Εντυπωσιακά είναι τα γραφήματα που παρουσιάζει η γνωστή εφημερίδα New York Times για το πώς εξαπλώνεται ο κορονοϊός σε μια σχολική αίθουσα σε τρία διαφορετικά σενάρια: όταν τα παράθυρα είναι κλειστά, όταν είναι ανοιχτά και όταν υπάρχει σύστημα εξαερισμού στον χώρο.
Στο πρώτο σενάριο όταν ένας από τους μαθητές είναι ασυμπτωματικός φορέας του κορονοϊού και τα παράθυρα είναι κλειστά τα μολυσμένα αερολύματα διασπείρονται σε όλη την αίθουσα κατακλύζοντας τον χώρο. Μάλιστα μέσα σε σύντομο διάστημα η αίθουσα αγγίζει το μέγιστο επίπεδο μόλυνσης. Με ελάχιστο φρέσκο αέρα να εισέρχεται στο χώρο, τα μολυσμένα αερολύματα εξακολουθούν να εξαπλώνονται σε ολόκληρη την αίθουσα.
Στο δεύτερο σενάριο όταν ένα παράθυρο παραμένει ανοιχτό ο αέρας διαλύει τα μολυσμένα αερολύματα καθώς κινούνται στην αίθουσα, μειώνοντας έτσι τη διασπορά.
Το τρίτο σενάριο αφορά την προσθήκη μιας συσκευής καθαρισμού αέρα με φίλτρο HEPA κι ένα κλιματιστικό που θα φέρνει φρέσκο αέρα στην αίθουσα. Σε αυτή την περίπτωση η αυξημένη ροή αέρα σε συνδυασμό με το φιλτράρισμά του διαλύουν τα μολυσμένα αερολύματα, περιορίζοντας τη διασπορά τους στον χώρο.