H Vectrix είναι μια εταιρεία που παράγει ηλεκτρικά σκούτερ. Είχε αρκετά οικονομικά σκαμπανεβάσματα και το 2009 χρεοκόπησε.

Πουλήθηκε στην εταιρεία μπαταριών GP (Gold Peak) του Χονκ-Κονγκ η οποία μετακίνησε την παραγωγή στην Πολωνία.

Η έδρα της Vectrix σήμερα βρίσκεται στο Middletown του Rhode Island, ενώ το Τμήμα Έρευνας και Εξέλιξης στο Νιου Μπέντφορντ της Μασσαχουσέτης. Η εταιρεία παράγει διάφορα μοντέλα, όλα ηλεκτροκίνητα σκούτερ ενώ με το Vectrix VX 1li/Li+ έχει κερδίσει τον τίτλο «Σκούτερ της Χρονιάς» από τον οργανισμό European CleanWeek 2020.

Τώρα η Vectrix ετοιμάζεται (για πολλοστή φορά είναι αλήθεια) να μπει και στην αγορά ηλεκτροκίνητων μοτοσυκλετών με το VT-1. Η μοτοσυκλέτα πλασάρεται ως το ηλεκτροκίνητο αντίστοιχο μιας μονοκύλινδρης με 125 κυβικά.

Θα έχει τελική γύρω στα 88 χαω, δηλαδή θα είναι αποκλειστικά ένα μεταφορικό εργαλείο. Ο ιδιοκτήτης της θα έχει τη δυνατότητα να αλλάζει τη μπαταρία όταν αδειάζει μέσω ειδικού ταχυσυνδέσμου (όπως σε ένα τηλεκοντρόλ), την οποία θα επαναφορτίζει ανεξάρτητα από τη μοτοσυκλέτα, συνδέοντάς την στο ρεύμα του σπιτιού ή του γραφείου του.


Η μοτοσυκλέτα θα φέρει τα συστήματα Regenerative Throttle, Battery Management System και Drive Train που ήδη λειτουργούν στα σκούτερ της Vectrix. Πρόκειται για συστήματα που ανακτούν μέρος της κινητικής ενέργειας και τη μετατρέπουν σε ηλεκτρική, φορτίζοντας την μπαταρία εν κινήσει.


Εικόνες της VT-1 δεν υπάρχουν ακόμη αλλά πολύ θα θέλαμε να μοιάζει με το πρωτότυπο ηλεκτρικό superbike του 2007 που είχε τελική 200 χαω.

Δείτε τη στο video από το σαλόνι του Μιλάνου εκείνης της χρονιά.

Και μια πιο σύγχρονη παραλλαγή από το 2012.