Στις αρχές του ’90 ήταν που πρωτογνωρίσαμε τα ανθρακονήματα. Με τις «μαγικές» τους ιδιότητες, με μηδαμινό βάρος και απίστευτη αντοχή στις καταπονήσεις, δημιούργησαν μια αύρα «υπερ-υλικού» γύρω από τις ίνες άνθρακα.
Ξαφνικά τίποτα δεν θεωρούνταν «in» αν δεν ήταν φτιαγμένο από το σκουρόχρωμο γυαλιστερό υλικό με τα χρυσαφένια καρό κάτω από την ματ, ή γυαλιστερή διαφανή επικάλυψη από ριτίνη.
Τελικά εξατμίσεων, φτερά, μανέτες, φέρινγκ, ρεζερβουάρ, καπάκια και καλύμματα, προστατευτικά αλυσίδας και ολόκληρα ψαλίδια και ζάντες, ακόμη και υποπλαίσια, όλα «έπρεπε» να είναι carbon, αλλιώς δεν μπορούσαν να προσελκύσουν την προσοχή μας στις εκθέσεις.
Κι όταν όλα έγιναν carbon, η ανθρώπινη φύση πήρε το πάνω χέρι και αρχίσαμε να το βαριόμαστε. Από τη μία η δυσκολία κατεργασίας κράτησε ψηλά τις τιμές, από την άλλη η πένθιμη και μονότονη εμφάνιση έφερε την αισθητική ανία.Το ανθρακόνημα ξέπεσε από την κορυφή των «ποθητών» υλικών. Σήμερα «in» είναι το τιτάνιο.
Τώρα όμως η βρετανική Prodrive (η ίδια εταιρεία που εξελίσσει και κατεβάζει ραλλύ αυτοκίνητα στο παγκόσμιο πρωτάθλημα) φαίνεται πως βρήκε τον τρόπο να αναζωογονήσει το ενδιαφέρον μας για το αεροδιαστημικό υλικό. Οι μηχανικοί της κατάφεραν να ανακαλύψουν μια διαδικασία μέσω της οποίας μπορούν να εγχύσουν χρώματα στο ανθρακονημάτινο πλέγμα, με εντυπωσιακό αποτέλεσμα.
Σύμφωνα με το σχετικό δελτίο Τύπου, ήδη ένας τουλάχιστον κατασκευαστής αυτοκινήτων πολυτελείας έχει εκδηλώσει την πρόθεσή του να χρησιμοποιήσει το έγχωμο ανθρακόνημα. Σύντομα, πιστεύουν οι της Prodrive, οι έγχρωμες ίνες άνθρακα θα φιγουράρουν πάλι παντού, από τα ταχύπλοα ως τα αεροσκάφη.
Λέει ο Ian Handscombe, επικεφαλής του τομέα συνθετικών υλικών: «Έχουμε πιστοποιήσει τις ιδιότητες και την ποιότητα της διαδικασίας, δημιουργώντας υπέροχα δείγματα ανθρακονήματος σε υπέροχες αποχρώσεις του καστανοκόκκινου και του βρετανικού αγωνιστικού πράσινου.»
«Θεωρούμε πως η νέα αυτή διαδικασία είναι κατά πολύ ανώτερη της υπάρχουσας για το φινίρισμα των ανθρακονημάτων και ότι προσφέρει ένα μοναδικό υλικό για πολύ ιδιαίτερες εφαρμογές σε οχήματα και άλλα προϊόντα πολυτελείας».
Με τις περγαμηνές αυτές, θα παραξενευτούμε πολύ αν μέσα στον επόμενο χρόνο δεν εμφανιστούν τα πρώτα αξεσουάρ μοτοσυκλετών από έγχρωμο carbonfibre. Όλο και κάποιος κατασκευαστής πανάκριβων εξατμίσεων θα σπεύσει να εκμεταλλευτεί τον νεωτερισμό και να μάς βάλει πάλι στο τριπ των «ημιθεϊκών» ανθρακονημάτων.