαρμογής του κιτ είναι η διατήρηση της σχέσης συμπίεσης στο πολύ ψηλό 11,5:1 του στάνταρ κινητήρα.

Οι υπερσυμπιεστές που παίρνουν κίνηση με ιμάντα από τον στρόφαλο αντί από τα καυσαέρια, ταιριάζουν περισσότερο στις μοτοσυκλέτες. Κυρίως διότι έτσι αποφεύγεται η «υστέρηση» του τούρμπο, που επηρεάζει τη συμπεριφορά και την ασφάλεια ενός δικύκλου πολύ περισσότερο από ό,τι ενός αυτοκινήτου.

Επιπρόσθετα, είναι αποτελεσματικοί ήδη από τις πολύ χαμηλές στροφές. Όπως αποκάλυψαν οι αναβάτες δοκιμών της Bimota σε βρετανική εφημερίδα, το κατέβασμα της δύναμης στο δρόμο έρχεται πολύ γλυκά και γραμμικά, ακριβώς όπως στη στάνταρ μοτοσυκλέτα.

Η DB11 VLX δεν πρόκειται να αποτελέσει την αρχή μιας νέας γκάμας της Bimota. Στην πραγματικότητα, η νέα γκάμα που τώρα στήνεται με πρώτο μοντέλο την BB3, θα κινείται όπως αποκαλύπτει και το όνομά του από τον κινητήρα της BMW S 1000 RR.

Η BB3 θα παρουσιαστεί κατά πάσα πιθανότητα στην έκθεση του Μιλάνου EICMA, το Νοέμβριο.