Αποσύρθηκε από τους αγώνες μετά από 50 χρόνια και ένα ρεκόρ ταχύτητας στη Bonneville. Είναι μία από τις πιο φημισμένες μοτοσυκλέτες της Vincent, πράγμα που καταδεικνύει τη μοναδικότητά της, αφού στις μέρες μας κάθε Vincent είναι πλέον σπάνια και σχεδόν ανεκτίμητη.
Η συγκεκριμένη Vincent έχει πλέον αποκτήσει πωλητήριο, συναρπαστική είδηση για τους απανταχού συλλέκτες μοναδικών διτρόχων. Είναι μια Vincent Rapide, όχι όμως μια οποιαδήποτε Rapide. Γιατί ανήκε στο Marty Dickerson και πέρασε στην ιστορία ως η «Μπλε Μοτοσυκλέτα». Σήμερα εκτίθεται στο Στούντιο Σχεδίασης Altai του Λος Άντζελες.
Η «Μπλε Μοτοσυκλέτα» έχει μια ιστορία ένδοξη και αντάξια της υπέροχης εμφάνισής της. Πρόκειται για ένα μοντέλο Touring Rapide Σειράς Β’, και συμμετείχε επί 50 χρόνια αδιάλειπτα σε αγώνες! Βγήκε στη σύνταξη το 1997, όταν ο ιδιοκτήτης της, ο Marty Dickerson, ήταν ήδη 67 ετών.
Ο Dickerson, μια ιστορική φυσιογνωμία των αμερικάνικων αγώνων, αγόρασε την Vincent το 1948, μόλις έκλεισε τα 18. Τον είχε γοητεύσει η φήμη της ως η ταχύτερη μοτοσυκλέτα του κόσμου.
Ο νεαρός έσπευσε να επιβεβαιώσει τη φήμη, οδηγώντας την απέναντι στους καλύτερους οδηγούς αγώνων και drag-racing της Νότιας Καλιφόρνια. Νικώντας όλο και συχνότερα, άρχισε να αποκτά φήμη, καθώς έγινε ο φόβος και ο τρόμος όλων των «μεγάλων ονομάτων» της εποχής.
Η αντιπροσωπεία της Vincent στο Μπέρμπανκ εκείνην την εποχή πάλευε να επιβιώσει. Έκανε ελάχιστες πωλήσεις και οι μοτοσυκλέτες της εγγλέζικης εταιρείας μάζευαν σκόνη στη βιτρίνα και τις αποθήκες της. Όταν οι άνθρωποί της έμαθαν για το Dickerson, τον προσέλαβαν προκειμένου να αγωνίζεται σε όλη τη νοτιοδυτική Καλιφόρνια, ώστε να προσελκύσει το ενδιαφέρον στη μάρκα.
Στις αρχές του ’50 ο Dickerson υπέκυψε στον «ιό του αλατιού», δηλαδή της γοητείας των ρεκόρ ταχύτητας στα Αλίπεδα της Μπονβίλ (Bonneville). Άλλαξε το χρώμα της μοτοσυκλέτας του από μαύρο σε μπλε, αυτό που την έκανε γνωστή ανά τον κόσμο ως «Blue Bike».
Το 1953 ο Dickerson πιστώθηκε με το παγκόσμιο ρεκόρ της Κατηγορίας C, με ταχύτητα 237,456 χλμ. ανά ώρα. Το πόσο εξαιρετικό ήταν το ρεκόρ αυτό, αποδεικνύεται από την αντοχή του.
Είκοσι χρόνια πέρασαν πριν το καταρρίψει ένα καραφτιαγμένο Yoshimura Kawasaki, το 1973, που όμως κι αυτό χρειάστηκε κάποιες ευνοϊκές αλλαγές στους κανονισμούς, καθώς επιτράπηκε η χρήση καυσίμου με περισσότερα από 82 οκτάνια. Αλλιώς μπορεί το ρεκόρ της «Μπλε Μοτοσυκλέτας» να άντεχε ως σήμερα…
Γράφοντας στην ιστοσελίδα του The Vintagent, ο Paul d’Orléans αναφέρθηκε στην Blue Bike ως εξής:
«Οι μοτοσυκλέτες που έχουν στο παλμαρέ τους 50 συνεχή χρόνια στους αγώνες δεν είναι περισσότερες από τα δάχτυλα του ενός χεριού. Όμως ανάμεσά τους μόνον μία έχει κάνει σε στοκ μορφή παγκόσμιο ρεκόρ στη Μπονβίλ, μόνον μία έχει κατορθώσει να χτίσει και να στηρίξει τη φήμη μιας ολόκληρης εταιρείας. Και γι’ αυτό είναι μοναδική η Blue Bike».