Για την αξιοποίηση στην εκπαίδευση του διδάγματος των 400.000 εγγράφων που αφορούν ημερολόγια της Βέρμαχτ και των στρατευμάτων κατοχής την περίοδο 41-44 στην Ελλάδα έκανε λόγο σε τοποθέτησή του στην Ολομέλεια της Βουλής ο αναπληρωτής υπουργός Εθνικής Άμυνας Κώστας Ήσυχος.
Τα 400.000 έγγραφα που αποκτήθηκαν πρόσφατα από το υπουργείο Εθνικής Άμυνας με μια πρώτη εκτίμηση καταγράφονται παράνομες αρχαιολογικές ανασκαφές την περίοδο ’41-’44. Καταγράφονται εξορύξεις, αξιοποίηση και εκμετάλλευση πολύτιμων μετάλλων στην επικράτεια, καταστροφές ιστορικών μνημείων, βεβήλωση ιστορικών μνημείων, αλλά και καταστροφή αεροδρομίων, λιμανιών, δρόμων, γεφύρια, σπίτια, τα οποία δεν είναι μόνο μέρος των ιστορικών αρχείων του Ελληνικού Στρατού, αλλά και των στρατευμάτων κατοχής.
Ο αναπληρωτής υπουργός δήλωσε ότι «το δίδαγμα από αυτά τα αρχεία είναι να αποτελέσει ύλη διδακτική στην παιδεία μας, η οποία υπολείπεται τρομακτικά και εγκληματικά για τα διδάγματα της ναζιστικής κατοχής, προκειμένου ο αντιφασιστικός χαρακτήρας που πρέπει να έχει η παιδεία μας, γιατί είναι εξίσου πατριωτικός και διεθνιστικός, να έχει στόχευση. Για να μη ρωτάνε τα παιδιά τι σημαίνει ναζισμός, για να μην ρωτάνε οι νέοι σήμερα στην πατρίδα μας και να υπολείπονται, όχι μόνο το ιστορικό κεκτημένο των αγώνων του λαού μας, αλλά για να γνωρίζουν σήμερα και αύριο γιατί υπάρχει ανάγκη ενεργοποίησης κάθε αντιφασιστικού αγώνα του λαού και των λαών μας».
Ο βουλευτής Δημήτρης Καμμένος με τη σειρά του στα πλαίσια της συζήτησης για τη σύσταση διακομματικής επιτροπής για της γερμανικές αποζημιώσεις ανέφερε ότι «τα συμπεράσματα της Εξεταστικής, είτε τη διαδικασία, είτε όλη την έρευνα που έχει γίνει και θα γίνει σε αυτή την ομάδα, να πιέσουμε και να επιβάλλουμε στον Υπουργό Παιδείας να τα περάσει σε μάθημα στο σχολείο».
«Απαγορεύεται τα παιδιά πρακτικά να μην έχουν στο μάθημα της ιστορίας το μάθημα της καταστροφής της Ελλάδος με τα τεκμηριωμένα νούμερα πλέον, τα οποία θα βγουν από την Επιτροπή, διότι δεν πρέπει να ντρεπόμαστε για την αλήθεια και για το αίμα που χύθηκε. Διότι εάν δεν το κάνουμε, θα έχουμε μια παιδεία, η οποία θα είναι λειψή, δεν θα μαθευτεί ποτέ η αλήθεια και δεν θα μάθει κανένας την αλήθεια στην Ευρώπη. Διότι μόνο μέσω της παιδείας θα μαθευτεί η αλήθεια στην Ευρώπη» υπογράμμισε ο Δημήτρης Καμμένος.
Στην ίδια κατεύθυνση ήταν και η τοποθέτηση του κ. Πετράκου που πρότεινε συνεργασία Προέδρου Επιτροπής με τον Υπουργό Παιδείας αναφέροντας ότι «η διακομματική Επιτροπή της Βουλής πρέπει να μεταλαμπαδεύσει την ιστορική μνήμη προς τη νεολαία και κυρίως προς τη μαθητιώσα νεολαία. Άρα, πρέπει να δούμε μια δραστηριότητα σοβαρή προς τη νέα γενιά».