Μοντέρνος σχεδιασμός, κομψός με έντονες καμπύλες, μελετημένος σε αερο-σήραγγα, πλούσιος εξοπλισμός και κορυφαίες επιδόσεις.
Το X10 είναι ο τελευταίος κληρονόμος της μακράς παράδοσης των GT της Piaggio, που εδώ και δύο δεκαετίες έχουν επηρεάσει τις τάσεις σε αυτό το «αριστοκρατικό» τμήμα της αγοράς. Μια επιτυχία που μπορεί να μετρηθεί με περισσότερα από 400.000 οχήματα που έχουν πουληθεί σε διάφορες εκδόσεις αυθεντικών σημείων αναφοράς της κατηγορίας, όπως το Hexagon, το X8, το Χ9 και το XEvo.
Με ηλεκτρικά ρυθμιζόμενη πίσω ανάρτηση, διπλό σύστημα ABS και ASR, χειρόφρενο ενσωματωμένο στο πλαϊνό σταντ, το X10 έχει σχεδιαστεί για να εξασφαλίζει άνεση, λειτουργικότητα και ασφάλεια.
Διαθέτει επίσης ενσωματωμένο υπολογιστή με οθόνη LCD, διακόπτες με φωτιζόμενες ενδείξεις, μεγάλη ζελατίνα, τριπλό ντουλαπάκι και μεγάλο αποθηκευτικό χώρο. Βγαίνει με τρεις σύγχρονους κινητήρες – 125, 350 και 500 κ.εκ.- για να καλύπτει τις διαφορετικές ανάγκες μετακίνησης.
Στο εσωτερικό του φωτιστικού σώματος μπροστά, ένα φωτεινό πλαίσιο παραπέμπει στη διάσημη «γραβάτα» που για χρόνια χαρακτηρίζει την πρόσθια όψη των μοντέλων της Piaggio. Ένας φόρος τιμής στην παράδοση, με σύγχρονο τρόπο. Μια σειρά led υψηλής απόδοσης τοποθετημένα σε μια σατινέ επιφάνεια ανάλογου σχήματος, αποτελούν και τα φώτα θέσης.
Μια ακόμη λεπτομέρεια που συνδέει το X10 με τα τελευταία μοντέλα της γκάμας Piaggio είναι η μεταλλικής υφής φάσα, που διατρέχει οριζόντια το σύνολο του οχήματος. Μαλακές επιφάνειες εναλλάσσονται με πιο σκληρά σημεία, δημιουργώντας εναλλάξ κοίλες και κυρτές γραμμές, ενώ η ομαλή ροή αποπνέει δύναμη και δυναμισμό.
Το πίσω μέρος χαρακτηρίζεται από την ουρά, εμπνευσμένη σχεδιαστικά από το χώρο των αυτοκινήτων, ενώ ξεχωρίζουν οι δύο μεγάλες χειρολαβές, που δένουν με τις πλαϊνές γραμμές. Εντυπωσιακός είναι και ο πίνακας οργάνων που προσφέρει πληθώρα πληροφοριών, παρόμοιος ως προς τη μορφή και το περιεχόμενο του πίνακα οργάνων ενός πολυτελούς sedan.
Στην οθόνη εμφανίζεται ποικιλία πληροφοριών: μέση και τη στιγμιαία κατανάλωση καυσίμου, μέση και μέγιστη ταχύτητα, αυτονομία, στάθμη καυσίμου, θερμοκρασία ψυκτικού υγρού, χρόνος ταξιδιού, ώρα, θερμοκρασία περιβάλλοντος με προειδοποίηση για πάγο, ένδειξη για την επιλογή της χαρτογράφησης της μονάδας ελέγχου του κινητήρα, το επίπεδο της ηλεκτρικά ρυθμιζόμενης προφόρτισης του αμορτισέρ (στο 500), δύο χιλιομετρητές και τάση της μπαταρίας.
Το διπλό μπουτόν «up and down» για την προφόρτιση του ελατηρίου του αμορτισέρ (για το 500) και τα μπουτόν του ASR και των αλάρμ είναι τοποθετημένα στο πίσω τμήμα της ποδιάς, κάτω από το τιμόνι, μαζί με τα αντίστοιχα για το άνοιγμα της σέλας και για το καπάκι του ρεζερβουάρ, το οποίο βρίσκεται στο κεντρικό τούνελ, επιτρέποντας την εύκολη πλήρωση.
Η μεγάλη και άνετη σέλα του X10, με ύψος μόλις 760 χιλιοστά από το έδαφος, είναι το αποτέλεσμα εργονομικής μελέτης με στόχο να προσφέρει στον αναβάτη μία θέση άνετη και σταθερή.
Η διαμήκης ρύθμιση του εργονομικού μαξιλαριού στη σέλα επιτρέπει τη διαμόρφωση του διαθέσιμου χώρου για τον συνεπιβάτη και ταυτόχρονα παρέχει την καλύτερη δυνατή στήριξη στη μέση του οδηγού. Η διαφορά ύψους μεταξύ της θέσης του οδηγού και εκείνης του συνεπιβάτη είναι μειωμένη στα 109 χιλιοστά, για ακόμα καλύτερη προστασία του τελευταίου από τον αέρα.
Η προστασία είναι πλήρης χάρη και στα δύο διαφανή πλαστικά προστατευτικά στα πλαϊνά της ποδιάς, που έχουν μελετηθεί στην αεροδυναμική σήραγγα, και απομακρύνουν τον αέρα από όλη την πλευρά.
Το νέο Piaggio X10 προσφέρει πληθωρικούς χώρους αποθήκευσης. Στο πίσω τμήμα της ποδιάς βρίσκεται ένα ντουλαπάκι, από τα μεγαλύτερα στην κατηγορία –που διαθέτει πρίζα ρεύματος 12V– ενώ υπάρχουν επιπλέον δύο μικρότερα για τα διάφορα μικροαντικείμενα. Το αριστερό διαθέτει επίσης θύρα USB, για την τροφοδοσία του κινητού τηλεφώνου ή του συστήματος πλοήγησης.
Η σέλα που κρατιέται ανοιχτή χάρη σε ένα πρακτικό σύστημα με αμορτισέρ, κρύβει ένα μεγάλο αποθηκευτικό χώρο, που διαθέτει αντικραδασμική επένδυση και φωτισμό. Μπορεί να φιλοξενήσει –στις εκδόσεις 125 και 350- δύο ανοιγόμενα κράνη, χάρη στη χωρητικότητα πάνω από 52 λίτρα. Στην έκδοση 500 ο χώρος κάτω από τη σέλα μπορεί να φιλοξενήσει ένα ανοιγόμενο κράνος και ένα κράνος demi-jet.
Τρεις κινητήρες
Το νέο Piaggio X10 διατίθεται με τρεις κινητήρες –125, 350 και 500cc– για να ταιριάζει σε κάθε τύπο χρήστη και τις νέες κατηγορίες διπλωμάτων. Οι νεότεροι αναβάτες, μπορούν να επιλέξουν την έκδοση που είναι εξοπλισμένη με το μονοκύλινδρο κινητήρα 125 κ.εκ., 4χρονο, 4βάλβιδο, υγρόψυκτο με ηλεκτρονικό ψεκασμό.
Για πιο έμπειρους αναβάτες που αναζητούν τον συνδυασμό απόδοσης, συμπαγών διαστάσεων και χαμηλής κατανάλωσης, προσφέρεται ο νέος κινητήρας 350 κ.εκ. Μονοκύλινδρος, 4χρονος, με 4 βαλβίδες και ηλεκτρονικό ψεκασμό κινητήρα, έχει «κοκοράκια» με έδραση σε ρουλεμάν, ξηρό κάρτερ λίπανσης και πολύ-δισκο φυγοκενρικό συμπλέκτη σε μπάνιο λαδιού.
Ο συνδυασμός αυτών των λύσεων έδωσε τη δυνατότητα να επιτευχθεί μέγιστη ισχύς συγκρίσιμη με εκείνη μεγαλύτερων κυβισμών. Με απόδοση 24,5kW αντιστοιχεί στην κατηγορία διπλωμάτων μέχρι 25 Kw ενώ υψηλή είναι και η τιμή της μέγιστης ροπής, στα 3,3 kgm.
Υπάρχει δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε δύο διαφορετικές χαρτογραφήσεις της ηλεκτρονικής μονάδας ελέγχου, από ένα διακόπτη στο τιμόνι. Συνεισφέρουν στη βελτιστοποίηση της διαχείρισης του κινητήρα και τη μεγιστοποίηση της καλυπτόμενης απόστασης.
Ο κινητήρας του 500 προσφέρει μέγιστη ισχύ 30 kW και ροπή 4,7 kgm, τιμές που τον τοποθετούν ψηλά στην κατηγορία του. Το σύστημα των δύο μπουζί έχει επιλεγεί για τη βελτιστοποίηση της καύσης στο εσωτερικό του κυλίνδρου, μείωση του θορύβου και της εκπομπής ρύπων.
Το αποτέλεσμα είναι ένας εύστροφος, υψηλής απόδοσης κινητήρας, με γεμάτη απόδοση στις χαμηλές και μεσαίες στροφές.
Αναρτήσεις και σύστημα φρένων
Οι εκδόσεις 125 και 350 είναι εξοπλισμένες με δύο υδραυλικά αμορτισέρ με ρυθμιζόμενη προφόρτιση σε 4 θέσεις και διαδρομή 120 χιλ. Στην έκδοση 500 κυβικών έχει τοποθετηθεί υδραυλικό τηλεσκοπικό πιρούνι διαμέτρου 41mm και ένα αμορτισέρ με μοχλικό, που διαθέτει ηλεκτρικά ρυθμιζόμενη προφόρτιση.
Το Piaggio X10 διαθέτει φρένα με δύο δίσκους 280 χιλ. μπροστά και μονό δίσκο 240 χιλ. πίσω, με σύστημα συνδυασμένης λειτουργίας στο στάνταρ εξοπλισμό. Υπάρχει η έξτρα δυνατότητα να ενοποιηθεί με το διπλό σύστημα ABS / ASR (Acceleration Slippery Regulation).
Με τη συνδυασμένη λειτουργία πέδησης η δεξιά μανέτα λειτουργεί σε μία μόνο από τις μπροστινές δαγκάνες, ενώ η αριστερή επενεργεί ταυτόχρονα στην άλλη δαγκάνα εμπρός αλλά και στην πίσω. Μια βαλβίδα διανομής διορθώνει την πίεση του εμπρός φρένου, σε συνάρτηση με εκείνη του πίσω, έτσι ώστε να επιτυγχάνονται υψηλότερες επιδόσεις φρεναρίσματος. Ταυτόχρονα αποφεύγεται το μπλοκάρισμα του εμπρός τροχού σε επιφάνειες με μειωμένη πρόσφυση.
Το σύστημα ASR, χρησιμοποιεί τα ηλεκτρονικά και τους αισθητήρες του ABS για να συγκρίνει την ταχύτητα περιστροφής των δύο τροχών. Όταν οι αισθητήρες διαπιστώσουν υπερβολική περιστροφή του πίσω τροχού, παρεμβαίνει η μονάδα ελέγχου (πρώτα στην ανάφλεξη και στη συνέχεια, αν χρειαστεί, και στην τροφοδοσία) για να αποτρέψει την ολίσθηση και να αποφευχθεί η απώλεια ελέγχου του οχήματος.
Το σύστημα ASR μπορεί να απενεργοποιηθεί μέσω ενός μπουτόν στο πίσω μέρος της ποδιάς, αλλά ενεργοποιείται και πάλι αυτόματα σε κάθε επανεκκίνηση του κινητήρα.
Ένα ακόμη χαρακτηριστικό του νέου Piaggio X10 είναι η ύπαρξη χειρόφρενου ενσωματωμένου στο πλαϊνό σταντ. Σε κάθε χρήση του σταντ το χειρόφρενο ενεργοποιείται αυτόματα, διατηρώντας το X10 σταθερό ακόμα και σε δρόμους με κλίση.
Aξεσουάρ
Βαλιτσάκι 37 ή 50lt στα χρώματα του οχήματος
Παρμπρίζ σπορ φιμέ
Κουκούλα οχήματος
Προστασία ποδιών
Ηλεκτρονικό αντικλεπτικό
PMP (Piaggio Multimedia Platform)
Σύστημα στήριξης multimedia
Σέλα comfort με gel
Πλάτη συνεπιβάτη (αναμένεται)
Σακίδιο ποδιάς
Εσωτερική τσάντα βαλίτσας
Διαθέσιμες εκδόσεις και τιμές
Επιπλέον της βασικής έκδοσης, το νέο Piaggio X10 διατίθεται και στην έκδοση Executive, με πιο πλούσιο βασικό εξοπλισμό, που συμπεριλαμβάνει και το σύστημα ABS και ASR.
Το νέο X10 είναι διαθέσιμο στα σημεία πώλησης Piaggio, στις παρακάτω εκδόσεις:
Χ10 350: 5.300 ευρώ
Χ10 350 ABS EXECUTIVE: 6.200 ευρώ
Χ10 500 ABS EXECUTIVE: 7.750 ευρώ
Τα μοντέλα συνοδεύονται από ολοκληρωμένο πακέτο υπηρεσιών, με δυνατότητα επέκτασης εργοστασιακής εγγύησης για 2 επιπλέον χρόνια και ευέλικτα χρηματοδοτικά προγράμματα, με προκαταβολή από 0% και έως 72 μήνες εξόφληση
Piaggio Χ10 350 – Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κινητήρας Μονοκύλινδρος 4-χρονος
Κυβισμός 330 cc
Διάμετρος / Διαδρομή 78 mm / 69 mm
Ισχύς 24,5 kW (33,3 CV) στις 8.250 στροφές/λεπτό
Ροπή 32,3 Nm (3,3 kgm) στις 6.250 στροφές/λεπτό
Σύστημα χρονισμού 4 βαλβίδες (S.O.H.C.) με μονό εκκεντροφόρο επικεφαλή
Σύστημα ψύξης Με υγρό
Τροφοδοσία Ηλεκτρονικός Ψεκασμός
Σύστημα λίπανσης Με ξηρό κάρτερ
Σύστημα εκκίνησης Μίζα
Κιβώτιο CVT με μειωτήρα ροπής
Τύπος συμπλέκτη Αυτόματος Φυγοκεντρικός Πολύδισκος σε μπάνιο λαδιού
Πλαίσιο Σωληνωτό δικτύωμα από χάλυβα υψηλής αντοχής
Ανάρτηση εμπρός Yδραυλικό τηλεσκοπικό πιρούνι Φ35
Ανάρτηση πίσω Αιωρούμενος βραχίονας με δύο υδραυλικά αμορτισέρ (& ελικοειδή ελατήρια) διπλής ενέργειας ρυθμιζόμενης προφόρτισης 4 θέσεων
Φρένο εμπρός 2 Υδραυλικά δισκόφρενα 280mm με πλευστές δαγκάνες 2 εμβόλων, συνδυασμένη πέδηση
Φρένο πίσω Υδραυλικό δισκόφρενο 240mm με πλευστή δαγκάνα 2 εμβόλων.
Σύστημα ABS/ASR Στον εξοπλισμό της έκδοσης Executive
Χειρόφρενο Ενσωματωμένο στο σταντ
Ελαστικό εμπρός Χωρίς αεροθάλαμο 120/70-15”
Ελαστικό πίσω Χωρίς αεροθάλαμο 150/70-13”
Μήκος 2265 mm
Πλάτος 800 mm
Ύψος σέλας 760 mm
Μεταξόνιο 1625 mm
Χωρητικότητα ρεζερβουάρ 15,5 lt (από τα οποία τα 2 lt ρεζέρβα)
Εκπομπές καυσαερίων Euro 3
Piaggio Χ10 500 – Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κινητήρας Μονοκύλινδρος 4-χρονος
Κυβισμός 493 cc
Διάμετρος / Διαδρομή 94 mm / 71 mm
Ισχύς 30 kW (41 CV) στις 7.250 στροφές/λεπτό
Ροπή 46 Nm (4,7 kgm) στις 5.250 στροφές/λεπτό
Σύστημα χρονισμού 4 βαλβίδες (S.O.H.C.) με μονό εκκεντροφόρο επικεφαλή
Σύστημα ψύξης Με υγρό
Τροφοδοσία Ηλεκτρονικός Ψεκασμός
Σύστημα λίπανσης Με υγρό κάρτερ
Σύστημα εκκίνησης Μίζα
Κιβώτιο CVT με μειωτήρα ροπής
Τύπος συμπλέκτη Αυτόματος Φυγοκεντρικός
Πλαίσιο Σωληνωτό δικτύωμα από χάλυβα υψηλής αντοχής
Ανάρτηση εμπρός Yδραυλικό τηλεσκοπικό πιρούνι Φ41
Ανάρτηση πίσω Αιωρούμενος βραχίονας με οριζόντια τοποθετημένο αμορτισέρ διπλής ενέργειας ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενης προφόρτισης
Φρένο εμπρός 2 Υδραυλικά δισκόφρενα 280mm με πλευστές δαγκάνες 2 εμβόλων, συνδυασμένη πέδηση
Φρένο πίσω Υδραυλικό δισκόφρενο 240mm με πλευστή δαγκάνα 2 εμβόλων.
Σύστημα ABS/ASR Στον στάνταρ εξοπλισμό
Χειρόφρενο Ενσωματωμένο στο σταντ
Ελαστικό εμπρός Χωρίς αεροθάλαμο 120/70-15”
Ελαστικό πίσω Χωρίς αεροθάλαμο 150/70-13”
Μήκος 2265 mm
Πλάτος 800 mm
Ύψος σέλας 760 mm
Μεταξόνιο 1640 mm
Χωρητικότητα ρεζερβουάρ 15,5 lt (από τα οποία τα 2 lt ρεζέρβα)
Εκπομπές καυσαερίων Euro 3