Θέλω να απολαμβάνω δημοσιότητα, να βγάζω πολλά χρήματα και να δουλεύω λίγο. Να γίνω influencer; Η παραπάνω εξίσωση δεν μας προσφέρει το προσδοκώμενο αποτέλεσμα, καθώς δεν γίνεται να συνδυαστούν και τα τρία. Ναι, μπορεί να βγάλω μπόλικα έσοδα, αφού αποκτήσω δημοσιότητα, αλλά θα πρέπει να αφιερώσω τον ανάλογο χρόνο για να γίνουν όλα αυτά. Αν επιλέξω να εργάζομαι λίγο, τόσα θα είναι και τα χρήματα.
Τι κάνουν πραγματικά οι influencers; «Δημιουργούν μια κλειδαρότρυπα στο κοινό τους και έτσι μπορούν και προωθούν πραγματικά προϊόντα», σημειώνει η Τίνα Μιχαηλίδου. Η γνωστή δημοσιογράφος είναι καλεσμένη στο podcast του Newsbeast, αλλά με την ιδιότητα της ιδιοκτήτριας και δημιουργού της GR8 Communication που εξειδικεύεται στη στρατηγική digital marketing. «Αλλά υπάρχουν και κάποιοι οι οποίοι παραπλανούν το κοινό, καθώς δεν έχουν πραγματικούς followers και όντως αποτελούν μια φούσκα των social media».
Τα σημαντικότερα σημεία της συζήτησης με την Τίνα Μιχαηλίδου:
-Τα μεγέθη των influencers και πώς τους επιλέγουμε. «Τα κριτήρια δεν είναι μόνο οι followers. Δεν είναι ο μοναδικός δείκτης από τον οποίο επιλέγουμε έναν influencer, γιατί αυτός μπορεί να είναι πλασματικός. Αυτή τη στιγμή ο αλγόριθμος στους mega influencers, αυτούς που έχουν εκατομμύρια followers, έχει αποδυναμώσει την απήχησή τους, γιατί εκ των πραγμάτων δεν μπορεί ταυτόχρονα να επικοινωνεί σε όλους το περιεχόμενο που ανεβάζει. Αλγοριθμικά, μόλις το 1% μπορεί, δυναμικά και οργανικά, να δει το περιεχόμενο – ίσως να λέω και πολύ μεγάλο ποσοστό σε αυτά τα μεγέθη. Υπάρχουν οι micro influencers που είναι από 100.000 μέχρι 1 εκατομμύριο. Αντίστοιχη είναι και η ρύθμιση στον αλγόριθμο. Αυτό που πρέπει να ξεχωρίζουμε είναι το κοινό του κάθε influencer. Οι nano influencers έχουν αρχίζει να κερδίζουν μερίδιο στην αγορά. Είναι το νέο trend, γιατί ο αλγόριθμος, αυτή τη στιγμή, τους δίνει μια μεγαλύτερη δυναμική απέναντι σε αυτούς που έχουν χιλιάδες followers. Σε έναν nano influencer, ο οποίος έχει μέχρι 10.000 followers, που φαίνεται ένας μικρός influencer, το ποσοστό της απήχησης μπορεί να ξεπεράσει το 10%».
-Τι ψάχνει ο χρήστης των social media από έναν influencer; «Βλέπουμε ανθρώπους της διπλανής πόρτας, καθημερινές προσωπικότητες, να λάμπουν μέσα στο διαδίκτυο. Και λάμπουν γιατί τσαλακώνονται, δείχνουν πραγματικά τον εαυτό τους. Το μυστικό είναι να είσαι αληθινός. Εκεί είναι που ταυτίζεται το κοινό 100% μαζί σου. Όταν εκφράζεις την αλήθεια σου. Όταν στο βίντεο που ανεβάζεις, είσαι εσύ».
-Πότε νιώθει κάποιος πως είναι influencer; «Μπορεί να έχει 50.000 followers αλλά να μην θέλει να είναι influencer. Δεν θέλει να επικοινωνεί brands, δεν θέλει να επικοινωνεί διαφημιστικά τον λογαριασμό του. Υπάρχει και η άλλη μερίδα, η οποία κάνει το εξής. Δημιουργεί περιεχόμενο με σκοπό να γίνει influencer. Ο influencer είναι μια πραγματική δουλειά. Έχεις όντως χρόνο για να το κάνεις αυτό ή θέλεις να το κάνεις ως χόμπι;»
-Πώς ξεχωρίζουμε εάν ένας influencer έχει ψεύτικους followers; «Ένα tip για να εντοπίζετε τους ψεύτικους followers ενός influencer με γυμνό μάτι, χωρίς να διαθέτετε εργαλεία ή γνώσεις, είναι να κοιτάτε τον αριθμό των followers και ποια είναι η απήχηση και τα likes κάτω από μια φωτογραφία. Όταν η διαφορά είναι τεράστια, σημαίνει ότι πραγματικά υπάρχουν ψεύτικοι followers. Δεν γίνεται ένα προφίλ με 500.000 followers να παίρνει 1.000 likes. Και τα σχόλια είναι ένας πραγματικός δείκτης».
-Θέλω να γίνω influencer. Τι κάνω; «Σίγουρα κάποιος θα πρέπει να το θέλει αυτό. Να μην φοβάται την προβολή και να μην φοβάται να τσαλακωθεί. Αυτά είναι βασικά. Να έχει χώρο και χρόνο να διαθέσει από τη ζωή του. Είναι ένα επάγγελμα – δεν ασχολούμαι πέντε λεπτά την ημέρα. Θα πρέπει κάθε μέρα να σκέφτομαι τι περιεχόμενο θα ανεβάσω. Να τροφοδοτείς με περιεχόμενο το κοινό σου. Και όχι πληρωμένο. Γιατί αν κάνεις μόνο αυτό, τότε καταλήγεις να είναι το προφίλ σου ένα σούπερ μάρκετ. Εσένα ακολουθεί».
Ακούστε το podcast με την Τίνα Μιχαηλίδου