Να εμφανίσουν προβλήματα ψυχολογικής φύσης κατά τη διάρκειας της εφηβείας ή και αργότερα κινδυνεύουν οι μαθητές που απουσιάζουν συχνά από το σχολείο, σύμφωνα με νέα έρευνα που δημοσιεύεται στην ιατρική επιθεώρηση Child Development.
Ο επικεφαλής της έρευνας, Τζέφρι Γουντ, επισημαίνει ότι πρόκειται για ένα φαύλο κύκλο στον οποίο μπορεί να μπει ένας μαθητής αφού οι ψυχολογικές διαταραχές, που είναι πιθανό να προκληθούν από την παρατεταμένη απουσία, οδηγούν σε νέες, αναγκαστικές απουσίες για λόγους ασθενείας αυτή τη φορά.
Σύμφωνα με την έρευνα, μαθητές από την πρώτη τάξη του δημοτικού έως την τρίτη τάξη του γυμνασίου που εμφανίζουν ψυχολογικές διαταραχές, όπως είναι η αντικοινωνική συμπεριφορά και η κατάθλιψη, χάνουν πολύ περισσότερες ώρες μαθημάτων στη διάρκεια μιας χρονιάς σε σχέση με τον προηγούμενο χρόνο και σε σύγκριση με τους υπόλοιπους συμμαθητές τους. Παράλληλα, οι μαθητές που απουσίαζαν παρατεταμένα από το σχολείο μια χρονιά, τείνουν να εμφανίσουν αντικοινωνική συμπεριφορά ή ακόμη και κατάθλιψη τα επόμενα χρόνια. Για παράδειγμα, μαθητές του Γυμνασίου που απουσίαζαν επί είκοσι μέρες από το σχολείο έχουν περισσότερες πιθανότητες να εμφανίσουν υψηλότερα επίπεδα άγχους και κατάθλιψη στο Λύκειο.
Στην έρευνα, που διεξήχθη σε 17.000 μαθητές στις Ηνωμένες Πολιτείες, συνεργάστηκαν ερευνητές από τα πανεπιστήμια της Καλιφόρνιας, του Λος Άντζελες (UCLA), της Φλόριντας, της Βοστώνης και του πανεπιστημίου Τζον Χόπκινς.