Ο Kaichiroh Kurosu ανήκει στην αφρόκρεμα των Ιαπώνων βελτιωτών. Δημιουργεί εδώ και 20 χρόνια στο εργαστήριο της εταιρείας του Cherry’s Company, με βασικά συστατικά τις μοτοσυκλέτες, τη γόνιμη φαντασία και την εξαιρετική τεχνογνωσία του.
Παρόλα αυτά το όνομά του ήταν στην Ευρώπη σχεδόν άγνωστο μέχρι που συνέλαβε και γέννησε την «Highway Fighter», μια από τις τέσσερις ιδιοφυείς «παρερμηνείες» της BMW R nineT, στα πλαίσια του ριζοσπαστικού Project R9T Japan.
Το project αποτέλεσε μια πρόσκληση -και πρόκληση- της BMW Motorrad προς τέσσερις από τους πιο ανατρεπτικούς Ιάπωνες βελτιωτές να δημιουργήσουν τη δική τους εκδοχή της ρετρό επετειακής BMW R nine T.
Μετά τη δημοσιότητα που πήρε το project και ο Kurosu-san, αν γκουγκλάρει κανείς το όνομά του θα βρει ότι στην Ιαπωνία είναι πασίγνωστος -με ειδίκευση μάλιστα στις μεταποιήσεις Harley – Davidson και κατά προτίμηση στα παλιότερα μοντέλα της. Ωστόσο δεν αρνείται μια στο τόσο να ακουμπήσει το μαγικό ραβδί του σε κάποιο νεότερο μοντέλο.
Η συγκεκριμένη HD που παρουσιάζουμε σήμερα είναι μια Street 750 τόσο αλλαγμένη που αν δεν γνωρίζαμε το μοντέλο, δεν θα το αναγνωρίζαμε. Η εντολή για το customising ήρθε κατευθείαν από την Harley-Davidson, η οποία ανέθεσε σε πέντε Ιάπωνες βελτιωτές την ανασχεδίαση της «μικρής» Street 750 κατά το δοκούν -ώστε να εκτεθεί στην Έκθεση Moon Eyes Show στην Ιαπωνία.
Η Street 750 είναι, θυμίζουμε, το εισαγωγικό μοντέλο της εταιρείας. Δηλαδή απευθύνεται στους πρωτάρηδες ως η πρώτη και φθηνή επαφή με τη μάρκα. Στην έκδοση παραγωγής είναι μια ταπεινή, συμπαθητική μοτοσυκλέτα.
Αυτή που παρέδωσε ο Kurosu-san είναι τίγκα στις μετατροπές, τα σπέσιαλ κομμάτια και τις μοναδικές λεπτομέρειες. Θέλεις ώρες να την κοιτάζεις για να απολαύσεις τη δουλειά που αντιπροσωπεύει.
Κάθε μετατροπή, κάθε κομμάτι, είναι φτιαγμένο στο χέρι και μοναδικό, όπως το θέλει η παράδοση τής Cherry’s. Δείτε για παράδειγμα το αρθρωτό πιρούνι girder, μια υπέρκομψη αιχμηρή κατασκευή με βάσεις από αλουμίνιο (δουλεμένο στο CNC) και ατσάλινους σωλήνες καμπυλωμένους στο χέρι.
Ή το πλαίσιο. Λιγότερο από το μισό έχει απομείνει, καθώς το υπόλοιπο αντικαταστάθηκε από ένα χειροποίητο χωροδικτύωμα, ακολουθώντας την αισθητική του πιρουνιού. Δηλαδή αντί για τους συνήθεις κοντούς, ευθείς σωλήνες ενός χωροδικτυώματος, έχουμε μακρύτερα μέλη με αισθησιακές καμπύλες που θυμίζουν κεκαμμένους μυς έτοιμους να εκραγούν.
Το μοτίβο συνεχίζεται στο ψαλίδι, ένα απαστράπτον μεταλλικό τρίγωνο με έντονη βιοαισθητική που συμβάλλει στην εικόνα ενός υβριδικού οργανισμού έτοιμου να εφορμήσει.
Χειροποίητες ζάντες 17 ιντσών με αγωνιστικά σλικ προσφέρουν την πρόσφυση που χρειάζεται η μοτοσυκλέτα για να μείνει στον δρόμο. Σλικ αγωνιστικά σε μια μικρή Harley; Ναι και διαβάστε λίγο πιο κάτω το γιατί.
Πολλοί βελτιωτές περιορίζουν το έργο τους στα ορατά μέρη, αγνοώντας ό,τι δεν φαίνεται. Ο Kaichiroh Kurosu δεν ασπάζεται αυτήν την φιλοσοφία. Εχει πειράξει και αυτά που δεν φαίνονται με γυμνό μάτι, όπως η γεωμετρία της μοτοσυκλέτας για παράδειγμα. Μειώνοντας την κάστερ, έδωσε μια πιο επιθετική στάση στην «δική του» Street 750.
Η βαθύτερη όμως επέμβαση αποτελεί ένα σοκ. Βλέπετε, η Harley του κυρίου Kurosu φορά και έναν υπερπληρωτή (τούρμπο) αυτοκινητικού τύπου. Στον οποίο βέβαια οφείλεται η ύπαρξη του Τ στο όνομα της μοτοσυκλέτας. Ο υπερπληρωτής υποστηρίζεται από ένα ιδιοκατασκευασμένο σύστημα ελαιόψυξης που περιλλαμβάνει έναν εναλλάκτη θερμότητας και ένα δοχείο παροχέτευσης της υπερπίεσης.
Η ανοξείδωτη εξάτμιση αποτελεί άλλη μία απόδειξη της σχολαστικότητας με την οποία συναρμολογήθηκε η XG750 Turbo Street Fighter. Εντυπωσιακό; Όχι, μην απαντήσετε ακόμη. Ας ρίξουμε πρώτα μια ματιά και στο σώμα της μοτοσυκλέτας.
Το κάλυμμα του ρεζερβουάρ, ο κοκκοβιός και η αεροδυναμική καρίνα είναι επίσης χειροποίητα από κράμα αλουμινίου. Το ίδιο και το μονόφθαλμο κάλυπτρο του προβολέα αλογόνου που στηρίζει και μια μίνι / μπικίνι ζελατίνα τύπου bubble.
Ο τελειομανής Kaichiroh Kurosu έχει φροντίσει όμως και για το εύκολο ξεμοντάρισμα της δημιουργίας του, αφού ό,τι έχει προσθέσει, στηρίζεται με ταχυσυνδέσμους ¼ της στροφής. Όπου, τέλος, οι κραδασμοί είναι έντονοι ή υπάρχει ζήτημα ασφαλείας, ο προσεκτικός παρατηρητής θα δει περασμένες συρμάτινες ασφάλειες, όπως ακριβώς στους αγώνες.
Στο τελικό αριστούργημα συμμετοχή έχουν τα χρώματα ουρεθάνης της Nomad Concepts και το κατεργασμένο δέρμα της Skunk στη σέλα.
Είτε έχεις ευαισθησίες είτε όχι, είναι δυσκολο να αποφύγεις την ταχυπαλμία κοιτώντας την XG750 Turbo Street Fighter. Δεν νομίζω ότι η HD είχε κάτι τόσο απρόσμενα ποθητό, άγριο και όμορφο κατά νου όταν έστελνε την εντολή στην Cherry’s Company. Ίσως ούτε και ο Kaichiroh Kurosu, πριν το παραδώσει.
Θανάσης Χούντρας