Έναν εξαιρετικά χρήσιμο οδηγό για την προώθηση της διαφάνειας στην «εφοδιαστική αλυσίδα» της διαφήμισης, δημοσίευσε πρόσφατα ο IAB Europe.
Πιο συγκεκριμένα, ο «Οδηγός Διαφάνειας» έχει ως κεντρικό στόχο τη βελτίωση της διαφάνειας στην αλυσίδα εφοδιασμού ψηφιακών διαφημίσεων στους τομείς των Data (δεδομένων), του Κόστους και της Πηγής Απογραφής. Μια διεξοδική αναζήτηση στον εύχρηστο αυτόν οδηγό που έχει σχεδιαστεί σε ένα φιλικό περιβάλλον για τον χρήστη, παρέχει μια χρήσιμη και κατατοπιστική σειρά ερωταπαντήσεων για κάθε επιμέρους κατηγορία ενδιαφερομένων που εμπλέκονται στα επιμέρους στάδια της αλυσίδας της online διαφήμισης.
Αξίζει να σημειώσουμε ότι η Ομάδα Εργασίας Διαφάνειας του IAB Ευρώπης συστάθηκε λίγους μήνες πριν, ανταποκρινόμενη στις απαιτήσεις των διαφημιζόμενων για δραστικές αλλαγές στα πεδία της λογοδοσίας και της διαφάνειας. Η ομάδα, αποτελούμενη από εκπροσώπους της αγοράς της διαφήμισης και από τις δύο πλευρές (αγορά και πώληση), επεξεργάστηκε αυτόν τον οδηγό ως ένα πρώτο βήμα στην προώθηση της διαφάνειας στην αλυσίδα εφοδιασμού με ψηφιακές διαφημίσεις.
Είναι γεγονός ότι η ψηφιακή διαφήμιση βρίσκεται σε μια κρίσιμη καμπή με το 50% περίπου των ευρωπαϊκών εσόδων από διαφημίσεις να διακινούνται με τη μέθοδο programmatic (real time αλγοριθμική αγορά και πώληση διαφημιστικού χώρου).
Συνεπώς, η συνεχής ανάπτυξη εξαρτάται από την περαιτέρω απελευθέρωση budget για το programmatic και η διαφάνεια αναφέρεται «κατά 40% ως εμπόδιο στις επενδύσεις των διαφημιζόμενων».
Ο οδηγός, ο οποίος αποτελεί το πρώτο από το «προϊόν» του προγράμματος εργασίας της IAB για τη διαφάνεια, έχει ως στόχο να βοηθήσει τόσο τους αγοραστές όσο και τους πωλητές να επιτύχουν τις καλύτερες δυνατές πρακτικές.
Ο κ. Dominique Delport, παγκόσμιος Διευθύνων Σύμβουλος της Havas Group, δήλωσε: «Η καινοτομία και η εκπαίδευση πρέπει να λειτουργήσουν χέρι-χέρι, γι ‘αυτό επιλέξαμε να εγκαταστήσουμε μια απόλυτα διαφανή σχέση με τον πελάτη στον κλάδο μας – Το πρόγραμμα «Διαφάνεια» του IAB Europe ενισχύει περαιτέρω τα επίπεδα εκπαίδευσης και κατανόησης της αλυσίδας εφοδιασμού του Programmatic και κατά την άποψή μας παρέχει ένα πολύτιμο αρχικό σύνολο κρίσιμων ερωτημάτων, σε σχέση με τα δεδομένα, το κόστος και τις πηγές απογραφής και θα μας βοηθήσει, ως βιομηχανία, να συνεργαστούμε για την αύξηση των προτύπων».
Ο κ. Simon Halstead, πρόεδρος της επιτροπής προγραμματισμού εμπορικών συναλλαγών του IAB Europe δήλωσε: «Με την εμπιστοσύνη και τη διαφάνεια που επικεντρώνεται στην ατζέντα της βιομηχανίας, η Ομάδα Εργασίας Διαφάνειας της IAB Europe επιχειρεί να δώσει τη δυνατότητα σε όλα τα μέρη να μπορούν να θέτουν καλές ερωτήσεις εκ μέρους των συνεργατών τους.
Αυτός ο οδηγός επιτρέπει στους εταίρους να εντοπίζουν τις ορθές ερωτήσεις στον τομέα της διαφάνειας που επιθυμούν να διερευνήσουν. Καθώς η βιομηχανία εξελίσσεται με πρωτοβουλίες όπως το IAB led Ads.txt και δεδομένου του αντίκτυπου του GDPR, όλα τα μέρη πρέπει να συμμετάσχουν σε λεπτομερή συζήτηση για να οδηγήσουν τη διαφάνεια».
Ο Daniel Secareanu, διευθύνων σύμβουλος του IAB Europe και διευθύνων Ψηφιακός Λειτουργός, δήλωσε: «Για να συνεχίσει να αναπτύσσεται το οικοσύστημα των Programmatic συναλλαγών και να προσδώσει προστιθέμενη αξία στη βιομηχανία και τους ενδιαφερόμενους, πρέπει να διασφαλίσουμε ότι όλοι έχουν σαφή εικόνα αναφορικά με το πώς λειτουργεί αυτό το οικοσύστημα. Αυτό μπορούμε να το κάνουμε μόνον διασφαλίζοντας ότι τόσο το «προγραμματικό» νόμισμα διαπραγμάτευσης (απογραφή και δεδομένα) όσο και η αλυσίδα εφοδιασμού του, είναι πλήρως διαφανή σε όλους τους εμπλεκόμενους».