Το Instagram είναι ο βασιλιάς των social media, όπου μόνο 1 στους 10 έλληνες χρήστες δεν ακολουθούν καθόλου influencers σε καθημερινό επίπεδο.

Όταν κάποιος ακούει τη λέξη influencer, ένα πράγμα έρχεται στο μυαλό του: βγάζω πολλά λεφτά, είμαι διάσημος και δουλεύω ελάχιστα. Στην Ελλάδα υπάρχουν αρκετοί influencers που έχουν μεγάλο κοινό που τους ακολουθεί πιστά. Πολλοί, μάλιστα, από αυτούς τους ακόλουθους ταυτίζονται 100% μαζί τους.

Είναι γεγονός ότι το παραδοσιακό marketing φαίνεται να μην λειτουργεί αποτελεσματικά για την Gen Z (παιδιά που γεννήθηκαν από το ‘95 και μετά). Οι νέες γενιές καταναλωτών είναι εξοικειωμένες με νέες τακτικές visual marketing, όπου το οπτικό ερέθισμα αναπτύσσεται από τη δημιουργία video και φωτογραφιών μέσα από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Με ποιον τρόπο, όμως, μπορεί ένα brand να στοχεύσει αποτελεσματικά τις νέες γενιές καταναλωτών; Απάντηση σε αυτό το φαινόμενο αποτελεί τα τελευταία χρόνια η ραγδαία ανάπτυξη του influencer.

Οι influencers είναι δημιουργοί περιεχομένου (βίντεο, φωτογραφίες) σε social media πλατφόρμες (YouTube, Instagram, Facebook, ΤikTok), και έχουν καταφέρει να διαθέτουν ένα συνεχώς αναπτυσσόμενο κοινό που τους παρακολουθεί καθημερινά. Oι εταιρείες συνεργάζονται με τους influencers, για να προωθήσουν το μήνυμά τους με έναν πιο άμεσο, αληθινό και αποτελεσματικό τρόπο στο κοινό που τους ακολουθεί. Ο αριθμός των followers, των likes, των σχολίων και των κοινοποιήσεων παίζουν κυρίαρχο ρόλο: στοιχεία που αποτυπώνουν το engagement του influencer με το κοινό του.

Oι έλληνες influencers που βρίσκονται στην κορυφή του Instagram

Η Ιωάννα Τούνη

Η θεσσαλονικιά influencer συστήθηκε στο ευρύ κοινό μέσα από το παιχνίδι «My Style Rocks» και αμέσως ξεχώρισε από τις υπόλοιπες διαγωνιζόμενες. Μπορεί να μην κέρδισε την πρωτιά, αλλά σίγουρα κέρδισε τις εντυπώσεις. Έγινε πρόσωπο της ημέρας, άρχισε να δίνει συνεντεύξεις σε εκπομπές και περιοδικά, και σιγά σιγά απέκτησε το δικό της φανατικό κοινό.

Ο λογαριασμός της Ιωάννας Τούνη στο Instagram αποτελεί έναν από τους πιο περιζήτητους, όπου συγκεντρώνει πάνω από ένα εκατομμύριο followers. Η influencer και επιχειρηματίας σαρώνει στα social media αφού όλες οι αναρτήσεις της συγκεντρώνουν χιλιάδες likes και σχόλια. 

Έχει αδυναμία στα ρούχα και τα παπούτσια και πολλές φορές οι πολυτελείς αγορές της έχουν προκαλέσει αντιδράσεις. Λατρεύει τα ταξίδια, έχει έναν γιο και, όπως έχει δηλώσει η ίδια σε βίντεο στο TikTok, «είναι βαριά η κούπα να είσαι μαμά, αυτοδημιούργητη επιχειρηματίας και η no1 γυναίκα influencer στην Ελλάδα».

@j.touni

Ούπσ! Φτιάχνω pop corn και κάθομαι να δω τι θα γίνει στα σχόλια 🫢😂❤️🍿 #fyp #foryou #jtouni #touni #viral #varia #koupa #tiktokgreece

♬ πρωτότυπος ήχος – defnotnicole

Η ίδια έχει πει στην εκπομπή του Γρηγόρη Αρναούτογλου: «Νιώθω τόσο δεμένη με τα άτομα που με ακολουθούν, θα κάνουμε το χιούμορ μας. Νιώθω ότι είμαι βολεμένη και πιο ασφαλής εκεί. Δεν είναι κάποιο κατόρθωμα το να φτάσω τόσους followers, αλλά νιώθω όμορφα. Δεν είναι η μόνη μου δουλειά, γιατί έχω και εταιρεία με ρούχα. Δεν είναι εύκολο το να είσαι full time influencer. Θέλει μια συνέπεια στο κοινό σου. Δεν έχω ποτέ off, ακόμα και σε διακοπές πρέπει να ανεβάζω συγκεκριμένα πράγματα στο προφίλ μου».

Αλέξανδρος Κοψιάλης 

Κάποτε πουλούσε ρούχα σε κατάστημα και σήμερα θεωρείται ένας από τους πιο δυνατούς influencers στο ελληνικό Instagram. Ο 32χρονος Αλέξανδρος Κοψιάλης διαθέτει περισσότερους από ένα εκατομμύριο followers και έχει κάνει τους μεγαλύτερους διαγωνισμούς στο Instagram, αφού ανάμεσα στα give aways περιλαμβάνονται σπίτια και αυτοκίνητα.

Γεννήθηκε στις 5 Απριλίου 1992 στην Αθήνα και μεγάλωσε στο Παλαιό Φάληρο. Έχει σπουδάσει Διοίκηση Ανθρώπινου Δυναμικού και Μάρκετινγκ στο IST College, από όπου αποφοίτησε το 2014, ενώ από το 2011 έως το 2019 εργαζόταν ως πωλητής σε κατάστημα ρούχων. Ο ίδιος έχει αποκτήσει έναν γιο με τη σύντροφό του, Σοφία Φυρού.

Από το 2018 ξεκίνησε να ανεβάζει βίντεο στο κανάλι του στο YouTube με τις εκπομπές του «Δημόσια Κατακραυγή» και «Ιδιωτική Κατακραυγή». Η επιτυχία του καναλιού του έγινε ακόμα μεγαλύτερη όταν άρχισε να κάνει συνεντεύξεις με διάσημους μέσα στο αυτοκίνητό του.

Fipster

Ο Φίλιππος Ιωάννου μεγάλωσε στη Νέα Σμύρνη, σπούδασε ψυχολογία στην Αγγλία και εμφανίστηκε στη ζωή μας με το κανάλι του στο YouTube το 2020, ως Fipster. Ο 28χρονος έχει μεγάλη απήχηση στο Youtube, κυρίως χάρη στο «Θάρρος ή Αλήθεια», όπου καλεί πρόσωπα της showbiz και τους ρωτάει πράγματα που δύσκολα θα μιλούσαν για αυτά στην τηλεόραση ή ενδεχομένως σε κάποιο έντυπο. Τον Νοέμβριο του 2023 δημοσίευσε το πρώτο του podcast στην πλατφόρμα του Spotify, ξεκινώντας την εκπομπή «Γνώμη», όπου οι διάσημοι καλεσμένοι του (3 κάθε φορά) λένε τη γνώμη τους για διάφορα θέματα επικαιρότητας.

Το Fipster, όπως έχει αποκαλύψει ο ίδιος, είναι παρατσούκλι που του είχαν βγάλει στο σχολείο. «Είναι το παρατσούκλι που μου είχαν βγάλει στο σχολείο! Από το όνομά μου και το hipster! Εντελώς κοροϊδευτικά, καταλαβαίνεις! Για να το παίξω, λοιπόν, άνετος και cool το έβαλα username στο instagram. Ε… και έμεινε!», είχε πει ο ίδιος.

Ο Fipster χαρακτηρίζει τον εαυτό του παιδί του ίντερνετ και το επάγγελμά του είναι δημιουργός περιεχομένου στον digital κόσμο. Είναι ιδιαίτερα αγαπητός, εργασιομανής και δημιουργικός. Όπως έχει δηλώσει ο ίδιος δεν μπορεί να ζήσει χωρίς το κινητό του τηλέφωνο και κολλητός του φίλος είναι ο Κωνσταντίνος Βασάλος. Οι δυο τους, το 2022, ήταν οι μεγάλοι νικητές της ταξιδιωτικής εκπομπής του STAR «Αsia Express».

5’ Minute Mum

Η ηθοποιός Έλενα Χαραλαμπούδη έχει κάνει θραύση στα social media και στο Youtube με τα χιουμοριστικά της βίντεο, με την ίδια να ενσαρκώνει διαφορετικούς τύπους μαμάδων στο «5’ Minute Mum». Τα viral βίντεο που δημοσιεύει στο Instagram, το TikTok και το YouTube προκαλούν άπειρο γέλιο, με τις προβολές να ξεπερνούν το ένα εκατομμύριο και όλες τις μητέρες να ταυτίζονται απόλυτα μαζί της.

Όλα ξεκίνησαν το 2018 όταν την πλησίασε η σκηνοθέτιδα, Λίζα Αποστολοπούλου, η οποία ήθελε να κάνει το πρώτο κανάλι για ελληνίδες μαμάδες στο Youtube. Η Έλενα Χαραλμπούδη είχε γεννήσει λίγους μήνες πριν την κόρη της, Φαίδρα, και όπως έχει αποκαλύψει η ίδια ήταν εντελώς άσχετη με τα social media. Ο πατέρας της ήταν εκείνος που έγινε ο πρώτος της συνδρομητής στο κανάλι της στο YouTube και μετά από κάθε βίντεό της την έπαιρνε για να μοιραστεί τα σχόλιά του μαζί της. Ήταν ο μεγαλύτερος θαυμαστής της. Η ηθοποιός ξεκίνησε να σπουδάζει οικονομικά, αλλά τελικά την κέρδισε η τέχνη. «Πολλοί από τους χαρακτήρες που σατιρίζω είναι χαρακτήρες της οικογένειάς μου», έχει δηλώσει σε συνέντευξή της.

Στα βιντεάκια της «5 min mum», αν είσαι μαμά σίγουρα θα αναγνωρίσεις τον εαυτό σου. «Πρώτα απ’ όλα είμαι μαμά, μετά ηθοποιός και μετά youtuber. Στα social media υπήρχε μόνο η εικόνα της “τέλειας μαμάς” και βλέπαμε ότι ο κόσμος ήθελε να δει κάτι πιο πραγματικό. Μου στέλνουν μηνύματα μαμάδες και λένε ότι μέσα από τα βίντεό μου εκφράζονται και νιώθουν πιο απενοχοποιημένες», έχει δηλώσει η Έλενα Χαραλαμπούδη στην εκπομπή «Ελένη».

Της στέλνουν δεκάδες μηνύματα στο Instagram, της ζητούν συμβουλές για θέματα μητρότητας, την αποθεώνουν και τη θέλουν για φίλη τους. Η Έλενα Χαραλαμπούδη είναι η πιο viral ελληνίδα μάνα αυτή τη στιγμή.

Βάσια Κωσταρά

Η σχεδιάστρια μόδας, Βάσια Κωσταρά, δημιούργησε το 2015 το δικό της brand ρούχων «Vassia Kostara», το οποίο πλέον έχει εκτοξευθεί σε πωλήσεις και κάθε του κομμάτι γίνεται sold out μέσα σε λίγες ημέρες. Το σχέδιο μόδας ξεκίνησε από την αγάπη της για τον χορό, όπου έραβε η ίδια τα ρούχα της. Χωρίς να το καταλάβει, η ενασχόληση αυτή πήρε επαγγελματική διάσταση, αφού φίλες και συνεργάτιδες της ζητούσαν να σχεδιάσει κάτι και για εκείνες.

«Ποτέ δεν ήμουν το κορίτσι που ονειρευόταν να γίνει σχεδιάστρια μόδας, ήμουν όμως εκείνο που έψαχνε τρόπους να αισθάνεται ελεύθερο εκφράζοντας αυτά που σκέφτεται και νιώθει», έχει δηλώσει η ίδια σε συνέντευξή της.

Ο λογαριασμός της στο Instagram είναι πηγή έμπνευσης για κάθε γυναίκα που αγαπά τη μόδα και το σπίτι της μοιάζει σαν να βγήκε από τις σελίδες κάποιου deco περιοδικού. H Bάσια Κωσταρά είναι από τις πιο δυνατές ελληνίδες influencers στον χώρο της μόδας. Η αισθητική της είναι μοναδική και τα ρούχα της ενθουσιάζουν τη σύγχρονη γυναίκα που θέλει να νιώθει άνετη και στιλάτη στις εμφανίσεις της.

Με σπουδές στο εξωτερικό και μεταπτυχιακό στο London School of Economics, η Βάσια Κωσταρά εργαζόταν για πολλά χρόνια στον χώρο του marketing και των πωλήσεων, πριν δημιουργήσει τη δική της εταιρεία ρούχων. Μεγάλη στιγμή της καριέρας της ήταν όταν τον Φεβρουάριο του 2024 η Τζένιφερ Λόπεζ φόρεσε μια faux γούνα από τη συλλογή της γνωστής σχεδιάστριας. Η Βάσια Κωσταρά σημείωσε τότε στο προφίλ της: «Mια πινέζα δεν είναι αρκετή για αυτή τη φωτογραφία παιδιά. Είμαι πάρα πολύ χαρούμενη! Καλά βλέπετε. Η JLo με το δικό μας statement γούνινο παλτό. Όταν ξεκινούσαμε 10 χρόνια πριν, δεν θα μπορούσα να τολμήσω να φανταστώ ότι το Vassia Kostara brand θα ταξίδευε τόσο μακριά».