Όπως είχαμε προαναγγείλει, το Honda CBR250RR (2017) παρουσιάστηκε την Δευτέρα 25 Ιουλίου στην Ινδονησία. Οι πρώτες επίσημες φωτογραφίες είναι λίγες και δεν δείχνουν πολλές λεπτομέρειες.
Ωστόσο αυτό που παρατηρεί κανείς είναι πως η μικρή supersport ακολουθεί τις βασικές αισθητικές επιλογές του πρωτότυπου Light Weight Super Sports που η Honda επέδειξε στο περσινό 44ο Tokyo Motor Show. Νέα σχεδιαστική γραμμή λανσάρουν οι προβολείς LED για τους οποίους η Honda έχει αιτηθεί πατέντα στην Ευρώπη.
Ο κινητήρας είναι πράγματι ένας υγρόψυκτος δικύλινδρος εν σειρά με 250 κυβικά, δύο εκκεντροφόρους επικεφαλής, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο που ανεβάζει 14.000 στροφές. Θα προσφέρει στον αναβάτη τρεις διαμορφώσεις απόδοσης: Comfort, Sport και Sport+. Το γκάζι είναι πλέον ηλεκτρονικό (ride-by-wire).
Δεν έχει γίνει ακόμη γνωστή η απόδοσή του, ελπίζεται ωστόσο ότι θα είναι ίδια ή και καλύτερη από τους 45 ίππους που απέδιδε ο κινητήρας του αντίστοιχου μοντέλου που παρέμεινε στην παραγωγή από το 1986 ως το 1996.
Βέβαια εκείνος ο κινητήρας ανέβαζε 19.000 σαλ. και επιπλέον σήμερα οι προδιαγραφές ρύπων και ήχου είναι πολλές φορές αυστηρότερες από ό,τι τότε. Είμαστε περίεργοι λοιπόν τί κατάφεραν οι σύγχρονοι μηχανικοί της Honda.
Ένας άλλος άγνωστος είναι το βάρος της μοτοσυκλέτας που σε συνδυασμό με την ισχύ της, θα αποτελέσει τον κρίσιμο παράγοντα που θα κρίνει αν πράγματι το νέο 250RR είναι ένα supersport τσέπης ή όχι.
Για να έχουμε ένα μέτρο σύγκρισης και μόνο, το παλιό CBR250RR ζύγιζε 159 κιλά –χάρη και στο αλουμινένιο του πλαίσιο. Το νέο RR φορά ατσάλινο. Τουλάχιστον το ψαλίδι είναι πράγματι από ελαφρύ κράμα. Το τρέχον CBR250R ζυγίζει 163 κιλά
Άλλα τεχνικά χαρακτηριστικά είναι η πίσω ανάρτηση Pro-Link, το ανεστραμμένο πιρούνι 37χιλ. της Showa, οι ζάντες 17 ιντσών και το εξτρά σύστημα ABS στα φρένα. Οι αναρτήσεις για λόγους κόστους (;) δεν ρυθμίζονται και είναι κρίμα, αφού η παράδοση ήθελε μέχρι τώρα τα μοντέλα RR να φορούν ρυθμιζόμενες.
Οι χρωματικές επιλογές είναι: αγωνιστικό κόκκινο, γκρι μεταλλικό και μαύρο μεταλλικό. Η μοτοσυκλέτα θα πωλείται στην Ινδονησία γύρω στα τέλη του 2016. Αργότερα αναμένεται μια έκδοση 350 κυβικών για την Ευρώπη και τη Β. Αμερική.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κινητήρας: 249,7 κ.εκ. 4-χρονος δικύλινδρος υγρόψυκτος εν σειρά, με 4β/κύλινδρο και 2ΕΕΚ, ride by wire
Μεταξόνιο: 1.389 χιλ
Απόσταση από έδαφος: 145 χιλ.
Υψος σέλας: 790 χιλ.
Ρεζερβουάρ: 14,5 λτ.
Ελαστικά: 110/70 (εμπρός), 140/70 (πίσω)
Θανάσης Χούντρας