Είναι ο μόνος τρόπος για να πας σχετικά σύντομα από τη μία μεριά του απέραντου Παρισιού, στην άλλη. Σχετικά διότι έχει πάντα κίνηση και επιπλέον κάθε μερικά χρόνια το όριο ταχύτητας μειώνεται κατά μερικά χιλιόμετρα.

Μιλάμε για τον πρώτο από τους δύο περιφερειακούς του Παρισιού, τη φημισμένη Μπουλβάρ Περιφερίκ. Επισήμως η συντομογραφία του ονόματος είναι BP αλλά οι Παρισιάνοι αναφέρονται σε αυτήν απλά ως «Περίφ».

Αυτήν την εβδομάδα η Περίφ κλείνει τα 40 χρόνια λειτουργίας. Έχει μήκος 30 χιλιόμετρα, στο φαρδύτερο σημείο της έχει πλάτος 40 μέτρα και εξυπηρετεί καθημερινά 1,1-1,3 εκατομμύρια οχήματα. Η κατασκευή της ξεκίνησε το 1958 και ολοκληρώθηκε το 1973.

Η λειτουργία του δρόμου αποτελεί όμως και σημείο αντιπαράθεσης ανάμεσα στα πολιτικά κόμματα. Από τη μία αντιπροσωπεύει τον πιο αποτελεσματικό τρόπο μετακίνησης γύρω από τη σύγχρονη μητρόπολη των 12 εκατομμυρίων.

Από την άλλη κατηγορείται ότι αποτελεί μια τρομερή μηχανή παραγωγής μόλυνσης και έκλυσης διοξειδίου του άνθρακα στην ατμόσφαιρα και τα πνευμόνια των Γάλλων. Αυτός είναι ο λόγος που το όριο ταχύτητας έχει μειωθεί από τα 80 χλμ ανά ώρα στα 70. Βέβαια ο μόνος τρόπος να μειωθεί δραστικά η μόλυνση είναι να καταργηθεί ο δρόμος, αλλά μάλλον η κατάσταση δεν είναι ακόμη ώριμη για κάτι τόσο ακραίο…

Όση κίνηση κι αν έχει ο δρόμος, θα δείτε πάντα τύπους με μοτοσυκλέτες να κινούνται σαν τηλεκατευθυνόμενοι «τόμαχοκ» ανάμεσα στα αυτοκίνητα.

Τα βράδια δε η Περίφ καταλαμβάνεται κατά τόπους από τις «Φυλές της Κόντρας», που δοκιμάζουν τις επιδόσεις των αυτοκινήτων ή μοτοσυκλετών τους στην πίστα των 35,04 χιλιομέτρων. GTI και RR διαγκωνίζονται για τον τίτλο του «Άρχοντα της Περιφερίκ».

Ο τίτλος είναι πραγματικός και τον κατέχει από το 1989 ένας άγνωστος μοτοσυκλετιστής. Τότε (και δεν είμαστε βέβαιοι ότι η κίνηση ήταν λιγότερη) είχε οδηγήσει το Suzuki του, ένα GSX-R γύρω από την Περιφερειακή σε 11 μόλις λεπτά. Αυτό σημαίνει μέση ωριαία ταχύτητα 191 χλμ/ώρα. H διάσχιση του δρόμου με την επιτρεπόμενη ταχύτητα διαρκεί 30 λεπτά.

Ο τύπος είχε μάλιστα βιντεοσκοπήσει την κούρσα του, οπότε μπορείτε να πιστοποιήσετε ότι ο δρόμος κάθε άλλο παρά άδειος ήταν…

Μετά το κατόρθωμα ο άγνωστος αναβάτης έμεινε στην ιστορία της Περίφ ως ο Πρινς Νουάρ (ο Μαύρος Πρίγκιπας), αλλά κανείς δεν ξανάκουσε γι’ αυτόν, ελπίζουμε όχι διότι κάποια παρόμοια προσπάθεια είχε λιγότερο αίσιο τέλος.

Δείτε το βίντεο. Η «δράση» αρχίζει μετά το 1’25”. Υπάρχει αφήγηση στα γαλλικά αλλά και να μην καταλαβαίνετε, δεν πειράζει. Η εικόνα αρκεί. Σκέτο κασκαντεριλίκι…