Το αγωνιστικό πρόγραμμα της Aprilia ήταν πάντα ιδιαίτερα συνδεδεμένο με τις μοτοσυκλέτες παραγωγής της εταιρείας. Τόσο που αν έχει τσέπη, μέχρι και ολόκληρο Aprilia RSV4 R FW-GP με 250 άλογα μπορείς να αγοράσεις!

Όμως η εταιρεία από το Νοάλε έχει φροντίσει και για τους λιγότερο έχοντες και κατέχοντες. Αυτοί μπορούν να βολευτούν με κάτι λιγότερο εξωτικό που ωστόσο κρύβει στα σωθικά του 215 ίππους, είναι 10 ολόκληρα κιλά ελαφρύτερο από ένα στάνταρ RSV4 RF ή RR και ξεχωρίζει χάρι στο ιδιαίτερο που έρχεται κατευθείαν από τα MotoGP: δυο αεροδυναμικές πτερυγίδες εκατέρωθεν του φέρινγκ – πτερυγίδες τρόπος του λέγειν, αφού πρόκειται για διαμπερείς χοάνες με εμφατική κλίση προς τα κάτω.

aprioasdla2

Έτσι η Aprilia γίνεται η πρώτη εταιρεία που περνάει τα πιο σύγχρονα κι ακόμη αμφιλεγόμενα αεροδυναμικά βοηθήματα στην παραγωγή. Η επίσημη ονομασία τους είναι αεροδυναμικές αποφύσεις, θέλοντας να τονίσει πως τα θεωρεί λειτουργικά μέρη του φέρινγκ και όχι προσθήκες. Κάτι σαν ουρά, κεραία ή άκρο.

Δεν μιλάμε για ένα νέο μοντέλο αλλά για κιτ βελτιώσεων που ταιριάζουν στις RSV4 RR και RF του 2017 και του 2018. Πρόκειται για επίτευγμα του προγράμματος «Factory Works» και αφορά. Στην ουσία πρόκειται για τρία κιτ που αυξάνουν την ιπποδύναμη, μειώνουν το βάρος και βελτιώνουν την αεροδυναμική. Περιλαμβάνουν:

Κιτ κινητήρα. Αποτελείται από ένα σετ εμβόλων με ένα μόνον ελατήριο και ειδική κατεργασία στην επιφάνειά του για καλύτερη εφαρμογή και παλινδρόμηση στον κύλινδρο. Κέρδος: 4 ίπποι.

Νέες κεφαλές με τους αυλούς εισαγωγής και εξαγωγής κατασκευασμένους από προγραμματιζόμενες εργαλειομηχανές NCM (Numerical Control Machine) για την βέλτιστη ροή των αερίων.

aprioasdla3

Οι βαλβίδες και τα ελατήριά τους καθώς και τα ανάλογα καπελότα διαθέτουν βελτιστοποιημένη σχεδίαση, ενώ η επιφάνεια των εκκεντροφόρων έχει δεχτεί κατεργασία μείωσης των τριβών. Όλα αυτά μαζί με τη νέα ECU η οποία είναι προγραμματισμένη ειδικά για την αγωνιστική εξάτμιση της Ακράποβιτς, ανεβάζουν την ιπποδύναμη στους 215 ίππους.

Κιτ διαίτης. Δεύτερος τομέας εμβάσεων είναι το βάρος. Στο κιτ περιλαμβάνονται μπαταρία λιθίου και νέο ρεζερβουάρ με σχήμα και υλικό ίδια με του παραγωγής, κατασκευασμένο όμως με μια νέα μέθοδο που μειώνει το βάρος του κατά 1,5 κιλά!

Προσμετρώντας το κέρδος από το σύστημα εξαγωγής της Ακράποβιτς, τα διάφορα ανθρακονημάτινα μέρη και τη μασίφ (billet) πάνω πλάκα πιρουνιού, έχουμε ένα αδυνάτισμα κατά 10 ολόκληρα κιλά, απίστευτο επίτευγμα για μια τόσο μικροσκοπική μοτοσυκλέτα.

aprioasdla1

Αεροδυναμική. Τέλος για τη καλύτερη διάτρηση του αέρα –αλλά και τον εντυπωσιασμό– φροντίζουν τα πτερύγια στα πλευρά του φέρινγκ που βασικά δεν είναι παρά διαμπερείς τετράγωνες χοάνες παρόμοιες με κείνες που βλέπουμε στις μοτοσυκλέτες των εργοστασιακών RS-GP των Αλέις Εσπαργκαρό και Σαμ Λόουζ.

Δεν έχει γίνει γνωστό το κόστος των επεμβάσεων, ούτε το πότε ακριβώς θα αρχίσουν να προσφέρονται στους πρόθυμους πελάτες.