Πώς θα μπορούσαμε να χαρακτηρίσουμε κάποια παγκοσμίως άγνωστη που πριν καν φτάσει τα 30 της χρόνια κατάφερε να ζήσει τόσο βαθιά χωμένη στο αμερικανικό star system όσο δεν φαντάζονται και οι ίδιοι οι celebrities του αμερικανικού star system; Να παρουσιάζεται ως πάμπλουτη κληρονόμος, να μένει στα καλύτερα ξενοδοχεία και να ζει τη μεγάλη ζωή όντας στην πραγματικότητα άφραγκη; Πανέξυπνη; Θρασύτατη; Αδαή; Όλα μαζί;
Η Άννα Σόροκιν είναι ένα από τα χαρακτηριστικότερα παραδείγματα του «ό,τι δηλώσεις είσαι». Και αν μάλιστα έχεις κάποιες υποκριτικές ικανότητες και το λέει και η ψυχούλα σου τότε μπορείς να κάνεις θαύματα. Και να θριαμβεύσεις μέσα σε ένα κόσμο που του αρέσουν τα παραμύθια και τα θαύματα. Όπως και οι κολακείες και ο θαυμασμός. Στους αστέρες άλλωστε αρέσει να νιώθουν ποθητοί. Όλα αυτά όμως μέχρι φυσικά να γίνεις τσακωτός, να αντιμετωπίσεις τη ζωή ως έχει – σκληρά- και να καταλήξεις σε κάποια φυλακή.
Για τη Σόροκιν σημασία είχε το ταξίδι όχι ο προορισμός. Και το έζησε μέχρι το τέλος. Α, και σε αυτό το τέλος πήρε και 320.000 δολάρια από το Netflix για να δώσει τα δικαιώματα της ιστορίας της για τη μίνι σειρά «Inventing Anna» που θα αρχίσει να προβάλλεται στα μέσα Φεβρουαρίου. Κανείς δεν χάνεται στο μαγικό κόσμο της σόουμπιζ.
Ποια είναι τελικά η Άννα Σόροκιν;
Η Άννα Σόροκιν γεννήθηκε στη Ρωσία το 1991 και μεγάλωσε στο Εσβάιλερ της Γερμανίας. Τα παιδικά της χρόνια δεν είναι ακριβώς ξεκάθαρα ενώ η σχέση της με τους γονείς της ήταν τουλάχιστον περίεργη. Άλλωστε όταν οι αρχές την έπιασαν και την οδήγησαν σε δίκη για τις απάτες της, οι γονείς δεν παρέστησαν στη δίκη.
Η Σόροκιν αποφοίτησε από το σχολείο το 2011 και μετακόμισε στο Λονδίνο για να παρακολουθήσει το Central Saint Martins. Τα παράτησε και επέστρεψε στη Γερμανία όπου και εργάστηκε ως ασκούμενη σε μια εταιρεία δημοσίων σχέσεων πριν μετακομίσει στο Παρίσι για να ξεκινήσει πρακτική άσκηση στο γαλλικό περιοδικό μόδας «Purple». Εκεί γεννήθηκε και η περσόνα «Άννα Ντέλβι».
Στα τέλη του καλοκαιριού του 2013 έφτασε στη Νέα Υόρκη για να παρακολουθήσει την Εβδομάδα Μόδας. Εκεί κατάλαβε ότι ως Άννα Ντέλβι θα μπορούσε να κάνει πολλά περισσότερα από το να δουλεύει σε ένα περιοδικό μόδας. Και έβαλε μπροστά το σχέδιό της.
Τα επόμενα τρία τουλάχιστον χρόνια μετακόμιζε από ακριβό ξενοδοχείο σε ακριβό ξενοδοχείο, μοιράζοντας φιλοδωρήματα 100 δολαρίων και αναβάλλοντας λογαριασμούς με υποσχέσεις τραπεζικών εμβασμάτων που δεν έφταναν ποτέ. Διοργάνωνε δείπνα σε ακριβά εστιατόρια, είχε προσωπικό γυμναστή ενώ τα γούστα της ήταν πάντα πανάκριβα. Φορούσε σχεδόν αποκλειστικά Gucci και Yves Saint Laurent.
Τα social media, ο γιος του Καλάτράβα και τα πλαστά έγγραφα
Όταν μπεις στον χορό της παρανομίας δύσκολα κάνεις πίσω. Για την Ντέλβι μία τέλεια (και πλαστή) εικόνα στα social media καθώς και οι γνωριμίες με τους σωστούς ανθρώπους την έβαλαν στους κύκλους με υψηλότατη επιρροή. Η νεαρή γυναίκα (όλα όσα κατάφερε έγιναν πριν καν κλείσει τα 30) παρουσιαζόταν ως πλούσια κληρονόμος μιας κληρονομιάς που κανείς δεν ήξερε.
Άρχισε να κάνει παρέα και να τρώει με ανθρώπους με τεράστιο status όπως επενδυτές, επιχειρηματίες ακινήτων και τον γιο του Σαντιάγκο Καλατράβα, μεταξύ άλλων, αναζητώντας πόρους για την υποτιθέμενη επένδυσή της. Τα τεχνάσματά της κατέρρεαν, οπότε στα τέλη του 2016 επέστρεψε στη Γερμανία για λίγους μήνες και δημιούργησε τέσσερα πλαστά αντίγραφα τραπεζικών κινήσεων στο Photoshop, τα οποία είπε ότι χρειάστηκαν εκπληκτικά λίγο χρόνο για να γίνουν.
Φυσικά τα social media την έφτασαν ακόμα πιο κοντά στο στόχο της. Είχε την τέλεια εικόνα: Σακούλες και ρούχα από ακριβούς οίκους μόδας, στιγμιότυπα από πλούσια δείπνα, εξωτικές διακοπές και φίλους που ανήκαν στον ίδιο κύκλο και φωτογραφίες με celebrities. Έτσι εξασφάλισε το διαβατήριό της, προβάλλοντας το προφίλ της εξωφρενικά πλούσιας που δεν καταδεχόταν να πληρώσει και έκανε τους άλλους να ντρέπονται να της ζητήσουν τα χρήματα που όφειλε.
Επέστρεψε στη Νέα Υόρκη στις αρχές του 2017. Θα χρησιμοποιούσε τα ίδια έγγραφα ξανά και ξανά για την αναζήτηση διαφορετικών δανείων, υποτίθεται περιμένοντας την κληρονομιά της των 60 εκατομμυρίων που καθυστερούσε να φτάσει. Οι διαφορετικές ιστορίες που είχε εφεύρει για την πλούσια καταγωγή της βοηθούσαν στο να είναι μια μυστηριώδης πλούσια «κληρονόμος» που ικανοποιούσε τη κοσμική Νέα Υόρκη με τα τρελά πάρτι και τα δείπνα που διοργάνωνε προς τιμή τους.
Η σύλληψη, η «αυτοκρατορία» που κατέρρευσε και οι… κουρασμένες selfie
Όλα τα καλά κάποια στιγμή τελειώνουν. Η Σόροκιν έπεσε στα χέρια των αρχών για πρώτη φορά τον Ιούλιο του 2017 για παράλειψη λογαριασμών χιλιάδων δολαρίων στα ξενοδοχεία Beekman και W New York και για έναν λογαριασμό γεύματος κάτω των 200 δολαρίων σε ένα εστιατόριο στο ξενοδοχείο Le Parker Meridien.
Οι αρχές της πρόσφεραν μια συμφωνία πριν τη δίκη: Ποινή φυλάκισης τριών έως εννέα ετών. Εκείνη τη θεώρησε πολύ μεγάλη και ρίσκαρε να πάει σε δίκη. Αν και καταδικάστηκε σε μεγαλύτερη ποινή από αυτή που της είχε προταθεί αν έφτανε σε συμφωνία, είπε ότι δεν μετάνιωσε που πήγε σε δίκη. H Σόροκιν εν τέλει καταδικάστηκε σε φυλάκιση έως 12 χρόνια, της επιβλήθηκε πρόστιμο 24.000 δολαρίων και καταδικάστηκε να πληρώσει αποζημίωση περίπου 200.000 δολαρίων.
Στη φυλακή κρατήθηκε σε τμήμα υψίστης ασφαλείας. Δήλωσε ότι έχει αρχίσει να γράφει απομνημονεύματα για τα κατορθώματά της στη Νέα Υόρκη. Σκοπεύει να γράψει ένα δεύτερο βιβλίο για την εμπειρία της στο Rikers. Εκεί έμεινε για 3 χρόνια συνολικά μέχρι τον Φεβρουάριο του 2021 όπου και αποφυλακίστηκε.
Στη δίκη της το 2019 εξακολουθούσε να έχει το ίδιο στυλ με το οποίο κατάφερε να τους κοροϊδέψει όλους: Γυαλιά με μεγάλο σκούρο σκελετό και συνεχείς διαμαρτυρίες ότι δεν της επιτρέπεται να φορέσει ό,τι θέλει από τα ρούχα των διάσημων σχεδιαστών με τα οποία συνήθως εμφανιζόταν κατά τη διάρκεια της ακροαματικής διαδικασίας. Καμία μεταμέλεια. Μετά τη φυλάκισή της αρχικά στο Ράικερς Άιλαντ, στη Νέα Υόρκη, και κατόπιν στο βόρειο τμήμα της Πολιτείας της Νέας Υόρκης, το πρώτο που έκανε ήταν να ποστάρει στον λογαριασμό της στο Instagram, φορώντας μαύρα γυαλιά και γράφοντας: «Η φυλακή είναι τόσο εξουθενωτική όσο δεν φαντάζεστε».
To «Inventing Anna» στο Netflix είναι βασισμένο στο άρθρο της Τζέσικα Πρέσλερ «How Anna Delvey tricked New York’s party people». Η Σόντα Ράιμς, η δημιουργός των «Grey’s Anatomy» και «Scandal», είναι η παραγωγός του ντοκιμαντέρ. Όταν δημοσιογράφος των Times την είχε ρωτήσει στη φυλακή αν θα έκανε ξανά την ίδια ζωή, εκείνη, κυνικά και ανασηκώνοντας τους ώμους, είπε: «Ναι, μάλλον ναι».