Το Εθνικό Κέντρο Αποκατάστασης (ΕΚΑ) μετράει 8 δεκαετίες στην υπηρεσία ιατρικής αποκατάστασης και όλα αυτά τα χρόνια έχει καταφέρει να αποτελεί ένα πρότυπο κέντρο υγείας, που προάγει τη λειτουργική αυτονομία και συνδράμει στην οικογενειακή και επαγγελματική επανένταξη του πολίτη με αναπηρία παρεμβαίνοντας κατάλληλα στη διαμόρφωση των συνθηκών του περιβάλλοντός του.

Στο νοσοκομείο λειτουργούν δύο κλινικές Φυσικής και Ιατρικής Αποκατάστασης με διαθεσιμότητα κλινών 67 και 60 κλίνες αντίστοιχα. Πρόκειται για ένα νοσοκομείο με τελευταίας τεχνολογίας εξοπλισμό και άρτια καταρτισμένο προσωπικό, ώστε να ικανοποιούν τις ανάγκες των ασθενών για αποκατάσταση. Μόνο το 2023 για παράδειγμα πραγματοποιηθήκαν 1148 εισαγωγές, ενώ στα Εξωτερικά Ιατρεία εξετάσθηκαν 2.697 εξωτερικοί ασθενείς.

Το όραμα της Διοίκησης του Νοσοκομείου, είναι η συνεχής αναβάθμιση του Νοσοκομείου και η βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών υγείας, έτσι ώστε να παρέχει όλες τις απαραίτητες ιατρικές και κοινωνικές υπηρεσίες στον πάσχοντα πολίτη που χρήζει αποκατάστασης με σκοπό την επανένταξη του.

Το 2023 μάλιστα έγινε πλήρης αναβάθμιση του εξοπλισμού του τμήματος της Φυσικοθεραπείας με την προμήθεια  ρομποτικού ανακλινόμενου κρεβατιού (titl table) και κινητού Ρομποτικού Συστήματος Ανάρτησης Ασθενών για την Εκπαίδευση Βάδισης και Ισορροπίας.  

«Όραμά μας είναι να αποτελέσουμε σημείο αναφοράς στην αποκατάσταση στη χώρα μας, να προάγουμε την επιστημονική γνώση μέσω της έρευνας και να συμβάλουμε στη δημιουργία ελληνικών κατευθυντήριων οδηγιών στον τομέα της αποκατάστασης. Παράλληλα μέσω δράσεων γίνεται προσπάθεια για τη διαμόρφωση της κοινής γνώμης, την αποδοχή του πολίτη με αναπηρία, την άρση του στιγματισμού και του κοινωνικού αποκλεισμού» εξηγεί ο Νίκος Ψαρρός, Διοικητής του ΕΚΑ.

Μέσα σε αυτό το πλαίσιο το νοσοκομείο προάγει τη συνεχή εκπαίδευση του προσωπικού και αναβάθμιση των υπηρεσιών υγείας. Προς την κατεύθυνση αυτή βρίσκεται η προμήθεια προηγμένου εξοπλισμού για την υποστήριξη του έργου του προσωπικού, η ψηφιακή αναβάθμιση των υπηρεσιών και οι ανακαινίσεις των δομών.

Εξίσου σημαντικός παράγοντας στην προσπάθεια βελτιστοποίησης των παρεχόμενων υπηρεσιών αποτελεί και η γνώμη των ασθενών και των επισκεπτών του Νοσοκομείου. Για το λόγο αυτό, το ΕΚΑ συνεργάζεται με την Private Review η οποία παρέχει τη δυνατότητα μέσω προηγμένης τεχνολογίας, την καταμέτρηση της ικανοποίησης των επισκεπτών. «Οι υπάλληλοι του ΓΠΔΛΥΥ (Γραφείου Προστασίας Δικαιωμάτων Ληπτών Υπηρεσιών Υγείας) και του Γραφείου Διοίκησης παρακολουθούν σε καθημερινή βάση την πλατφόρμα στην οποία καταγράφονται οι αξιολογήσεις και μηνιαίως λαμβάνουν στατιστικά στοιχεία για τις αξιολογήσεις των Υπηρεσιών Υγείας, τις οποίες και κοινοποιούν στα αντίστοιχα τμήματα» μας ενημερώνει ο Διοικητής και συνεχίζει: «τα ψηφιακά δεδομένα που μας παρέχονται συνέβαλαν στη δημιουργία μιας περισσότερο ξεκάθαρης εικόνας για τα τμήματα και τις υπηρεσίες που χρήζουν περαιτέρω βελτιώσεων, υποστηρίζοντας έτσι το έργο της διοίκησης. Επιπρόσθετα, μειώθηκε η γραφειοκρατεία, θέματα χωροθέτησης – χωροταξίας που σχετίζονται με την αποθήκευση έντυπων ερωτηματολογίων και μειώθηκε και το περιβαλλοντικό κόστος (λιγότερη σπατάλη χαρτιού)».

Το ΕΚΑ συνεχίζει να λειτουργεί με τα τελευταία πρότυπα και να εξελίσσει συνεχώς τις υπηρεσίες του προκειμένου να παρέχει την καλύτερη δυνατή αποκατάσταση στους ασθενείς του. Παράλληλα, διαδραματίζει ιδιαίτερο παιδαγωγικό ρόλο στη διαμόρφωση της κοινής γνώμης για την αποδοχή του πολίτη με αναπηρία, την άρση του στιγματισμού και του κοινωνικού αποκλεισμού.