Αναφερόμαστε στο γλύπτη και κοσμηματοπώλη Ντέιβιντ Γιούρμαν εκ Νέας Υόρκης και το μάστορα των μετατροπών Γουόλτ Ζιγκλ που αποφάσισαν να δημιουργήσουν μια μοτοσυκλέτα μοναδική σαν χειροποίητο κόσμημα.
Αποτέλεσμα ήταν η David Yurman Forged Carbon Motorcycle, στο στυλ των αγωνιστικών αντοχής της δεκαετίας του ’70. Με ερυθρόμαυρη διχρωμία και χρυσαφένιους τροχούς είναι μια εντυπωσιακή και πανάκριβη κατασκευή που κοστολογήθηκε στα 48.000 δολάρια.
Όλα ξεκίνησαν όταν ο Ήβαν, ο μοτοσυκλετιστής γιος του Ντέιβιντ και συλλέκτης χωματερών μοτοσυκλετών, παλιών BMW και Χάρλεϊ αποφάσισε πως ο καλύτερος τρόπος για να προμοτάρει τις εκκεντρικές δημιουργίες του πατέρα του ήταν η κατασκευή μιας ασυνήθιστης μοτοσυκλέτας.
Πλησίασε λοιπόν τον Ζιγκλ προκειμένου μαζί να δημιουργήσουν μια μοτοσυκλέτα «δήλωση προθέσεων».
Σαν βάση εκκίνησης διάλεξαν μία MV Agusta F3 800. Διατηρήθηκαν ως είχαν ο τρικύλινδροος κινητήρας με τους 150 ίππους, το πλαίσιο και οι αναρτήσεις. Ο Ζιγκλ όμως σχεδίασε και κατασκεύασε το φέρινγκ και τον κοκκοβιό από το καινοφανές υλικό «forged carbon» – φορζέ ανθρακόνημα.
Από το ίδιο υλικό είναι επίσης οι πλάκες του πιρουνιού και τα δύο φτερά, εμπρός/πίσω, ενώ έγινε και εκτεταμένη χρήση Kevlar.
Τα εξωτικά υλικά ευθύνονται για το κόστος της κατά τα άλλα στάνταρ μοτοσυκλέτας.
«Τίποτα δεν έγινε για να βγάλουμε κέρδος. Ο Γουόλτ είναι εξαιρετικός τεχνίτης και γλύπτης. Του τηλεφώνησα για να συνεργαστούμε χάρη σε μια έμπνευση της στιγμής», δήλωσε ο Ήβαν Γιούρμαν, προσθέτοντας πως αν ήθελε να πουλήσει τη μοτοσυκλέτα στην πραγματική της αξία, θα έπρεπε να ζητήσει 250.000 δολάρια. Όσο δηλαδή κοστίζει στις ΗΠΑ μια ολοκαίνουργια Ferrari 488 GTB.
Μαζί με τη μοτοσυκλέτα παραδίδεται και ένα μπρελόκ κλειδιών από φορζέ ανθρακόνημα, συμβολίζοντας τη σχέση με την κοσμηματοποιία.
Εξηγεί πάλι ο νεαρός Γιούρμαν: «Όταν χρησιμοποιείς το υλικό αυτό σε ένα κόσμημα, τότε έχεις ένα μονόλογο. Όταν όμως με αυτό δημιουργείς μια μοτοσυκλέτα, την οποία οδηγείς, τότε έχεις ένα διάλογο. Μπορεί λοιπόν να χρησιμοποιούμε το υλικό αυτό με τρόπο που κάποιοι θα θεωρήσουν παράξενο, όμως απόλυτα κατάλληλο για την αντισυμβατική έκφραση ανθρώπων σαν τον Γουόλτ».
Λίγα λόγια για το υλικό forged carbon. Με τον όρο «forged» συνήθως εννοείται η διαδικασία σφυρηλάτησης ενός μετάλλου για να αποκτήσει ιδιαίτερη σκληρότητα. Κάτι που προφανώς δεν ισχύει όταν μιλάμε για ανθρακόνημα.
Forged carbon λοιπόν ονομάζεται ένα σύνθετο υλικό το οποίο πατεντάρισαν από κοινού η αυτοκινητοβιομηχανία Λαμποργκίνι και η εταιρεία κατασκευής μπαστουνιών γκολφ Κάλαγουεϊ Γκολφ.
Πρόκειται για μια πάστα ρητίνης που περιέχει σε μεγάλη πυκνότητα μικροσκοπικές διαπλεγμένες ίνες ανθρακονημάτων, 500.000 σε κάθε τετραγωνική ίντσα (77.500 ανά τετραγωνιό εκατοστό.) Είναι ισχυρότερη από το τιτάνιο, αν και έχει μόλις το 1/3 της πυκνότητας του εξωτικού και πανάλαφρου αυτού μετάλλου.
Δείτε το σχετικό βίντεο…
Θανάσης Χούντρας