Πιο επιρρεπείς στο να αρχίσουν το κάπνισμα είναι οι έφηβοι που εκτίθενται σε διαφημίσεις τσιγάρων.
Αυτό αποκαλύπτει έρευνα που έγινε σε Γερμανούς έφηβους στη διάρκεια 9μηνης παρακολούθησης.
Οι ερευνητές έδειξαν διαφημίσεις σε δύο χιλιάδες Γερμανούς που δεν είχαν καπνίσει ποτέ στη ζωή τους.
Μεταξύ των αντικειμένων που διαφημίζονταν ήταν τσιγάρα, γλυκά, ρούχα, κινητά και αυτοκίνητα.
Στη συνέχεια οι μαθητές απάντησαν σε ερωτηματολόγιο για το πόσο συχνά είχαν δει κάθε διαφήμιση καθώς και σε ερωτήσεις για την καπνιστική συμπεριφορά των γονιών τους και των φίλων τους.
Αρχικά, το 47% των μαθητών ανέφερε ότι τουλάχιστον ένας από τους γονείς τους κάπνιζε και ποσοστό 27% δήλωσε ότι είχε φίλους που κάπνιζαν.
Σύμφωνα με την έρευνα, στη διάρκεια της παρακολούθησης, το 13% των μαθητών που συμμετείχαν σε αυτήν, άρχισαν το κάπνισμα.
Οι ειδικοί απέδωσαν την αύξηση του ποσοστού στο γεγονός ότι είχαν δει τις διαφημίσεις τσιγάρων, στο χαμηλό βιοτικό επίπεδο καθώς και στη συναναστροφή με καπνιστές.